Kleine Beursfeiten

Bescheiden aankoop gedaan van Mohawk, eigenlijk getriggerd na de post van @JanusDR.
En een concurrent in dezelfde sector, Victoria PLC: serieus volatiel aandeel, het nieuws dat een kleine subsidiary met de cijfers gefoefeld had (als ik goed onthouden heb wat er daarover bericht werd) heeft een serieuze hap uit het aandeel genomen. Maar ze groeien historisch sterk door M&A, hebben eerder hoge winstmarges voor zo'n commodity producten en lage overhead. En precies wel genoeg cash in handen om niet alleen overnames te doen maar ook te investeren in integratie of expansie.
Ik denk dat die hele sector nog een paar lastige jaren tegemoet gaat maar op termijn verwacht ik wel deftige resultaten - een beetje een gokje, vandaar bescheiden aankopen (samen ~5% van mijn ETF/aandelen portefeuille) want de bedoeling is nog altijd van duidelijk meer ETF's te kopen dan individuele aandelen.

Voorlopige status van mijn laatste "gokjes":
- Victoria PLC: -20% na 5 maanden. Hopelijk vallen de Q4 '23 resultaten mee en herstelt dat de koers wat, maar de sector doet het sowieso niet goed met ook maar matige vooruitzichten voor 2024 dus waarschijnlijk bijhouden tot minstens 2025
- Mohawk: +60% na 5 maanden. Ik blijf het gek vinden dat de koers van zo'n relatief groot traditioneel bedrijf met behoorlijk stabiele cijfers zo volatiel is. En nu is de hamvraag: winst nemen en verkopen ten voordele van een ETF, of nog bijhouden nu de koers in stijgende lijn zit? :thinking:

- Victoria PLC: -20% na 5 maanden. Hopelijk vallen de Q4 '23 resultaten mee en herstelt dat de koers wat, maar de sector doet het sowieso niet goed met ook maar matige vooruitzichten voor 2024 dus waarschijnlijk bijhouden tot minstens 2025
Zelfde opmerking als toen je het kocht :p
Deze zou ik heel ver weg van blijven...

Daar zitten shorters op die ik heel hoog inschat en er de vorige 10 keer boenk op zaten bij zo'n bedrijf.

Niet gezegd dat het niet x2 kan zoals wirecard indertijd, maar dan ben je puur aan het speculeren in een bedrijf dat misschien naar 0 gaat.

Ah, eerste trigger is binnen: Tessenderlo gaat 2,3miljoen aandelen aan bradeerprijzen opkopen.
Bedrijf heeft te veel liquiditeit: too much of a good thing can be wonderful!

Ah, eerste trigger is binnen: Tessenderlo gaat 2,3miljoen aandelen aan bradeerprijzen opkopen.
Is het normaal dat men max. zet op zowel aandelen als het totaal bedrag. Zou denken dat een max. op totaal bedrag voldoende is. Dan kan je als bedrijf toch pas maximaal profiteren van deze lage koersen.

Na het inkoopprogramma zal de free float natuurlijk nog een heel stuk lager liggen. Lijkt me toch ook niet optimaal.

Inderdaad goed nieuws maar welke triggers blijven er nog over.. staat goedkoop maar wat is de bull case om er echt een leuk aandeel van te maken dat minimum 30% omhoog kan gaan buiten verdere buybacks?

wanneer kunnen we Lotus beginnen kopen - als cacao nog lang zo hoog blijft, dan lijkt speculaas me een ideale vervanger! 🫣

Behoudens de waardering is er geen enkele reden om Lotus niet te kopen, wat een track -record, nog gigantisch veel terrein te coveren ... eigenlijk een schande, een forum vol beleggers, een Belgisch bedrijf dat werkelijk iedereen kent, producten die velen dan ook nog eens graag lusten, een best unieke smaak, ... en heb de indruk dat slechts een paar leden het in port hebben.

Terug
Bovenaan