Kleine Beursfeiten

based on overleveraged bitcoin bros liquidating all their assets because of margin calls as the extraterrestrial invasion of our world unfolds and they declare crypto total bullshit into the end of the decade."
Bron: fernandoeconomics.com
Maar Fernando, je weet toch dat bitcoin de 4-jaar cyclus volgt?
En werkelijk niemand kan dat frontrunnen, waardoor het perfect op 4 jaar blijft!
Dan gewoon kopen via een leveraged bedrijf dat eigenlijk in de IT-sector zat, aan prijzen veel hoger dan de NAV die ze in bitcoin hebben, met een CEO waar op zijn hoofd geschreven staat "ik ben een retailbelegger charlatan".

Best ook een groot deel van uw portefeuille, liefst via wat calls om de hefboom nog groter te maken, zeker omdat het zo een no-brainer waterdichte investeringscase is!

Daarbovenop lezen we ook zeker de SEC filings niet waardoor we niet weten dat er wel degelijk maturities zijn de komende jaren vanwege de ingebouwde put optie in de convertibles waardoor die vroeger dan de maturity (in cash!) opgeëist kunnen worden.
Dat er geen maturities zijn tot 2030 klopt dus niet.

Maar eerlijk, who cares research en fundamentals?
Wat telt in the age of stupid zijn de PAMPAMENTALS!!

Laatst bewerkt:
En om serieus te blijven heb ik daarnaast zowaar een Trump positie gekocht in 5N plus (VNP.to), aan 6.40 cad.

Producent van gallium etc. met 99.999% zuiverheid (vandaar 5nplus), nodig in specifieke zonnepanelen, nightvision, militaire doeleinden, ....
China bezit 90-95% van de markt. 5n plus heeft zowat de rest, en bevindt zich in Noord-Amerika.
De meest easy manier voor China om te retaliaten is niet via counter tariffs want dat kunnen ze niet winnen wegens geen producten genoeg van USA die China binnenkomen, maar wel via bepaalde elementen in de supply chain waar zij quasi monopolist zijn.

Langs de andere kant is het zeer niche en een klein onderdeel van de keten, dus het is niet dat het een oorlogsverklaring is als ze dat in dit geval doen.
Het bedrijf is al winstgevend en heeft een lange historie, het is dus geen puur speculatief aandeel.

In dit geval mbt de thesis is het wel een kop of munt situatie:
Tariff escalatie --> stratosferische winst voor 5 N plus. Kan x2, x3, x4 gaan.
Geen escalatie --> standaard risico dat je hebt bij winstgevend commodity bedrijf, bv -50%.
Resultaat zou al binnen het jaar gekend moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Be aware: “At this stage in the game, stockpile CASH regardless of where you are – USA, Europe, Canada, Asia, or South America. We are headed into a period of deflation, but also one where the risk of banking problems based on the sovereign debt crisis will begin to unfold into 2028. Remember, the US dollar will be the LAST to fall.” https://www.armstrongeconomics.com/...onomics101/now-is-the-time-to-stockpile-cash/

"Martin Arthur Armstrong is an American self-taught economic forecaster and convicted felon who spent 11 years in jail for cheating investors out of $700 million and hiding $15 million in assets from regulators."

Ponzi scheme, een investeringsmodel dat op Pi gebaseerd is en een website die er minder professioneel uitziet dan die van de gemiddelde bakker, met grafieken die rechtstreeks uit MSPaint lijken te komen.

Inderdaad be aware, maar dan eerder om de reden om zo ver mogelijk weg te blijven bij zo'n figuren en hun voorspellingen...

En om serieus te blijven heb ik daarnaast zowaar een Trump positie gekocht in 5N plus (VNP.to), aan 6.40 cad.

Producent van gallium etc. met 0.99999% zuiverheid (vandaar 5nplus), nodig in specifieke zonnepanelen, batterijen, en militaire doeleinden.
China bezit 90-95% van de markt. 5n plus heeft zowat de rest, en bevindt zich in Noord-Amerika.
De meest easy manier voor China om te retaliaten is niet via counter tariffs want dat kunnen ze niet winnen wegens geen producten genoeg van USA die China binnenkomen, maar wel via bepaalde elementen in de supply chain waar zij quasi monopolist zijn.

Langs de andere kant is het zeer niche en een klein onderdeel van de keten, dus het is niet dat het een oorlogsverklaring is als ze dat in dit geval doen.
Het bedrijf is al winstgevend is en heeft een lange historie, het is dus geen puur speculatief aandeel.

Geen escalatie --> standaard risico dat je hebt bij winstgevend commodity bedrijf, bv -50%.
Gelijkaardige situatie met China voor antimoon. De Chinese mijnen zijn daar ook aan het depleten.
Campine is daar goed voor.

Dit argument (of varianten erop) gaan al rond sinds 2015, zeker sinds het einde van covid zitten die US valuations op topniveaus (met af en toe een korstondige correctie). Ik zie het onder Trump net niet ontploffen, die gaat veel sneller ingrijpen als de beurskoersen dalen dan een Harris/Biden dat zou doen.
Een black swan event kan altijd komen natuurlijk, dat kan je niet voorzien, maar de kost om aan de zijlijnen te gaan zitten is groot.
Ik zit niet aan de zijlijn en ben nog altijd long maar vnl swing trades op zeer kleine pf die ik van binnen en van buiten ken, inclusief stop loss itt tot die hangmatbeleggers die denken dat het allemaal niet nodig is om te weten wnr je uit een trade moet stappen. ETF's lopen sws verder tot pensioen.

Balls deep met al mijn geld met deze waarderingen en dan een president die importtarieven wil heffen en 100.000en jonge arbeidskrachten wil deporteren, no thanks. Eerst zien wat hij echt wil en kan doen. Dat ik dan wat extra winst mogelijks mis, 0 problemen mee, tis al zeer mooi geweest.

Heb jij nu echt niet door dat die post bewust pure onzin was, net bedoeld om de waarzeggerspraat van de post ervoor op een sarcastische manier te illustreren? Ik dacht dat extraterrestial invasion duidelijk genoeg was. Blijkbaar niet dus...
Ah neen, je sarcasme is blijkbaar te geavanceerd voor mij, vooral combineerd met het eerste stuk alvast waar ik persoonlijk de stock keuzes niet slecht vond. :)

Producent van gallium etc. met 99.999% zuiverheid (vandaar 5nplus), nodig in specifieke zonnepanelen, nightvision, militaire doeleinden, ....

Het bedrijf is al winstgevend en heeft een lange historie, het is dus geen puur speculatief aandeel.

Ik kom nu toevallig uit die sector. Zij doen veel meer dan alleen gallium, geloof je echt op basis enkel hiervan dat hun winst x4 kan gaan? Hun germanium stuk deed het nochtans niet zo goed dacht ik, ze geraken moeilijk aan supply. Daarnaast zijn ze owner van azur die ook de pijn voelen van de stijging in Ge prijs. Al lang niet meer door hun earnings rapport gegaan, zal dat tijdens de verlof periode nog eens doen, maar zou me verbazen dat dit plotseling gaat boomen.

Maar Fernando, je weet toch dat bitcoin de 4-jaar cyclus volgt?
En werkelijk niemand kan dat frontrunnen, waardoor het perfect op 4 jaar blijft!
Dan gewoon kopen via een leveraged bedrijf dat eigenlijk in de IT-sector zat, aan prijzen veel hoger dan de NAV die ze in bitcoin hebben, met een CEO waar op zijn hoofd geschreven staat "ik ben een retailbelegger charlatan".

Best ook een groot deel van uw portefeuille, liefst via wat calls om de hefboom nog groter te maken, zeker omdat het zo een no-brainer waterdichte investeringscase is!

Daarbovenop lezen we ook zeker de SEC filings niet waardoor we niet weten dat er wel degelijk maturities zijn de komende jaren vanwege de ingebouwde put optie in de convertibles waardoor die vroeger dan de maturity (in cash!) opgeëist kunnen worden.
Dat er geen maturities zijn tot 2030 klopt dus niet.

Maar eerlijk, who cares research en fundamentals?
Wat telt in the age of stupid zijn de PAMPAMENTALS!!

En toch consistente outperformance tov OXY, dat moet pijn doen hé. :) Bestudeer het eens iets grondiger en dan zullen we nog eens klappen.

Die is gewoon hier omdat al de rest ook begint te zakken en niet enkel zijn OXY positie zodat hij weer kan bashen. ;)

Dat kan - resultaat is hetzelfde 😍
Nee maar het is toch sowieso toffer, interessanter en winstgevender met Janus erbij.

Ik heb daarnaast een minder uitgesproken negatieve mening over MSTR. Maar ik hoop dat je zelf ook wel beseft dat het risicovol is en je jezelf er niet te diep insteekt (ook mijn comment op CoBF). Niet dat ik denk dat je niet intelligent genoeg bent, maar niemand wenst hier iemand een wipe-out.

Had nog wat cash over na Apple short, en heb nog enkele Evolution AB leaps gekocht deze morgen!

Indien Solvay nog onder 30 zakt, dan verkoop ik nog wat Apple aandelen om Solvay te kopen.

Winst van het jaar gehalveerd op 1 week, het zal werken tot de dood worden i.p.v. rentenieren. Ook dat is de realiteit.
Hier ook 1/3de van de winst weg op een maandje... nu goed, YTD 29.5%, kan ermee leven zolang ik de S&P klop. :)

Dat kan - resultaat is hetzelfde 😍
Nee maar het is toch sowieso toffer, interessanter en winstgevender met Janus erbij.

Ik heb daarnaast een minder uitgesproken negatieve mening over MSTR. Maar ik hoop dat je zelf ook wel beseft dat het risicovol is en je jezelf er niet te diep insteekt (ook mijn comment op CoBF). Niet dat ik denk dat je niet intelligent genoeg bent, maar niemand wenst hier iemand een wipe-out.

Tuurlijk maar het grote deel MSTR is winst hé... had alleen liever wat langer gewacht met de opties, ik moet echt eens leren om het ergste van Powell te verwachten wanneer de markt euforisch is... die mens kickt daar echt op. 😅

Mensen snappen niet goed dat MSTR er eigenlijk alleen maar sterker voor staat, aan de huidige aandeelkoers is de premium boven NAV relatief klein eigenlijk. Ook hun hefboom is klein omdat de meeste convertible bonds uitvoerbaar zijn en dus eerder als dilution dan als hefboom tellen. Ik denk dat ze nog redelijk wat extra convertible bonds in Q1 '25 gaan uitgeven.

Voor de geinteresseerden, interessante discussie hier:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan