Kleine Beursfeiten

Net de helft verkocht met 80% winst. De andere helft laat ik doorlopen.
Dus dat aandeel was tot 2 maand geleden eigenlijk -50% sinds uw aankoop, maar dan nu plots x3, terwijl ik zie dat de earnings pas op 5 maart zijn, en ze een omzet hebben van 2m euro voor een market cap van 364m?
Wat missen we hier van nieuws? :)

Goed ja, ik ken het product niet, misschien is het een wondermiddel.

Maar wat ik wel weet is dat veel slaapapneu veroorzaakt wordt door overgewicht, en daar is sinds een jaar of 2 wel degelijk een wondermiddel tegen.
Dus van Nyxoah blijf ik alvast mijlenver weg. De bear case is zo groot als maar kan zijn.

Laatst bewerkt:
Oxy zou zijn midstream tak misschien verkopen.

Dat is minimum 11 a 12B equity waard. (Edit: helft, tenzij ook Permian stuk verkocht wordt zoals oorspronkelijk gepland).

Waarmee ze dus eigenlijk de volledige schuld van de overname van Crownrock kunnen aflossen, en nog 1 a 2B overhouden.
Dan kunnen ze de buybacks reeds dit jaar hervatten...

Vreemd dat dit een negatieve reactie heeft op de koers.
Alé vreemd, tis te zeggen, in de lijn van de laatste 1,5 jaar :biglaugh:

Laatst bewerkt:

Dat is minimum 11 a 12B equity waard.
Waarmee ze dus eigenlijk de volledige schuld van de overname van Crownrock kunnen aflossen, en nog 1 a 2B overhouden.

Zijn er behalve de opbrengst, en de intentie om daar via buyback en/of aflossing schulden extra waarde te creëren, ook andere redenen waarom ze WM plots willen verkopen? Operationele redenen, hogere kost voor uitwinning, …?

Denk dat de daling van OXY vandaag ook deels te verklaren is door de dalende olieprijzen van vandaag.

Dus dat aandeel was tot 2 maand geleden eigenlijk -50% sinds uw aankoop, maar dan nu plots x3, terwijl ik zie dat de earnings pas op 5 maart zijn, en ze een omzet hebben van 2m euro voor een market cap van 364m?
Wat missen we hier van nieuws? :)

Goed ja, ik ken het product niet, misschien is het een wondermiddel.

Maar wat ik wel weet is dat veel slaapapneu veroorzaakt wordt door overgewicht, en daar is sinds een jaar of 2 wel degelijk een wondermiddel tegen.
Dus van Nyxoah blijf ik alvast mijlenver weg. De bear case is zo groot als maar kan zijn.
Correct, stond idd een stuk lager enkele maanden terug.
Maar wat telt is de moment van verkoop toch? 🙂

De studieresultaten voor de US registratie worden verwacht tegen april. Kennelijk is de markt of minstens een grote partij van mening dat die goed gaan zijn.
Persoonlijk ga ik daar ook van uit, zie geen reden waarom de resultaten plots anders zouden zijn dan de tot nu toe bekende.

Grootste risico: de concurrentie van een grote medtech speler die ook een hypoglossus stimulator heeft. Maar hun technologie is inferieur naar mijn mening.

Slaapapneu is een epidemie en zal wrs nog toenemen. Naast obesitas is ook leeftijd belangrijk. De wereldpopulatie veroudert dus de vooruitzichten lijken mij niet zo slecht.

Oxy bezit maar de helft dus eerder 6B.

Occidental explores $20 bln-plus sale of Western Midstream, sources say 😉

20B - 7B schulden is 13B en oxy bezit 50%.
Huidige marktwaarde trouwens 11.7B https://finance.yahoo.com/quote/WES?.tsrc=fin-srch
Wel, sinds niet zo lang geleden is WES niet meer geconsolideerd bij de resultaten en balans van Oxy omdat ze onder de 50% van de aandelen gegaan zijn.
Enkel de equity staat nog op de balans, niet de volledige assets en schulden.
Ze zijn ook wel eigenaar van de 'general partner' van WES, en beslissen operationeel dus wel nog wat.

Vandaar zal de netto cash uit die transactie eerder 5 a 6B zijn, wat direct hun initieel beoogde bedrag van asset sales was waarvan sprake bij de overname van Crownrock.

Benieuwd of ze daarbovenop ook nog 4-5B verder liggende Permian stukken gaan verkopen zoals oorspronkelijk gepland.

Want dan zitten ze in dezelfde lagere schuld-situatie als vóór de overname van Crownrock, maar met meer cashflow (in ruil voor wat minder assets), en dus meer buyback power.

Zijn er behalve de opbrengst, en de intentie om daar via buyback en/of aflossing schulden extra waarde te creëren, ook andere redenen waarom ze WM plots willen verkopen? Operationele redenen, hogere kost voor uitwinning, …?
Lage gasprijs en hoog gasvolume, waardoor aandelenprijs van WES goed gestegen laatste jaren?

Dus vinden ze het misschien een goede ruil om sneller die Crownrock schuld af te lossen en opnieuw te kunnen buybacken aan de huidige lage Oxy prijzen?

Lage gasprijs en hoog gasvolume, waardoor aandelenprijs van WES goed gestegen laatste jaren?

Dus vinden ze het misschien een goede ruil om sneller die Crownrock schuld af te lossen en opnieuw te kunnen buybacken aan de huidige lage Oxy prijzen?
Buybacken om de preferred van Buffett te kunnen kopen...

Gisteren deel van fondsen bij grootbank verkocht- dus vanaf morgen/overmorgen een kleine 100k beschikbaar, te beleggen in aandelen of het opstarten van een ETF portefeuille, of even in cash laten staan...

Gisteren deel van fondsen bij grootbank verkocht- dus vanaf morgen/overmorgen een kleine 100k beschikbaar, te beleggen in aandelen of het opstarten van een ETF portefeuille, of even in cash laten staan...
minstens 5k speelgeld voor turbo's zou ik zeggen -> heb je die van ING en Alphabet nog (dat was jij toch hé?) of al verkocht?

ik sta momenteel +50% op ING, beetje hoogtevrees aan het krijgen nu

minstens 5k speelgeld voor turbo's zou ik zeggen -> heb je die van ING en Alphabet nog (dat was jij toch hé?) of al verkocht?

ik sta momenteel +50% op ING, beetje hoogtevrees aan het krijgen nu
Heb idd beide turbo's nog - marginale winst als tandem - mss die van ING verkopen - 50% is gewoon fantastisch, Alphabet staat -27%. Had ook moeten volgens als je die van Alphabet verkocht

HBvL: “Jeff Bezos heeft nog eens 14 miljoen aandelen van zijn webwinkelreus Amazon verkocht, goed voor ongeveer 2,4 miljard dollar. In negen dagen tijd heeft de Amerikaanse zakenman zo de aangekondigde verkoop van tot 50 miljoen aandelen afgerond. De laatste transactie actie incluis, cashte Bezos in totaal 8,5 miljard dollar.”

Terug
Bovenaan