Kleine Beursfeiten

Na de mooie rally de laatste dagen en nu de GAP op 1,87$ bijna gedicht is, heb ik PFIE verkocht aan 1,85$, in de hoop het later terug te kunnen kopen. Niet getreurd voor wie niet verkocht heeft, het gaat uiteindelijk nog hoger… Maar niets gaat in 1 rechte lijn omhoog. Bij een eventuele volgende dip ben ik weer koper. Dus: 1,65$ gekocht -> 1,89$ verkocht, 1,51$ terug gekocht -> 1,85$ weer verkocht. Hopen op een tijdelijke pullback 🤞.

BRK B heeft weer een piekje. 2j geleden aangekocht aan 277.
Als dit blijft doorzetten zal mijn pensioenfeest iets decadent worden. Kroketten a volonté enzo.

Neen, dat zou ik hier gemeld hebben.

Die 3,5 was vóór ze het krantencontract verloren.
Wat +- 30% van de gemiddelde toekomstige jaarlijkse winst was denk ik.
Dus ruwweg en all else equal kan je zeggen dat ik nu misschien (!) geïnteresseerd raak voor een cigar puff vanaf 2,4.
We zijn er bijna. De vraag is: doet ie het of doet ie het niet?

BRK B heeft weer een piekje. 2j geleden aangekocht aan 277.
Als dit blijft doorzetten zal mijn pensioenfeest iets decadent worden. Kroketten a volonté enzo.

Inderdaad - even blijven rommelen rond de 405 en dan nu plotse stijging. Alsof iedereen door heeft dat Apple significant gestegen was. Maar wss wat mag7 investeerders die veiligere havens zoeken?

Portefeuille is 160% van mijn vermogen, dus ga de stijging van afgelopen dagen gebruiken om terug naar 100-120% te brengen en af te wachten op correctie om marge terug te gebruiken.

Dankzij een mooie meevaller gisteren sta ik YTD voor op de S&P500 (in EUR). Tijd om wat conservatief te worden.

Laatst bewerkt:
We zijn er bijna. De vraag is: doet ie het of doet ie het niet?
Marktwaarde 500M en daar werken 27000 mensen....
Heeft de overheid daar nog een grote participatie?
En blijkbaar nog 7000 statutairen....
Edit: overheid voor 51% aandeelhouder...

Dat kan toch niet failliet gaan?

Laatst bewerkt:
Marktwaarde 500M en daar werken 27000 mensen....
Heeft de overheid daar nog een grote participatie?
En blijkbaar nog 7000 statutairen....
Edit: overheid voor 51% aandeelhouder...

Dat kan toch niet failliet gaan?
Waarde kan wel 0 (of negatief) worden terwijl het jaarlijks geld toegestopt blijft krijgen en dus blijft bestaan.
Maar als je statement is dat er weinig beleggers-risico is (want "kan toch niet failliet gaan") dan klopt dat niet.

Zeer uitgebreide deep dive in John Deere. Prachtig bedrijf imo.

Jongens proberen grieten te scoren met ne Ferrari, mannen met een tractor. Fernando is die van ons den eerste keer gaan oppikken met ne gloednieuwe Deere 7R 310. Het spreekt voor zich dat er hard is geploegd die avond :cool: Btw who needs robo-taxis when you can get robo-maaidorsers? En dat met maar 1/8e van de waardering.

Onironisch misschien wel iets voor Nesjamag. Lage waardering, degelijk buybackprogramma en top tier management. Underrated AI play.
Is interessant, maar momenteel pak te duur.

Mij was het toch te tricky, je voelt inderdaad aan dat Burberry in een moeilijke positie zit en dat is lastig bij te sturen.
Ik beperk mijn exposure bewust tot enkel LVMH (vorige week dinsdag nog beperkt ingestapt) waar fashion toch een beperktere -doch nog steeds significante- impact heeft.

LVMH en Hermes inderdaad best-in-class in de sector. En die eerste staat niet bijzonder duur.
Ik heb Burberry gekocht omdat het opwaards potentieel mij veel groter leek, maar wel met het besef dat er ook een veel groter riscico mee gepaard ging (je hebt niet de spreiding van een conglomeraat zoals LVMH, en hebt ook management van lagere kwaliteit). De foute beslissing blijkt nu.

Wat denk je van LVMH en Kering?

LVMH zie hierboven. Kan je weinig fout mee doen.
Alleen is de upside niet meer zo groot als vroeger. Is in de loop der jaren zo'n mastodont van een bedrijf geworden, dat je er zeg maar geen 15-20% per jaar return meer van mag verwachten aan de huidige prijs (lijkt mij).

Strategie kan bijgestuurd worden. CEO buiten is dus op zich een goeie zaak.
Ik had de indruk dat ze hun "check patroontje" in de duurdere stukken hadden laten varen. Om in te spelen op de "onder de radar-rijken". Maar dan zit je met een héle dure overjas waarvan iedereen denkt dat je die uit H&M hebt. Niet iets waar de rijkere middenklasse dus geld voor op tafel wil leggen. Zoals je aangeeft, heel foute strategie. Maar zo'n CEO wissel is dus eerders iets positiefs.

Markt kan draaien. Luxe segment kan binnen pakweg 2-3 jaar weer aanzwengelen (of juist niet) -> weinig controle over.

Maar hoe zit het met het P&L plaatje? Wringt het schoentje aan de kosten kant of de inkomsten kant?
(Honest question: ik heb het niet bekeken)
Als ik er met een half oog naar kijk zie ik weinig mis met de voorbije financial statements ( https://finance.yahoo.com/quote/BURBY/financials/ )
En een blik op de google trends van zo'n aantal merken toont toch ook geen ineenstorting van consumer interest (https://trends.google.com/trends/explore?date=today 5-y&q=/g/1yw7h9ktq,gucci,hermes&hl=nl )

Let op; dit laatste zal wel voor een groot stuk biased zijn door een grote massa aan searches naar parfums, waar je geen financiele put mee kan dichten, maar toch: het toont dat het merk nog leeft.

Tot een paar kwartalen geleden draaide de boel inderdaad goed.
Mooie omzetcijfers, kosten onder controle, beperkte schulden, heel winstgevend.

Echter hun omzet heeft nu in sneltempo een enorme duik genomen.
-21% omzet YoY in het voorbije kwartaal, dat is geen kattepis...
Aan de kostenzijde weinig problemen, het ligt volledig aan de inkomstenzijde.

China, Zuid-Korea en the Americas dramatisch slecht.
Die eerste bezorgt heel wat luxebedrijven hoofdpijn. Zie resultaten Swatch group (Omega, Longines, Tissot, etc.) en Hugo Boss van deze week.

Afwachten wat de nieuwe CEO doet. Binnen een paar kwartalen zal dat wel stilaan duidelijk worden zeker. In de tussentijd blijf ik met dichtgeknepen billen zitten.

However, Bloomberg attributed the rally to a new investment from closely-followed asset manager Ark Investment Management.

LOL

PacBio = dead man walking
98k shares aan minder dan 2 dollar? a drop in de emmer is dat... lijkt me niet de catalyst te zijn.

Een algemene recovery in de biotech maar waarom? Lage inflatiecijfers in Canada als voorspelling op renteverlagingen?

Zeer uitgebreide deep dive in John Deere. Prachtig bedrijf imo.

Jongens proberen grieten te scoren met ne Ferrari, mannen met een tractor. Fernando is die van ons den eerste keer gaan oppikken met ne gloednieuwe Deere 7R 310. Het spreekt voor zich dat er hard is geploegd die avond :cool: Btw who needs robo-taxis when you can get robo-maaidorsers? En dat met maar 1/8e van de waardering.

Onironisch misschien wel iets voor Nesjamag. Lage waardering, degelijk buybackprogramma en top tier management. Underrated AI play.

Zou dan eerder voor CNHI gaan. Ruwweg 15% van JD's market cap maar wel 12-13% marktaandeel tov 25 ofzo? En bovendien neemt het ook het ene na het andere AI/IT/Automatisatie bedrijf over.

Zou dan eerder voor CNHI gaan. Ruwweg 15% van JD's market cap maar wel 12-13% marktaandeel tov 25 ofzo? En bovendien neemt het ook het ene na het andere AI/IT/Automatisatie bedrijf over.
In eerste oogopslag hebben die een slecht eerste kwartaal gehad.

Zijn er redenen om er geloof in te hebben en bijzonder goede vooruitzichten te hebben? Bepaalde kennis over de leiding en de zorg voor de aandeelhouders?

Anticipatie op de earnings? @cege
Geen idee. Grail illumina agilent 10x pacbio oxford twist allemaal 10 20 30% naar boven. Rente hoop zal 1 iets zijn. Voor de rest vind ik geen specifiek sector nieuws. (Ik moet toegeven dat ik in de ardennen rondcross, dus ik volg niet veel momenteel)

Edit: lijkt specifiek sequencing markt te zijn. Vb qiagen en biorad doen niet echt mee. Ik snuister wat verder.

iemand hier een visie over natural gas? Staat op serieuze low maar weet zelf te weinig over toekomstige supply/demand. Ligt dat in lijn met olie?

Nog meer M&A nieuws in software, ditmaal met Gitlab. O.a Datadog zou al in onderhandelingen zitten. Google heeft ook een grote positie in Gitlab (via Google Ventures) en zou me niet verbazen als zij ook interesse hebben om te concurreren met Microsoft Github.

Laat ze maar komen, 25% positie in Gitlab sinds juni aan 45.5$ en indien die buyout er effectief komt (nog onzeker uiteraard) verwacht ik minstens 70$. :D

Hopelijk heeft iedereen SaaS gekocht toen ik verklaarde dat sentiment rock bottom was. Dat was zowat de (lokale) bodem tot op de exacte dag juist voor de meeste van deze aandelen:

@NotoriousP , beter lezen volgende keer. :p

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan