Kleine Beursfeiten

Ook nog zoiets voorgehad toen het nog Binckbank was. Aandelen verkopen > geld direct gebruikt voor iets anders > "Ja máár: valutadatum was eigenlijk pas de dag nadien. Dus ondanks het feit dat je het geld visueel al op je rekening had, ben je eigenlijk een dag diep in het rood gegaan waarvoor we u xx euro zullen aanrekenen, dag en bedankt". :confused:
Hmm nu dat je het zegt, ook al tegengekomen hier die creditinteresten door valutadatums. Inderdaad nogal een instinker, visueel staat je rekening niet in de min op de site maar toch krijg je een tijdje later een kost op je bord.

Hmm nu dat je het zegt, ook al tegengekomen hier die creditinteresten door valutadatums. Inderdaad nogal een instinker, visueel staat je rekening niet in de min op de site maar toch krijg je een tijdje later een kost op je bord.
Effe de mail terug gezocht met hun antwoord nadat ik hierover geklaagd had.

"De valutaire afwikkeldatum voor de verkoop van aandelen is twee beursdagen na de datum van verkoop.

Hierdoor heeft u gedurende twee dagen een negatieve debetstand gecreëerd van -xx.xxx,xx EUR. De negatieve interesten die u werden aangerekend hebben hierop betrekking."

Ik kan mij dus eerlijk gezegd perfect voorstellen dat als ze bij Saxo die 10% retroactief gaan innen dat ze zich niet gaan aantrekken hoeveel er op u rekening staat, ze steken u gewoon in het negatief en rekenen u op de koop toe nog extra intrest aan wrs.

Ik heb mijn Atos nog gewoon. +108,56% en case still very much alive.
Tgoh, de huidige stijging is er vooral door contracten in het midden oosten die ze nu hebben binnengehaald maar die pas goed binnen 3-4j revenue geven.
Dus vandaar wel de keuze gemaakt om nu te verkopen. Op zich is het bedrijf zeker niet op zijn top maar had ook geen zin noch de kennis om exact te timen.

2025: opbrengst arbeid oneindig veel hoger dan opbrengst kapitaal.
Met rendement op groepsverzekering bijgerekend positief, maar eigen portfolio licht negatief.
Gelukkig was 2025 ook een topjaar qua inkomen arbeid.

PTC Inc en adobe gekocht .PTC is eigenaar van Onshape, een cloud based-cad programma waar ik graag mee werk (heeft momenteel een dipje) en heeft ook wat andere programmas onder zijn naam. https://www.ptc.com/en/news/2025/earnings-results-q4-fy25

xpeng voor de robots.

ik zou nog graag in hyundai investeren die eigenaar is van boston dynamics, maar ik vind geen manier op saxo of mexem om rechtstreeks in dat zuid koreaans bedrijf in te kopen... iemand hier die weet hoe?

Goed nieuws in de tijd voor de novo fans. 🙂

Wie vermagert met medicijnen, komt nadien vier keer zo snel weer bij als wie dieet​

Dat wil zeggen dat ze het gaan moeten blijven nemen. Pilletjes nemen is niet zo een groot issue tov inspuitingen in dat geval, wie heeft er een pilleke? Inderdaad Novo.
32.5% gestegen sinds aankoop.
Ze gaan de eerste zijn met een pil ipv een injectie. P/E is heel laag voor zo'n bedrijf..
Ook al groeien ze traag, dan nog zijn ze goedkoop geprijst. IMO
ROE +70%
Ze staan op het niveau van voor de ozempic hype. Obesitas is niet ineens verdwenen.. De mark overdrijft altijd.
Als er morgen een pil bestaat ipv een injectie, zijt maar zeker dat er veel mensen de stap zullen zetten. Er is een groot verschil tussen een injectie en een pilleke.
Dat is mijn mening en Lulplayer en consoorten mogen hun mening hebben. Ik heb de mijne
Mijn gak was 60 nu nog 46.
Ik heb gisteren bijgekocht aan 36.8
+8.7% sinds aankoop

https://www.globenewswire.com/de/ne...s-and-HbA1c-reduction-in-type-2-diabetes.html

Terug
Bovenaan