Mooi!Mr. Marvis shorts en een polo
Als het hun niet aanstaat, werk genoeg
![]()
Driekwartbroeken of hemden met korte mouwen mogen wel bij wet verboden worden.
.... Om op de dijk in Knokke te wandelen of in de strandbar je Gin-Fizz te degusteren....

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooi!Mr. Marvis shorts en een polo
![]()

"Well yes, I am a fils à papa. How could you tell?"Mr. Marvis shorts en een polo
![]()
De dag dat wij in de dokterspraktijk ons kerstfeestje houden (van 12u tot 14u), lopen we allemaal rond met een belachelijke kersttrui. Rudolf vol rode strikjes, de kerstboom met échte, knipperende lichtjes,... En guess what... Niemand van de patiënten die daar een probleem van maakt.
Integendeel, ze kunnen het ludieke in donkere tijden net extra waarderen.

.Alleen maar als de polo van Ralph Lauren is"Well yes, I am a fils à papa. How could you tell?"

Op veel plaatsen in Latijns-Amerika is een Guayabera ok als formeel kledingsstuk (korte of lange mouwen): https://www.ecosia.org/images?q=guayaberaIk heb enkel hemden met korte mouwen( in de hemden categorie that is)
Misschien wel. Op mijn vorige job heb ik wel eens een short aangedaan, want de airco werkte daar niet fatsoenlijk. Hier is wel deftige airco, dus dan is er ook helemaal geen nood aan een short.Los van mijn persoonlijke voorkeur voor jeans en T-shirt of polo het hele jaar door vind ik wel dat sommige van de posts hier nogal overkomen als stoerdoenerij. Ik kan verkeerd zijn, maar lijkt me toch dat "shorts dragen" plots redelijk centraal staat voor de individuele vrijheid, en volgens mij zullen velen wel gewoon hun kar keren uit groepsdruk of noodzaak als in hun sector dit scheef wordt bekeken.

Zolang die praktische keuze geen behaarde bierbuik ontbloot als iemand zich uitstrekt, geen bouwvakkers decolleté toont als bij het bukken of niet zorgt voor ingegroeide teennagels in mijn gezichtsveld dan kan het me inderdaad verder niks schelen wat iemand draagt. Over smaak en kleur valt niet te twisten...
Ik zat 's naast een dame die een gigantische hoed, als in gi-gan-tisch droeg op het vliegtuig. Zo'n een diva oma die dacht dat ze alles mocht. Wel die hoed stoorde mij danig, als madam haar hoofd draaide passeerde de hoedenrand op centimeters van mijn ogen. Dan denk ik: wie haalt het in zijn/haar hoofd om dat te dragen op een vliegtuig.
Hetzelfde jaren geleden meegemaakt op een vlucht vanuit Spanje waar zo'n toeristen van die belachelijke sombrero's hadden gekocht om dan vast te stellen dat die niet in hun bagage pasten. Geen probleem dan dragen we die wel op de vlucht... Dat je daarmee in de personal space van je medepassagiers gaat zitten maakte hun allemaal niet uit...
Je houdt het niet voor mogelijk![]()
Kijk, niet iedereen kan dat.
Stel je eens voor: een deurwaarder of een inspecteur:
Als je met een "belachelijke kersttrui" aan iemand moet uitleggen waarom dat hij een boete krijgt 5.000 euro te betalen, dan heb je snel een verpleger nodig.
En dat eindigt op dezelfde manier als je dat doet in strandkledij of de "rechtenstudent in de zomer-look" polo+shorts.
Mexico idem, wij zijn gewoon veel minder formeel op het werk als in Latijns-Amerika denk ik. Daar is het ook vaak toch nog een kwestie van gladgeschoren zijn, haar in model, aftershave, enz. en wordt dat er van jongsaf ingedrild op uniformscholen.Ik heb nog een tijdje in centraal Brazilie gezeten waar het elke dag 40 graden was en daar gingen toch bijna alle mannen steeds in lange broek gaan werken. Ik werkte met kinderen en als er zo'n klein kind op mijn schoot zat kon ik na een aantal minuten altijd het is-dat-zweet-of-pipi-spelletje spelen.
" 
Ik zal mijn collega's de aanblik op mijn blote benen wel besparen, maar korte mouwen zijn bij mij toch wel standaard in de zomer en lente. En ja, dat gaat dan van T-shirts naar polo's tot zelfs hemden. Overigens nog nooit opmerkingen over gehad. Een hemd met lange mouwen met okselvijvers vind ik echt niet deftiger.Nog nooit met een korte broek gaan werken (enkel op een teamuitstap in de zomer zou ik dat eens doen) en daar ook absoluut de intentie niet toe. Altijd een hemd, in tshirt of polo zou ik me waarschijnlijk niet zo comfortabel voelen maar het wordt wel aanvaard op de werkvloer. Mannen in korte broek op de werkvloer, mjah...op zich maakt het mij niet veel uit maar ik vind het eerlijk gezegd geen zicht. Precies of dat we dan wat in de scouts aan het rondlopen zijn.
Persoonlijk ben ik ook van de clan "draag nooit, maar dan ook NOOIT, hemden met korte mouwen" maar blijkbaar is dat standaard dat sommigen het probleem niet zien (en dan kun je je natuurlijk afvragen, bij wie ligt het probleem dan). Maar zelf dus altijd hemden met lange mouwen die in de zomer dan wel omgeplooid worden. Groot verschil.![]()
Als ik me niet vergis ziet het er volgens tegenstanders gewoon niet in proportie uit en bolt het wat teveel op ofzo. Dat maakt het minder mooi en formeel.Wat is er eigenlijk mis met hemden met korte mouwen?
Welke opties had je voor ogen?Misschien een poll toevoegen?
Wij dragen wat we willen. Bij warm weer loop ik gewoon met korte broek en sletsen rond op kantoor. Ook als ik naar externe partners ga zal ik dat meestal gewoon in korte broek doen bij deze temperaturen.
Dat spreekt toch voor zich? Je zet het imago van je job/firma/werkgever onder dat van je eigen gemakzucht omdat een korte broek of een t-shirt gemakkelijker zit. Het hangt natuurlijk af van de omgeving, maar in een business (casual) environment is dat gewoonweg asociaal.Ik vraag mij toch af hoe het dragen van een korte broek of nen t shirt met bepaalde opschrift egoistisch is?
Ik zou het daar toch moeilijk mee hebben, want ik zweet makkelijk bij warm weer. Is het dan professioneel om je kapot te zweten terwijl je fancypancy in kostuum op het werk zit?Ik heb nog een tijdje in centraal Brazilie gezeten waar het elke dag 40 graden was en daar gingen toch bijna alle mannen steeds in lange broek gaan werken. Ik werkte met kinderen en als er zo'n klein kind op mijn schoot zat kon ik na een aantal minuten altijd het is-dat-zweet-of-pipi-spelletje spelen.

Nu ja, als je van airco-huis in je airco-auto stapt en rijdt naar je airco-kantoor kan dat wel eens meevallen. Die dingen staan daar toch vollen bak te draaien.denk dat ze daar een pak minder vies zijn van zweet OF ze een heel andere hygiene routine hebben OF ze daar gewoon minder zweten dan de gemiddelde blonde white guy van noord-west europa.