Kleine Beursfeiten

Wat is dat precies tegenwoordig, een penny stock?
Een penny stock is een aandeel van een bedrijf met een heel lage waarde. Een penny stock wordt in de Verenigde Staten door het SEC gedefinieerd als een aandeel onder $5. Deze definitie wordt niet door elke investeerder aangenomen aangezien er veel grote bedrijven zijn wier aandelen onder deze waarde zitten.

Een soort van start up bedrijven. Maar ik las hier al een zever antwoord op mijn vraagstelling. Dus ik veronderstel dat het niet attractief genoeg is....

Een penny stock is een aandeel van een bedrijf met een heel lage waarde. Een penny stock wordt in de Verenigde Staten door het SEC gedefinieerd als een aandeel onder $5. Deze definitie wordt niet door elke investeerder aangenomen aangezien er veel grote bedrijven zijn wier aandelen onder deze waarde zitten.

Een soort van start up bedrijven. Maar ik las hier al een zever antwoord op mijn vraagstelling. Dus ik veronderstel dat het niet attractief genoeg is....
Als het niet duidelijk genoeg gedefinieerd is dan is het moeilijk om op te antwoorden.

Cap sizeNumber
Nano
1​
Micro
1​
Small
6​
Mid
6​
Large
5​
Total
19​

Het probleem dat ik heb met penny stocks is dat die erg illiquide zijn en je meestal erg weinig financiële info kan vinden. In mijn ogen is de risico te groot.

Zou wel eens de zoveelste pull-in foreign money trap van de Chinezen kunnen zijn. Om daarna na enkele maanden weer te draaien met de wind.
Inderdaad… Ik koop enkel BABA bij indien het naar +/- 60$ gaat.

Mogelijk eerst een lagere low en positieve divergentie vooraleer de echte bodem er staat. Eveneens best doorbraak van EMA20 op maandbasis: https://x.com/jdb_trading/status/1749738835360035025?s=46

Gelieve technische analyse in volgend topic te posten: https://www.beyondgaming.be/threads/de-beurs-technische-analyse.28901/

Laatst bewerkt door een moderator:
Alibaba's (NYSE:BABA) stock soared about 7% on Tuesday after the New York Times reported that co-founder Jack Ma has been buying up shares in the company.

Ma and Alibaba Chairman Joe Tsai both have been buying shares, the report added, citing people with knowledge of the matter.

Ma, who stepped down as Alibaba's executive chairman in 2019 but remains a major shareholder, purchased about $50M worth of Hong Kong-traded stock in the quarter, the report noted, citing a person familiar with the matter.

Tsai bought around $151M worth of Alibaba's U.S.-traded stock in the fourth quarter, through his Blue Pool Management family investment vehicle, the report noted, citing a regulatory filing.

Alibaba's (NYSE:BABA) stock soared about 7% on Tuesday after the New York Times reported that co-founder Jack Ma has been buying up shares in the company.

Ma and Alibaba Chairman Joe Tsai both have been buying shares, the report added, citing people with knowledge of the matter.

Ma, who stepped down as Alibaba's executive chairman in 2019 but remains a major shareholder, purchased about $50M worth of Hong Kong-traded stock in the quarter, the report noted, citing a person familiar with the matter.

Tsai bought around $151M worth of Alibaba's U.S.-traded stock in the fourth quarter, through his Blue Pool Management family investment vehicle, the report noted, citing a regulatory filing.
Zit zelf aan eerste aankoop van 77,23$ incl. kosten. Stijgt het vanaf nu, ok, daalt het toch terug naar 60$ ook ok, dan koop ik bij.

Dat is 1 categorie.
De andere categorie zijn denk ik vooral bedrijven waarvan de koers zodanig gedaald is dat ze nog maar zeer laag staat maar daar is meestal een reden voor, je moet al érg veel vertrouwen hebben in een complete turn-around (en vertrouwen dat de markt dat sentiment ook zal volgen) om daarin te investeren. Daar spreekt men ook wel van een "bottom fishing" tactiek.

Het probleem dat ik heb met penny stocks is dat die erg illiquide zijn en je meestal erg weinig financiële info kan vinden. In mijn ogen is de risico te groot.

Inderdaad groot risico voor de penny stocks waar ik weet van heb, zonder duidelijke reden waarom die ineens beter zouden presteren dan de algemene markt of de grote kleppers in pakweg S&P500 die voor de meeste (koers)groei zorgen.

@Racing_Genk : zijn ze bij Monday allemaal nog snel inside trades aan het doen voor de resultaten ofzo? :unsure:
+6% gisteren had met dit te maken:

Het was geweten dat ze vanaf dit jaar hun prijs zouden verhogen bij renewals (aangekondigd op hun investor day in december), maar de prijsverhogingen zijn blijkbaar hoger dan verwacht. Zal zowel in 2024 als 2025 een positief effect op de groei hebben (aangezien de prijsverhoging enkel bij renewals is vanaf mid-februari, de meesten hebben jaarcontract en zal de prijsverhoging dus pas op dat moment plaatsvinden)

ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar deze week echt wel feestje op de beurs hier 🥳 🥳

nog iemand die mee durft turbootje short op Tesla in te leggen met cijfers nabeurs vandaag?

ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar deze week echt wel feestje op de beurs hier 🥳 🥳

nog iemand die mee durft turbootje short op Tesla in te leggen met cijfers nabeurs vandaag?
Geen feestje hier helaas - Oxy / Ageas / WEHB / AMG verpesten het

Short op Tesla - je verwacht dus een forse winstdaling als gevolg van price cuts en een matige slechte outlook?

Geen feestje hier helaas - Oxy / Ageas / WEHB / AMG verpesten het

Short op Tesla - je verwacht dus een forse winstdaling als gevolg van price cuts en een matige slechte outlook?
en de negatieve trend de voorbije weken, zou me verbazen als cijfers nu plots beter dan verwacht zouden zijn, vooral met BYD dat beter begint te draaien.

maar als de spread tussen bid-ask zo groot is blijf ik er vermoedelijk vanaf want dan wordt het lastig om winst te maken

en de negatieve trend de voorbije weken, zou me verbazen als cijfers nu plots beter dan verwacht zouden zijn, vooral met BYD dat beter begint te draaien.

maar als de spread tussen bid-ask zo groot is blijf ik er vermoedelijk vanaf want dan wordt het lastig om winst te maken

En waarom denk je dat jij dat weet en de markt niet ? Crappy results zijn niet erg als ze ingeprijsd zijn.

Terug
Bovenaan