Kleine Beursfeiten

Zelfde: VNP, Siri, en Oxy.
VNP is trouwens Vnp/Beke geworden aangezien de ene kant van de 50/50 coin toss op handelssancties wel eens totale opheffing van sancties kan worden in de plaats van aanscherping van de sancties, aangezien de oranje clown geopolitiek liever op korte termijn vrienden wordt met dictators die het westen haten.
Ten koste van langetermijn geopolitieke positie natuurlijk, maar who cares anno 2025 de lange termijn.

En dan is Beke nog steeds schromelijk ondergewaardeerd. Huizenprijzen in de big 4 in China zijn onlangs ook voor het eerst in jaren licht gestegen.

Dus tegelijk een hedge voor mijn VNP, maar op zichzelf ook standalone ondergewaardeerd.

Pakketje (5%) CROX van laatste keer bijkopen terug verkocht en ingeruild voor wat Nu Holdings.

Ben ook aant loeren. Lijkt me zware overreactie die earningsdrop. Puur FX problemen in Brazil, maar groeiverhaal lijkt me intact. Of mis ik iets? Heb de earnings nog niet in detail kunnen doornemen...

EDIT: nah, ik zie het grote probleem niet. Extra klappen voor premium growth stocks omdat algemene markt daalt. Positie ingenomen, wel niet te groot

Laatst bewerkt:
Cofinimmo beloont voor verlagen dividend, als mgmt nu nog eens een paar zaken zou uitvoeren staan we ergens.
€5,20 is voor volgend jaar en nog steeds 10% dividendrendement aan huidige koers, ook de €6,20 die in Mei komt blijft bevestigd, dus de positieve reactie lijkt me logisch?

Ook bezettingsgraad van 98,5% dus weinig downward risico, of zie jij dit anders?

Wat UnitedHealth ($UNH) opgepikt voorbeurs rond $450.
Ging tot -13% na het nieuws dat er een DOJ onderzoek aan de gang is rond hun verzekeringspraktijken.
Impact volledig onbekend maar toch $45 miljard beurswaarde in rook op.

Mijn ervaring leert mij dat dit type onderzoek vaker leidt tot een tik op de vingers inclusief boete dan tot structurele (en omzet/winstverlagende) aanpassingen in de bedrijfsactiviteiten.

Grootste risico voor dit aandeel en de brede healthcare sector blijft in mijn ogen de Trump admin met DOGE en Kennedy aan de knoppen. Als er 1 domein is met enorme budgetten en veel ruimte (in de ogen van politiekers in elk geval) voor cuts is het wel healthcare. En al helemaal bij middlemen zoals UNH.

Iemand ervaring met tools zoals ChatGPT pro voor investeringsresearch?

ADM begint onder stoom te komen. Dividendje van 0,51$ had ik al meegepikt. Blijft een kooptip voor de langere termijn.
Heb ze tussen januari en maart 2024 gehad. Ritje van low 50's tot $63 toen (rebound na het CFO schandaal), werd ook in deze beursdraad gedeeld.
Op zich wel een stevig bedrijf in een noodzakelijke sector, maar de recente guidance was niet goed.
De hele agri sector zit in het slop. Kan perfect nog een jaar of twee duren voor een turnaround.
Bijkomend probleem specifiek bij ADM is dat hun internal controls het afgelopen jaar desastreus zijn gebleken.

Noteert niet zo duur, maar of er een groot koersherstel inzit dit jaar...
Blijft op mijn watchlist staan, maar ik vind het nog wat te vroeg om opnieuw in te stappen.

Laatst bewerkt:
€5,20 is voor volgend jaar en nog steeds 10% dividendrendement aan huidige koers, ook de €6,20 die in Mei komt blijft bevestigd, dus de positieve reactie lijkt me logisch?

Ook bezettingsgraad van 98,5% dus weinig downward risico, of zie jij dit anders?
Ik zie wel een goede investeringscase in Cofinimmo ja:
  • Dividend is nu deftig gedekt
  • Schulden gedaald tot 42%, aan lage rente en nog goed ingedekt tot 2028 - dan zou deze naar 2,2% gaan - nog steeds laag maar op langere termijn zullen die kosten wel wat toenemen - doch zit er imo toch al wat verwerkt in de huidige prijs.
  • Mgmt moet wat meewerken - ik hoop op: geen kapitaalverhogingen meer, geen keuzedividend meer, eventueel wat aandelen inkopen en dividend reduceren - maar dat is een utopie - ze gaan dat nooit doen.
  • Mits wat geluk en wat sturing: mogelijks 80% zorgvastgoed en genieten 15% RV: ik heb de saga gevolgd en men heeft vanuit wettelijk kader in het verleden die piste onmogelijk gemaakt. Ik ben echter ook geen voorstander, van toplocaties van kantoren te verkopen. We zitten nu op 77% - maar voor hetzelfde geld boort men weer door hun neus door wettelijk die 80% regel te schrappen.
  • 2025 gaat normaal een non event zijn, quasi geen investeringen of desinvesteringen
  • Alleen al met ontvangen dividend heb je imo de komende paar jaar wat veiligheid om een grote daling te vermijden mits bovenstaande wat wordt gevolgd en de rente niet ontploft.
Zelf wat opgebouwd de laatste weken.

@cege Wat denk je van de daling bij ILMN na hun tegenvallende guidance voor 2025?
Dat ze een nieuwjaarskaart naar Trump mogen sturen.

De daling is niet door de guidance. De daling is door op de shitlist van China te komen.
Shit just gost worse (ook voor PACB, en ONT). Die Roche SBX sequencer ziet er pretty disruptive uit. 7 30x genomes in 1 uur met hoge accuracy. :drool: Scheduled voor 2026.

In één artikel schreef een journalist zelfs dat ILMN "legacy" was. :laugh:

Terug
Bovenaan