cege
Well-known member
Ja, IWDA beweegt niet veel, we weten het ondertussen wel![]()
Ja, SaaS en AI prut gaat de grond in, we weten het ondertussen wel.
De overige 95% van de bedrijven in de wereld, all is fine.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, IWDA beweegt niet veel, we weten het ondertussen wel![]()
Mijn focus ligt vandaag vooral op FMC. Straks earning results. Hopelijk klaar voor de revival.
Mijn PF lijkt vandaag eerder op een melt up ipv bloedrode zee.
Wat maakt de kleur van de zee uit als je vaart in een kleine roeiboot?bloedrode zee ?
Eigenlijk maakt de kleur nooit uit ongeacht grootte van de boot.Wat maakt de kleur van de zee uit als je vaart in een kleine roeiboot?

zodanig klein dat duolingo er al uitgevallen isWat maakt de kleur van de zee uit als je vaart in een kleine roeiboot?

Bovendrijven? Intraday -7% van de slotkoers van gisteren, wat (alweer) de laagste koers was in anderhalf jaar ofzo. Ondertussen min of meer op het niveau van gisteren maar daar wordt je evengoed niet vrolijk van. Hun Q4 rapport eind deze maand mag nog +30% YoY growth geven, het gaat niet helpen. De markt is duidelijk heilig overtuigd dat er geen moat meer is met AI.in een bloedrode zee komt adove en duolingo bovendrijven. de markt denkt misschien dat ze slaag genoeg gehad hebben?![]()
Buiten crypto is het toch niet echt bloedrood. IWDA -0,27%in een bloedrode zee komt adove en duolingo bovendrijven. de markt denkt misschien dat ze slaag genoeg gehad hebben?![]()
En Colgate bezorgt mij steeds wittere tanden. Al +23% op 1 maand.Oxy draagt bij tot een betere dag hier, ondanks de daling van ASML die toch wat gewicht heeft.
Door de grote spreiding moet ik het helaas doen met cijfers na de komma vrees ik, een sprong van 2% op 1 dag heb ik nog niet meegemaakt. Ik kijk met veel bewondering naar de vele getalenteerde beleggers hier - alleen jammer dat niet iedereen meer post.En Colgate bezorgt mij steeds wittere tanden. Al +23% op 1 maand.
Waarschijnlijk omdat je een vrij degelijke stabiele PF hebt? Is op zich niks mis mee.Door de grote spreiding moet ik het helaas doen met cijfers na de komma vrees ik, een sprong van 2% op 1 dag heb ik nog niet meegemaakt.
NIet echt, 7-8% cash, sinds een paar dagen dan nogWrs heeft hij gewoon een hele grote hoop cash op zijn beleggingsrekening staan en word die meegerekend in het dagelijks %
Mogelijk dat ik voor de earnings volgende week DSM Firmenich koop.@Gassy : Adobe en DSM gekocht vandaag?
Uw kooptargets werden gehit vandaag.
Het idee dat enkel zij die tegen/onder de armoedegrens leven daar klant zijn, klopt allang niet meer.Zou bij een correctie/recessie Walmart niet net goed draaien? Mensen gaan dan naar de goedkoopste discounter en eten moet je sowieso kopen. En is Walmart niet zo'n beetje de Aldi van de VS? Ik ben er 1 keer geweest, de scooters voor dikke mensen zijn interessant, maar als ik niet tegen de armoedegrens leef zou ik toch naar een andere winkel gaan. Maar gelukkig voor ons heeft Amerika geen gebrek aan working poor.
Aldi is trouwens enorm aan het boomen in de VS.Het idee dat enkel zij die tegen/onder de armoedegrens leven daar klant zijn, klopt allang niet meer.
9 op de 10 Amerikanen is klant (>=1 bezoek per jaar).
Walmart is qua US omzet even groot als Kroger, Albertsons en Costco tesamen. Alleen Amazon komt een beetje in de buurt.
Om maar te zeggen, ze domineren het (versnipperd) retail landschap.
Als de economie minder goed draait, gaan ze weliswaar minder klappen krijgen dan de standaard consumer discretionary speler. Maar om te zeggen dat ze net beter gaan draaien in een recessie? Lijkt me een brug te ver.
Eigenlijk is het bedrijf een goede proxy voor de economie. Dat zag je in de periode 2013 en 2020, toen ze gestaag groeiden.
Sindsdien is de groei versneld, maar dat komt voor een deel door hun intrede in de ads markt en door de introductie (of eerder rebranding + push) van Walmart+. Op termijn gaan die bedrijfspoten ook weer vertragen vanwege de enorme omvang, en belandt het bedrijf opnieuw in de bucket "proxy voor de Amerikaanse economie".
In dat opzicht is een waardering van 40-45x de winst en 1.4x de omzet (ivgl met een historisch gemiddelde van 0.5 tot 0.6) redelijk dwaas. Dus mijn gok is dat de WMT koers de komende jaren een stevige correctie kent en/of een lange periode van stagnatie (zie periode 2000-2015).
Nu toch (een beetje) up. Benieuwd naar Amazon morgen, maar ik begin meer en meer te neigen naar zij die de verliezers worden binnen heel die Cloud/AI race.After market weet niet goed wat er van te denken. Complete jojo![]()