Kleine Beursfeiten

Over perspectief gesproken

De tip van Janus was Oxy aan 20 dollar
Aan prijzen van 50+ zou hij nooit kopen of aanraden, dat doen enkel mensen die niet kunnen lezen en niks kennen van de beurs.

Dus Oxy wint.
En nog een originele BG-tip, nog nooit onthuld:

Koop u scheel aan Oxy onder de 60 vandaag.
Er was 7-8% af van het (ondergewaardeerde) aandeel in vergelijking met de peers door de onzekerheid over die overname.
Nu blijkt die overname door Buffett zelf goedgekeurd en koopt hij maximaal bij, nadat hij in oktober al bijkocht tot boven de 63.

Nogmaals: beste operator van de Permian, 85% US-based dus geen geopolitiek risico, kapitaalallocatie door Buffett himself (wat Vicky zelf langs geen kloten kan, maar zij is wel technisch steengoed, dus ideale combo), olieprijzen momenteel laag, sectorsentiment zit in de goot, Nesjamag heeft bearish meningen over de oliesector.

Wat wil je nog meer?

Het Orakel heeft naast Occidental ook aardig wat Chevron bijgekocht het voorbije kwartaal. Hij blijft duidelijk geloven in een oil supercycle.
Als er de komende jaren fors meer geinvesteerd wordt in defensie, welke bedrijven gaan daar het meest van profiteren

- Boeing
- Lockheed Martin
- Airbus
Onder andere RTX, Northrop Grumman en BAE niet vergeten. Allemaal sterke spelers. Met RTX heb je ook een mooie mix tussen commercial en defense.

Zo @JanusDR , die Herbalife short zal een dikke hit zijn :)
- 21% voorbeurs.

Pff ik word opnieuw duizelig van SMCI voorbeurs. Mijn beste maat is daar heel zwaar op gegaan eind december, zijn tweede grootste positie en dat ding blijft maar klimmen.

Ik ben er natuurlijk ver vanaf gebleven.

Als er de komende jaren fors meer geinvesteerd wordt in defensie, welke bedrijven gaan daar het meest van profiteren

- Boeing
- Lockheed Martin
- Airbus
Raytheon

Pff ik word opnieuw duizelig van SMCI voorbeurs. Mijn beste maat is daar heel zwaar op gegaan eind december, zijn tweede grootste positie en dat ding blijft maar klimmen.

Ik ben er natuurlijk ver vanaf gebleven.
holy moly. Zo’n parabolische move zie je niet vaak bij mid/large caps. Ik dacht dat Nvidia al zot was... Lijkt me het schoolvoorbeeld van de irrational exuberance dat sommige delen van de markt momenteel in z’n greep heeft.
Raytheon is een tijdje terug van naam veranderd en heet nu RTX. Prima bedrijf ondanks wat technische issues onlangs. Wel al een mooie move gemaakt sinds de low een paar maanden terug

Is dat een slide over de verkleutering van financiële kennis? :p We werken met kleurtjes?

Ik zie dat je weer een nieuwe finfluencer hebt gevonden :p
Misschien dat Janus die kent :p.

Vooral goed in Marketing.

Hij mag mij eens uitleggen waarom toegang tot de portfolio van een 27-jarige zonder duidelijk track record 997$ per jaar waard is:

Al zijn klanten worden ook 'Partners' genoemd en dan nog wat pochen met zijn followers. Nu bon, ik kan niet anders dan bewondering hebben voor mensen die tonnen geld verdienen door wat informatie die ze in boeken hebben gelezen te recycleren.

(Hij spreekt van meer dan 1.000 partners = 500K omzet per jaar voor een eenmanszaak. Niet slecht.)

Laatst bewerkt:
Vooral goed in Marketing.

Hij mag mij eens uitleggen waarom toegang tot de portfolio van een 27-jarige zonder duidelijk track record 997$ per jaar waard is:

Al zijn klanten worden ook 'Partners' genoemd en dan nog wat pochen met zijn followers. Nu bon, ik kan niet anders dan bewondering hebben voor mensen die tonnen geld verdienen door wat informatie die ze in boeken hebben gelezen te recycleren.

(Hij spreekt van meer dan 1.000 partners = 500K omzet per jaar voor een eenmanszaak. Niet slecht.)
Goh, waarom niet? Er zijn veel van die beleggersclubs, zoals https://beleggersuniversity.com

Shopify duikt op op vele radars, hun yoy groei in cijfers is indrukwekkend. Zou iets zijn om stuk in te kopen en dan te vergeten voor 5 jaar.

Hun product werkt, ze zijn de leading company in hun markt, en ze zijn opgezet als een cashmachine. Zijn ook gericht op lean te blijven en focused op hun steeds groeiende huidige activiteit.

Zou het een instapmomentje zijn na de meest recente zware daling? Daling te wijten aan guidance dat een minder opkomend kwartaal voorziet maar nog steeds met groei. Prijzen verhoogd deze maand dus margins enzovoort zouden er nog beter moeten uit gaan zien.

Ik hou het in't oog iig. Maar ik zou eigenlijk eerst Alphabet en Meta moeten binnenhalen voor mijn lange termijn doelen. Bonus pas volgende maand binnen dus misschien gewoon wat stilstaand spaargeld gebruiken.

Dat zijn pijnlijke bedragen... Maar wel goed dat die ook eens vermeld worden, zodat wie hier belandt om zich in te lezen zich ook bewust is dat meer agressieve strategieën met potentieel hoger rendement ook risico's inhouden (zeker op korte termijn).
Ach we zijn 2 dagen verder en die 20k is er al weer terug bij... danku bitcoin & microstrategy. :)

Shopify duikt op op vele radars, hun yoy groei in cijfers is indrukwekkend. Zou iets zijn om stuk in te kopen en dan te vergeten voor 5 jaar.

Hun product werkt, ze zijn de leading company in hun markt, en ze zijn opgezet als een cashmachine. Zijn ook gericht op lean te blijven en focused op hun steeds groeiende huidige activiteit.

Zou het een instapmomentje zijn na de meest recente zware daling? Daling te wijten aan guidance dat een minder opkomend kwartaal voorziet maar nog steeds met groei. Prijzen verhoogd deze maand dus margins enzovoort zouden er nog beter moeten uit gaan zien.

Ik hou het in't oog iig. Maar ik zou eigenlijk eerst Alphabet en Meta moeten binnenhalen voor mijn lange termijn doelen. Bonus pas volgende maand binnen dus misschien gewoon wat stilstaand spaargeld gebruiken.

Hier Shopify ooit nog gekocht aan 3.5$ in 2016... Daar dan x8 op gegaan in 3 jaar, maar mijn portfolio was toen nog veel te klein opdat dat echt een grote impact zou hebben...

Maar dit soort bedrijven moet je vinden als ze nog onontdekt en underappreciated zijn (zoals in 2016). Helaas door het totale gebrek aan IPO's tegenwoordig, duiken er geen nieuwe opportuniteiten op. Als LT compounder behoort Shopify wel bij de besten, staat (terecht) heel duur.

Hier Shopify ooit nog gekocht aan 3.5$ in 2016... Daar dan x8 op gegaan in 3 jaar, maar mijn portfolio was toen nog veel te klein opdat dat echt een grote impact zou hebben...

Maar dit soort bedrijven moet je vinden als ze nog onontdekt en underappreciated zijn (zoals in 2016). Helaas door het totale gebrek aan IPO's tegenwoordig, duiken er geen nieuwe opportuniteiten op. Als LT compounder behoort Shopify wel bij de besten, staat (terecht) heel duur.
Het nu kopen is inderdaad gebaseerd op de redenering dat ze blijven groeien en ze hebben nog wel wat markten aan te snijden. Hun product blijft heel toegankelijk dus ik acht het niet onmogelijk. Die kleine webshopjes opstarten voor de domste ideeën is wel iets dat de tiktok/IG generatie zwaar interesseert. Entrepreneur zijn met uw truien met gek lokaal uitspraakje op enzovoort. Interessant op dezelfde manier als Monday imo.

- Om mijn speculatieve drang te temperen heb ik wat micro puts gekocht tegen Herbalife.
De secundaire indicatoren die ik al een hele tijd aan het volgen was om eventueel long te gaan, zijn de laatste weken integendeel compleet de dieperik ingegaan. (Ik vermoed Ozempic)
Dus een kleine short positie genomen.
Kleine positie omdat earnings cijfers soms totaal contraintuïtieve marktreacties geven, en omdat het aandeel eigenlijk al heel goedkoop staat.
Dus als de guidance niet compleet slecht is, kan het evengoed stijgen.
(Of als bv. de revenues eind 2023 ok waren, en ze niet echt guidance geven, of de slechte vooruitzichten verdoezelen etc.)
Amai dat is nogal een schot in de roos. -40% vandaag. Zie je ook niet vaak.
Well done, sir.

Amai dat is nogal een schot in de roos. -40% vandaag. Zie je ook niet vaak.
Well done, sir.
Vooral interessant dat die secundaire indicatoren (waar ik hier vroeger nog over gesproken heb) er dus blijkbaar wel echt boenk op zitten.

Ik hoopte eigenlijk dat dat specialleke zwaar zou stijgen, want long is het altijd gemakkelijker om zware winsten te maken.
Short zit je met timing en tijdsdruk. (En mogelijk oneindige verliezen...)

Kan super interessant zijn naar de toekomst toe.
Maar ik vrees ervoor... (Ozempic )
Wel eens benieuwd naar de return op die puts :O
300%, uiteraard te vroeg verkocht. Maar ok, onmogelijk te weten.
Staan nu aan +600%.
(ook HCC vroeg verkocht aan 57.50 , dat was dan wel goed.)

Maar dat was allemaal slechts met spielerei geld (ongeveer een jaarloon van Lulplayer, te verwaarlozen dus).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan