Kledingvoorschriften op het werk? En in de zomer?

Vandaag is het bij ons op het werk sneakerdag (zo goed als verplicht). Heb me zelden zo raar gevoeld
Gewoon een doos
AIG403232.jpg

meepakken en zeggen 'oei fout begrepen, dacht dat het snicker-dag was'

Alsof het nog niet duidelijk genoeg was dat de nmbs nog 30 jaar achter loopt. Een bermuda, dat is toch door een of andere 60-jarige manager besloten :rofl:

Lange broek verplicht in mijn functie. Voorts niet echt een dresscode, al hou ik het vaak vrij casual met een shirt, polo, trui of hemd.

Een collega van mij doet dat, die komt of de afdeling doet zijn schoenen uit en doet iets aan wat tussen een schoen en slof is.
Ik doe het ook niet maar ik zie het comfort er wel van in! 😀 Doet me ook denken aan een assistent die ik op de universiteit had, die liep gewoon op zijn sokken rond dat vond ik wel wat bizar toen

Miss da ik toch ga overwegen
Dat de unief nog bestaat zeg, met zo'n onprofessionele attitudes daar!

Ongelooflijk, waar is den tijd dat iedereen nog gewoon in pak naar de hoorcolleges kwam!!
Mijn vader zaliger had op de Hogere Zeevaartschool effectief de regel van "geen das, geen les". Op een hete lentedag waren de klasgenoten gaan zwemmen in de weel, en had een of andere snoodaard hun uniform gestolen, behalve de stropdas. Dus in de namiddagles zaten er een tiental studenten met juist een das en een klamme onderbroek thermodynamica te volgen. En dat mocht.

Mijn vader zaliger had op de Hogere Zeevaartschool effectief de regel van "geen das, geen les". Op een hete lentedag waren de klasgenoten gaan zwemmen in de weel, en had een of andere snoodaard hun uniform gestolen, behalve de stropdas. Dus in de namiddagles zaten er een tiental studenten met juist een das en een klamme onderbroek thermodynamica te volgen. En dat mocht.

Is die erna verder gaan werken in de "entertainment/dans" wereld? :unsure:

Paar jaar geleden oplopende discussie gehad met directe meerdere, verzengend warm op kantoor (+30°C) airco kapot en ik kwam met een ( de juiste benaming weet ik niet) deftige beige bermuda/short werken die iets boven de knie kwam.
Na 1 uur op bureau komen, bla bla bla dat in de reglementen staat dat er met deftige kledij naar kantoor gekomen moet worden.
Dit is deftig etc . . . in een helder moment zeg ik: gaan we discrimineren?
De dames komen met een rok of zelfs short, en sommigen ruim boven de knie, dus als ik morgen met een rok/kilt kom werken is het ok?
Viel die effe uit zijn rol :) toch mijn bermuda aangehad tot het einde van de hittegolf (in't magazijn droegen de gasten allemaal een bermuda/short)
Side note: mijn leidinggevende is even groot als ik maar minstens 30 kg zwaarder dus die pens kan niet in die short/bermuda en bij mij is dat vlak (geen sic pack meer eerder ne one pack) jaloezie is een aardig beestje :biglaugh::biglaugh:

Side note: mijn leidinggevende is even groot als ik maar minstens 30 kg zwaarder dus die pens kan niet in die short/bermuda en bij mij is dat vlak (geen sic pack meer eerder ne one pack) jaloezie is een aardig beestje :biglaugh::biglaugh:
Hoe hoog trek jij je broek op?

Is die erna verder gaan werken in de "entertainment/dans" wereld? :unsure:
Op de Lualaba, Leopoldville en Charlesville was er entertainment voor de passagiers (de verhalen die ik gehoord heb, BLM zou er niet mee kunnen lachen!), maar vader was chef machinerie en kwam dus niet in contact met passagiers.

Dinsdag ook in korte broek gaan werken hoewel dat eigenlijk niet mag. Er was toch bijna niemand. Vind het belachelijk dat vrouwen wel een rok mogen dragen maar mannen mogen geen korte broek dragen. In welke tijd leven wij nog?
Ik vraag wat het zou geven als ge als man met een rok toekomt.

Terug
Bovenaan