Kleine Beursfeiten

Waarom PARA? Is goedkoop maar toch vrij riskant omwille van de sector en concurrentie?
Er is een risico maar het staat al zo goedkoop dat ik wel verwacht die opties ergens in de loop van de komende 2j voor meer te kunnen verkopen.

Plus ik ben in goed gezelschap met Janus zijn beste vriend. 😉

Nu het is een 5k positie, zeer beperkt risico voor de portfolio.

Er is een risico maar het staat al zo goedkoop dat ik wel verwacht die opties ergens in de loop van de komende 2j voor meer te kunnen verkopen.

Nu het is een 5k positie, zeer beperkt risico voor de portfolio.
5000 stuks of 5000€/$?

Daarstraks naar podcast met Pieter Slegers geluisterd op de Tijd. Die zou nooit in verlieslatende bedrijven investeren.
Die gast heeft nog niets bewezen wanneer het op beleggen aankomt. Dat is gewoon een slimme marketing jongen die de gekende lessen van s’werelds grote beleggers in een visueel aantrekkelijk formaat samenvat voor z’n twitter audience.
Leuk om eens door te scrollen, daar niet van. Maar ook niet meer dan dat.

Buffett heeft recent een groot deel verkocht van PARA.

Asml ook wel een goeie pandoering aan het krijgen.
Edi: Nevermind, fout in google finance die opgelost was met refresh

Waarom PACB? Zoals eerder gezegd zie ik meer geld vloeien naar GLP-1 (Ozempic en aanverwanten). Dan Bioscience?

Tip van het huis long-term.

PacBio (PACB) is een buy buy buy. Ze hebben met hun ONSO een machine dat superieur is aan Illumina hun machines. Lagere error rate. Met hun long-read machines hebben ze ook een volledigere solution dan Illumina.
Als PACB een buy buy buy was aan 11$, moet het bij 4,5$ wel een buy buy buy buy buy buy zijn.
Ofwel een bye bye bye 🤔.

Als PACB een buy buy buy was aan 11$, moet het bij 4,5$ wel een buy buy buy buy buy buy zijn.
Ofwel een bye bye bye 🤔.

Wat is je punt nu? Ga je me elke dag zitten porren? Er is ook nog iets als risico beheersing. Nee, ik smijt niet 3x per maand een jaarloon in iets. Nop.

Wat is je punt nu? Er is ook nog iets als risico beheersing. Nee, ik smijt niet 3x per maand een jaarloon in iets. Nop.
Als je gemiddeld aan 8,4$ gekocht hebt, en dat voor een jaarloon, niet kunt bijkopen als het aan de helft van je GAK staat, overtuigd bent van je thesis, dan vraag ik mij af waar de risicobeheersing zit 🤔.
Volgens mij ben je een tijdje geleden dan al met je risicobeheersing in de mist gegaan door te enthousiast aan te kopen, waardoor je nu al “teveel” PACB hebt aan te hoge gemiddelde prijs. Enkel mijn mening 😉.

Terug
Bovenaan