Kleine Beursfeiten

Hoeveel is Belgie al verloren op hun 'strategische participatie' ?

Edit: ingestapt 13 mei 2024. Dus 58% verlies. Mooi zo :laugh:

Kunnen we dat aftrekken van onze meerwaarden ?
Mmm vroeger zelfs denk ik, zij waren ingestapt begin '24 en iets later werd de CEO buiten gesmeten. 😆
Begrijp nog altijd niet waarom ze dat ooit gekocht hebben.

Ik twijfel om SIRI te verkopen nu het deftig staat qua prijs. Ikzelf zie de toekomst niet meteen maar naar verluid zouden ze readymade player zijn voor V2X. Daar zit de verdere upside. Bovendien blijft Buffet maar bijkopen.

Ik wou het in Intel steken maar die zijn nu al deels gepopt. Niet echt noodzaak om het meteen te verkopen dus.

Iemand met meer inzicht in de praktische toekomst voor SIRI?

@cege Heb je nog steeds conviction mbt ILMN? Stel ze gaan af de China shitlist, vliegen ze dan weer naar 130-140? Of gaan we hier sowieso naartoe aangezien China maar 7% van hun revenue was? Want ze hebben de verwachtingen voor 2025 ook al bijgepast. Al bij al max 7% rev loss + sowieso no groei geprojecteerd, hebben al netto inkomsten, ...

Stel dat USA en Rusland terug vriendjes worden op korte termijn. Wat zou de kans zijn dat we (Europa) Rusland terug toe laten op de Westerse gasmarkt ?

Mijn Fluxys investering is al van 13 naar 17-18 dit jaar. Als we back to the past gaan (en Rusland kan leveren), dan is er geen enkele reden waarom fluxys niet terug naar zijn historische 25 per zou gaan.

Europa kennende is het mijn inschatting dat Rusland op termijn weer zal mogen leveren wegens a) geen ruggengraat en b) geen goedkope alternatieven.
Hoeveel is dat waard voor de VS - belangrijk genoeg om onderdeel van een deal te zijn? Hoe zijn die contracten opgesteld?

Los van al het bovenstaande: het is ook gewoon logisch dat we daar gas halen, economie en politiek worden vaak over een andere kam geschoren, geld is geld en voor iedereen belangrijk- er zijn weinig ethische zaken of principes opgewassen tegen geld.

EVS : communicatie mgmt was correct
  • Netjes bovenkant lat, van alles
  • Goede start 2025
  • Blijven investeren in N Amerika - hopelijk worden ze daar ooit eens opgepikt in wat financiële middens
  • Mgmt verwacht verder te groeien,
  • Dividend 1,1 €

Allesbehalve zot gewaardeerd zoals aangegeven, heb zelf een redelijke positie

Voor de mede Ageas aandeelhouders:

BNP heeft belang van 15% overschreden, persoonlijk kan ik dat enkel toejuichen - samenwerking is een duidelijke win voor beiden, werkt beschermend tegen vijandige overnames, mss doet BNP ooit een bod, mocht ons land hun participatie verkopen zou ik graag zien dat BNP deze koopt. Ondertussen heeft Ageas voldoende vrijheden om elders uit te breiden - al hoop ik wel dat ze niet te zot gaan doen in UK, liever India dan.

EVS : communicatie mgmt was correct
  • Netjes bovenkant lat, van alles
  • Goede start 2025
  • Blijven investeren in N Amerika - hopelijk worden ze daar ooit eens opgepikt in wat financiële middens
  • Mgmt verwacht verder te groeien,
  • Dividend 1,1 €

Allesbehalve zot gewaardeerd zoals aangegeven, heb zelf een redelijke positie
Zeer degelijke resultaten, eigenlijk loop je weinig risico met dit aandeel in je portefeuille en wie weet ooit dikke premie als ze overgenomen worden?

Ik vind enkel hun verwachting voor 2025 wat aan de lage kant, (195-210 miljoen) waar ze vorig jaar al 198 miljoen omzet hadden.

- Dividend naar 1.20.
- 75M cash, ondertussen al 5 euro per aandeel.
- Dus 10P/E op net profit - cash
- Balans opkuis met inventory depletion en cash collection verbetering
- Cash allocation framework

Je zou bijna denken dat ze investable willen worden.

Terug
Bovenaan