Kleine Beursfeiten

Trouwens, grappige anekdote (en voor mezelf lessons learned) over hoe je insider buys/sells met een korrel zou moet nemen.
Ik zat in Hoegh Autoliners (NO0011082075). In mei komt bericht dat de familie Hoegh zelf een heel groot deel van aandelen verkoopt aan private equity. Met een serieuze discount (https://www.tradewindsnews.com/fina...oliners-stake-at-knock-down-price/2-1-1455283).
Op een dik half jaar is het aandeel een whopping x2 gegaan. Gelukkig heeft de man geen haar meer of hij had het uitgetrokken.

Ook ik heb dan de fout gemaakt om te verkopen ("want ja, die moet iets weten wat ik niet weet").
Gelukkig along the way weer terug aangekocht.

Vandaag weer een mooie +6% op nieuws dat er weer een deal is met aziatische manufacturer om EVs te verschepen.

Zegt weinig zonder het gewicht in je portefeuille 😁

Ik heb twee portefuilles, Lynx met voornamelijk ETF's en is de hoofdmoot en IBKR waarvan ik hierboven een screencapture heb genomen.
Het grootste stuk NVDA (40 aandelen), BABA en CRSR zitten op de Lynx portefeuille. MSFT zit op mijn IBKR portefeuille dat ik gebruik om te "spelen/gokken". Lynx is vele malen groter dan de IBKR, Maar deze gaat wel vlotter vooruit. Deze was origineel 17K en zat bij Beobank (begonnen in 2018) en is nu 40K (bij IBKR dus).

Laatst bewerkt:
Ik word nu al net niet gelyncht als ik zeg dat ik een weekend weg ben en mijn vriendin alleen laat met onze kersverse dochter. Laat staat dat ik zeg dat ik even over en weer vlieg naar Omaha voor de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Berkshire.

Hier is het een dochter van paar maanden en een tweeling van 3. Ik word al gelyncht als ik ga kakken en dat duurt langer dan 10 min. Je zou uit miserie met opzet een file inrijden om wat me time te hebben.

Ik word nu al net niet gelyncht als ik zeg dat ik een weekend weg ben en mijn vriendin alleen laat met onze kersverse dochter. Laat staat dat ik zeg dat ik even over en weer vlieg naar Omaha voor de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Berkshire.

Hier is het een dochter van paar maanden en een tweeling van 3. Ik word al gelyncht als ik ga kakken en dat duurt langer dan 10 min. Je zou uit miserie met opzet een file inrijden om wat me time te hebben.
Idem hier.
Eigenlijk kunnen we zeggen dat we niet financieel onafhankelijk genoeg zijn om naar Buffet te gaan kijken.

Niet allemaal tegelijk hé, de plaatsen zijn beperkt :laugh:
Als ik over 10 jaar wat meer in de PF heb zitten graag, maar nu lijkt het een beetje weggegooid geld.

Ik bezoek Buffet dus in Futurama toestand.

Plus eerste kind wordt verwacht over een maand en ik heb al twee verlengde solo weekends weg geboekt. Mijn margin wordt bijna gecalled.

Trouwens, grappige anekdote (en voor mezelf lessons learned) over hoe je insider buys/sells met een korrel zou moet nemen.
Ik zat in Hoegh Autoliners (NO0011082075). In mei komt bericht dat de familie Hoegh zelf een heel groot deel van aandelen verkoopt aan private equity. Met een serieuze discount (https://www.tradewindsnews.com/fina...oliners-stake-at-knock-down-price/2-1-1455283).
Op een dik half jaar is het aandeel een whopping x2 gegaan. Gelukkig heeft de man geen haar meer of hij had het uitgetrokken.

Ook ik heb dan de fout gemaakt om te verkopen ("want ja, die moet iets weten wat ik niet weet").
Gelukkig along the way weer terug aangekocht.

Vandaag weer een mooie +6% op nieuws dat er weer een deal is met aziatische manufacturer om EVs te verschepen.
Insider-activity -> zoals Buffett ooit gezegd heeft: er kunnen 100 redenen zijn dat een CEO stock verkoopt, maar er is maar 1 reden waarom hij stock bijkoopt.

moraal van het verhaal: enkel met insider-buys rekening houden!

Bij mij wandelen ze gewoon de badkamer binnen als ik aan het kakken ben... en mijn vriendin doet daar niks aan ze. 😅

Mja, dat is ook wel wat typisch BG aan het worden, de reverse humblebrag.
Gelijk wat je zegt, wordt beantwoord met 'stoefer, hoe durf je pretenderen dat je 1000 euro kan uitgeven!'...

Ik zie op het forum nochtans regelmatig 1000 euro als 'speelgeld' passeren, of als gokje in schijtaandelen...
Beter eens naar het 'Woodstock of capitalism' gaan dan denk ik dan :)

Met kinderen is het natuurlijk minder gemakkelijk.

Binnenkort is het hier ook zo ver, maar ik ga wat meer vrijheid hebben aangezien ik een nieuwe man ben.
Seg zo serieus man, had ik tijd en voldoende betrokkenheid in zo een zaken ging ik graag op uw uitnodiging in hoor ;-)

Binnenkort is het hier ook zo ver, maar ik ga wat meer vrijheid hebben aangezien ik een nieuwe man ben.

Ik ben sinds aantal maanden vader en ik doe niets anders dan mij afvragen hoe the fuck alleenstaande ouders dat doen. Of erger nog: hoe ge een tweelingbaby zou moeten managen.

Tenzij ge Tom Coninx zijt vergeet uw idee maar :D

Ik vermoed dat iemand met het vermogen van Janus toch een (half- of fulltime) hulp kan inhuren. Lijkt me een no-brainer als je x(x) miljoen hebt liggen. Waarvoor dient al dat geld anders? Maar goed, back on topic.

Terug
Bovenaan