Kleine Beursfeiten

Raiffeissen ook verkocht met een kleine 30% winst.
Bij stevige dip koop ik terug. Ik vind het nogal een riskante bank, wel goedkoop.
Als die renteverlagingen er niet komen gaat alles serieus den dieperik in en dan wil ik cash om te kopen.

Daarnaast nog gedoe in Midden-Oosten, China-Taiwan ook niet helemaal koosjer en een hoop verkiezingen dit jaar.

Raiffeissen ook verkocht met een kleine 30% winst.
Bij stevige dip koop ik terug. Ik vind het nogal een riskante bank, wel goedkoop.
Als die renteverlagingen er niet komen gaat alles serieus den dieperik in en dan wil ik cash om te kopen.

Daarnaast nog gedoe in Midden-Oosten, China-Taiwan ook niet helemaal koosjer en een hoop verkiezingen dit jaar.

Geen renteverlagingen zijn juist goed voor de banken 😉

Geen renteverlagingen zijn juist goed voor de banken 😉
Ja maar Raiffeissen vind ik een speciaal geval....

"Due to this background, Raiffeisen’s current valuation is among the lowest in the European banking sector, trading at only 0.36x book value. This clearly does not reflect the bank’s fundamentals and positive operating performance in recent quarters, being justified by negative investor sentiment related to its Russian and Polish operations. However, the Polish issue is almost fixed and even excluding the Russian unit, Raiffeisen is trading at an adjusted price-to-book value of only 0.47x. This is much lower than the sector’s average of 0.88x book value, thus Raiffeisen seems to be an interesting value play in the European banking sector for contrarian investors."

Goedkoop maar geen blue chip vind ik persoonlijk....

Ah OK.

Ik zie weinig risico's aan OXY zolang Buffet er toch een vloer onder heeft liggen maar goed.
Hier ook op max marge momenteel maar geen inflow dus het is wachten tot bepaalde items materialiseren alvorens er middelen vrij komen.
Nu als Nintendo zo blijft gaan kan ik daar wel beginnen trimmen.

Dat is ook hetgene wat ik zo frappant vind, het is verdomd snel gegaan op 2 weken... :)
Het spijtige is dat mijn grootste verlies eigenlijk op een positie was maar mijn sell order 2 weken geleden voor open stond maar hiervan maar 10% gefilled is geraakt... had ik dat toen iets lager gezet, had ik 15-20k minder verlies gehad.

Mijn eerste stappen op de beurs gewaagd.
Een paar aandelen gekocht bij EVC broad Eq. al vielen de schommelingen mij vandaag wel tegen.
Weinig ervaring. Al doende leert men denk ik dan...

Geen due diligence gedaan 🤠
Ik kan die eerlijkheid wel appreciëren eigenlijk.

Anderen zien een goed "project" in crypto, tekenen lijntjes op de grafiek, of hebben -hou u vast om niet kapot te gaan van het lachen- 'een model'.

Het is dan 100x beter om uzelf niets wijs te maken en gewoon te zeggen "ik yolo in dit aandeel" dan om uzelf wijs te maken dat je een soort pseudoanalyse gedaan hebt.
Dat tweede is op termijn veel gevaarlijker.

Occidental’s CEO Sees Oil Supply Crunch from 2025​

De toekomst voorspellen mbt olie: kan ze beter tarotkaarten voor gebruiken :smile:

Voorspelling van CEOs, altijd 'wij van WC eend'...

Als ik de onze moet geloven, is ons bedrijf 'beating the competition', 'the best still needs to come', 'taking market share'. En bij de andere bedrijven luisteren, daar zegt de CEO dat ook :laugh:

Terug
Bovenaan