Kleine Beursfeiten

Celanese heeft wel mooi getoond wat de markt denkt van Buffet.
Oprecht geen enkel idee wat je daar toont en wat dat te maken heeft met mijn stelling hierboven over het jaren aan een stuk bijkopen.
Buffet is gewoon pasé (bij de jonge generatie).
Klopt, zelfs zijn naam juist schrijven is veel velen al een probleem.

Gelukkig zijn de wetmatigheden van investeren nog geen hol veranderd in 2000 jaar aangezien er geen speld tussen te krijgen is bij npv = discounted future cashflows, hoeveel tiktok filmpjes of twitter-memes er ook mogen verschijnen 🥳

Probleem is natuurlijk: hoe lang ga je wachten?
Zo lang als nodig is. Geen 10 jaar hopelijk.

Maar dat was ten tijde van Graham al de grote vraag. "waarom stijgt een aandeel dat ondergewaardeerd is, en op welke termijn gebeurt dat?" waarop gewoon geen antwoord is.
Het feit is dat het doorgaans wel gebeurt.(want cash is cash, en komt op den duur naar de aandeelhouders via div/buyback/overname waardoor het plots opgemerkt wordt).
Tenzij de fundamentals plots veranderen.
Geen buybacks, geen deftig dividend, geen preferred terugkopen en dat allemaal voor de komende 1-2 jaar...
Schulden blijven terugbetalen zoals ze nu al 3 jaar aan een stuk doen = aandeelhouderswaarde omhoog.
Productie omhoog bij goede marges = FCF omhoog = aandeelhouderswaarde omhoog.

Na een jaar kunnen ze weer buybacken. Als het aandeel nog ondergewaardeerd is tenminste.
ZIe die aandeelprijs niet direct stevig de hoogte ingaan tenzij olie gaat pieken omwille van conflict ed....
Als je aandelen kent die direct stevig de hoogte in zullen gaan, laat vooral niet na om ze te delen op het forum!

Maar dat het de twitter/tiktok/momentum markt geen vork kan schelen, is zoals ik al 2 jaar zeg eigenlijk uitstekend nieuws.
Mijn Oxy positie is ondertussen 40% groter of zo dan begin 2022, aan prijzen rond de 59, door de winsten van UBS/FCNCA/Solvay/etc. te herinvesteren.
Bedankt iedereen! ;)
Slimme werkwijze 👍😉.

Edit: @Lulplayer : Ik meen bovenstaande oprecht, is geen joke 😬. Beter winsten herbeleggen in OXY dan in het overgewaardeerde big tech.

Laatst bewerkt:
Geen cijfertjes in detail bekeken maar mijn buikgevoel zit wel goed na deze "steunbetuiging" van Trump.

Denk dat de koers wel gezapig terug naar de 100 EUR kan gaan op de middellange termijn.

Geen cijfertjes in detail bekeken maar mijn buikgevoel zit wel goed na deze "steunbetuiging" van Trump.

Denk dat de koers wel gezapig terug naar de 100 EUR kan gaan op de middellange termijn.

Dan denk ik dat ze -behalve hun schuld afbouwen wat op termijn sowieso wel gebeurt- toch eerst eens deftig moeten leren innoveren... en iets doen met al die craft beer overnames in plaats van ze na een aantal jaar weer te verkopen zonder dat er veel mee gedaan is :thinking:
En natuurlijk ondertussen niet een grote groep consumenten in hun grootste markt tegen zich in het harnas jagen met controversiële reclame.

Trouwens, grappige anekdote (en voor mezelf lessons learned) over hoe je insider buys/sells met een korrel zou moet nemen.
Ik zat in Hoegh Autoliners (NO0011082075). In mei komt bericht dat de familie Hoegh zelf een heel groot deel van aandelen verkoopt aan private equity. Met een serieuze discount (https://www.tradewindsnews.com/fina...oliners-stake-at-knock-down-price/2-1-1455283).
Op een dik half jaar is het aandeel een whopping x2 gegaan. Gelukkig heeft de man geen haar meer of hij had het uitgetrokken.

Ook ik heb dan de fout gemaakt om te verkopen ("want ja, die moet iets weten wat ik niet weet").
Gelukkig along the way weer terug aangekocht.

Vandaag weer een mooie +6% op nieuws dat er weer een deal is met aziatische manufacturer om EVs te verschepen.
Na mooie Q4 resultaten (+12pct vandaag) nu mijn laatste HAUTO aandelen van de hand gedaan.

Meanwhile in China... hoofd van de securities regulator ontslagen wegens de 'schaamtelijke' aandeelprijsdalingen van de afgelopen tijd.
Straf wel. Nu is de staat zelfs met een 'nationaal team' van staatsbedrijven aandelen aan't kopen op de markt.

De vrije markt :rofl:

SNAP -31% ... ouch
Sinds IPO hebben de executives meer dan 8B $ aan stock based compensation uitgekeerd aan hun eigen.
Dat is 50% van de huidige marketcap.

Koers -60% sinds IPO.

Moet plezant zijn, een publiek bedrijf zo kunnen misbruiken om je eigen te bedienen. :) Nuja, wie iets of wat gelezen heeft over Evan Spiegel zou daar in de eerste plaats al nooit in investeren. (los van de business)

Terug
Bovenaan