LaCucaracha
Well-known member
Oei, op Yahoo Finance stond enkel den i sider buyOp filing date 06/03: 5 insiders die verkopen, 1 insider die koopt. Weet niet goed hoe dit te interpreteren, maar ik krijg toch alleszins niet de "goed nieuws! - vibes"

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oei, op Yahoo Finance stond enkel den i sider buyOp filing date 06/03: 5 insiders die verkopen, 1 insider die koopt. Weet niet goed hoe dit te interpreteren, maar ik krijg toch alleszins niet de "goed nieuws! - vibes"

Mijne is best simpel, uit het hoofd :Voor zij die geïnterresseerd zijn, mijn portefeuille:
Currency Symbol Description Sector GBP DGE DIAGEO PLC Consumer Non-Cyc USD ABT ABBOTT LABORATORIES . Healthcare USD APD AIR PRODUCTS & CHEMICALS INC Basic Materials USD AVGO BROADCOM INC Technology USD DIS DISNEY Entertainment USD JNJ JOHNSON & JOHNSON Healthcare USD JPM JPMORGAN CHASE Financials USD KO COCA-COLA CO/THE Consumer Non-Cyc EUR MC LVMH Consumer Cyclicals USD MRK MERCK & CO INC Healthcare USD MSFT MICROSOFT Technology USD NKE NIKE INC -CL B Consumer Cyclicals USD NVO NOVO-NORDISK A/S-SPONS ADR Healthcare USD O REALTY INCOME CORP Real Estate USD OXY OCCIDENTAL PETROLEUM CORP Energy USD PM PHILIP MORRIS INTERNATIONAL Consumer Non-Cyc USD SBUX STARBUCKS CORP Consumer Cyclicals USD TRV TRAVELERS COS INC/THE Financials USD USB US BANCORP Financials USD V VISA INC-CLASS A SHARES Technology USD XYL XYLEM INC Industrials
Interessante analyse van m'n voormalige werkgever die ik deelHeb ik al heel lang. Oorspronkelijk in 2014-2015 gekocht ten tijde van de hype rond hun Hep C remedie. Zit nog steeds op een vrij negatieve return excl. dividend.
Sindsdien hebben ze -excl. Veklury als Covid behandeling- geen nieuwe grote successen meer geboekt. Veel geld verkwanst aan twijfelachtige overnames (Forty Seven, Immunomedics, etc.) en partnerships (Galapagos anyone?).
Anderzijds erin geslaagd om hun grote HIV business op peil te houden ondanks de concurrentie met ViiV. In de loop der jaren ook een degelijke dividendbetaler geworden. Geen absoluut topbedrijf, maar wel OK. En de prijs reflecteert dat ook. Bij de volgende spike doe ik ze wellicht van de hand, kwestie dat ik m'n farma posities wat consolideer. In de tussentijd cash ik elk kwartaal een leuk dividend.
Midden december pakket aangekocht na de pandoering van het afgelopen jaar. Zit geen diepe thesis achter. Alleen het idee Pfizer will be Pfizer, they'll bounce back. Ze staan ervoor gekend om groei te kopen en deinzen er niet voor terug om groot geld op tafel te zetten voor overnames. Onlangs nog met Seagen om hun oncology footprint significant uit te breiden. Eens ze de Covid (windfall en) mega kater achter zich laten en weer mooie groei tonen (of de markt simpelweg overtuigen dat het eraan komt), ga ik ervan uit dat beleggers het aandeel weer omarmen. Ook een CEO-exit zou een zegen zijn. Ik geloof nog altijd (zoals bij aankoop mid-December) dat een relatief snel herstel richting mid 30's mogelijk is. Ik mik idealieter op eind 2024.
Ik heb nog heel veel aandelen GILD via retentiepakketten en zou dat ook willen afbouwen maar het dividend is wel zeer goed. Het doet wel wat pijn om ze te zien blijven kwakkelen met dure overnames en echte successen in oncologie zie ik ook niet meteen.Ben vorig jaar in september ingestapt bij novo en ondertussen inderdaad al bijna +40% bij mijn aandelen daar, geen idee hoe lang het nog gaat blijven stijgen maar ik ga ze toch nog even bijhouden.
Woopwoop it's the sound of the obese!
+7% alweer, na positief nieuws ivm Ozempic in pilvorm.
1 pilletje per dag om af te vallen. Wat een wonder.
De insider verkopen leken mij wel geautomatiseerd, vermits allemaal hetzelfde bedrag en ook heel lage vedragen.Op filing date 06/03: 5 insiders die verkopen, 1 insider die koopt. Weet niet goed hoe dit te interpreteren, maar ik krijg toch alleszins niet de "goed nieuws! - vibes"
Wat is uw YTD performance met al die fantastische turbo’s?net mijn ING-turbootjes verkocht, op 5 weken tijd +116% ... I'll take it![]()
Vooral Lilly is astronomisch hoog gewaardeerd. NVO gaat dezelfde weg op, maar de runway voor de net aangeboorde markt is nog lang.Merck volg ik niet.
En wat betreft Lilly en Novo: in mijn ogen houdt de waardering geen steek. Of liever: ik zie niet waar de upside nog van kan komen, wetende dat ze hun omzet al moeten verdrie- of verviervoudigen om de huidige waardering enigszins te verantwoorden.
Pas op, ik geloof best dat hun GLP-1 meds enorm veel geld in het laatje gaan brengen, maar die 2 bedrijven zijn priced for perfection.
Ook de concurrentie zit niet stil, en kan ik me bovendien niet voorstellen dat overheden geneigd zullen zijn om die zaken onbeperkt terug te betalen van zodra we beginnen spreken over vele tientallen miljarden.
Lilly en Novo zijn nu samen even groot als: Abbvie + Roche + Novartis + Merck + AstraZeneca + Pfizer
De omzet van die groep bedraagt $347B vs 68B voor de eerste twee. Make it make sense, zelfs met de veel hogere efficientie/marge die Lilly en Novo zullen behalen.

De insider verkopen leken mij wel geautomatiseerd, vermits allemaal hetzelfde bedrag en ook heel lage vedragen.
Waarom verkopen? Ben ik Edward Sissyhands?Toch zware daling voor PTSB vandaag. Wartan, heb je wat verkocht of blijf je zitten?
Niet echt. Is zo gegroeid.
Heb ik al heel lang. Oorspronkelijk in 2014-2015 gekocht ten tijde van de hype rond hun Hep C remedie. Zit nog steeds op een vrij negatieve return excl. dividend.
Sindsdien hebben ze -excl. Veklury als Covid behandeling- geen nieuwe grote successen meer geboekt. Veel geld verkwanst aan twijfelachtige overnames (Forty Seven, Immunomedics, etc.) en partnerships (Galapagos anyone?).
Anderzijds erin geslaagd om hun grote HIV business op peil te houden ondanks de concurrentie met ViiV. In de loop der jaren ook een degelijke dividendbetaler geworden. Geen absoluut topbedrijf, maar wel OK. En de prijs reflecteert dat ook. Bij de volgende spike doe ik ze wellicht van de hand, kwestie dat ik m'n farma posities wat consolideer. In de tussentijd cash ik elk kwartaal een leuk dividend.
2 van de best geleide farma's ter wereld. Bijzonder sterk parcours aan het afleggen, en ik zie daar nog niet meteen verandering in komen. Wel aan de duurdere kant nu. Beiden ongeveer op 100% rendement.
Gekocht met oog op een herstel van de koers nav goedkeuring Bimzelx. Heeft in de VS veel langer geduurd dan verwacht, maar intussen beginnen de verkopen de goede kant op te gaan. Ook de koers herstelt stilaan. Korting tov UCB was al groot en is in 2024 verder uitgelopen tot 50%. Hopelijk kunnen we een klein deeltje van dat gat dichten en richting 100 EUR gaan. Dan herevalueer ik de positie. Staan er op zich goed voor de komende jaren, verwachten mooie omzetsgroei en veel hogere EBITDA en winst.
Midden december pakket aangekocht na de pandoering van het afgelopen jaar. Zit geen diepe thesis achter. Alleen het idee Pfizer will be Pfizer, they'll bounce back. Ze staan ervoor gekend om groei te kopen en deinzen er niet voor terug om groot geld op tafel te zetten voor overnames. Onlangs nog met Seagen om hun oncology footprint significant uit te breiden. Eens ze de Covid (windfall en) mega kater achter zich laten en weer mooie groei tonen (of de markt simpelweg overtuigen dat het eraan komt), ga ik ervan uit dat beleggers het aandeel weer omarmen. Ook een CEO-exit zou een zegen zijn. Ik geloof nog altijd (zoals bij aankoop mid-December) dat een relatief snel herstel richting mid 30's mogelijk is. Ik mik idealieter op eind 2024.
Daarnaast ook iets kleinere posities in Biogen en GSK (nieuw sinds 2023).
Leuk (doch nutteloze) sectorweetje: Al die bedrijven samen zijn momenteel 20% minder waard dan Eli Lilly. $595B vs $740B.
Dat terwijl ze 171B omzet draaiden vs 34B voor Lilly. Het bedrijf boekt ook 6x minder winst dan de anderen.
Dan mag Lilly haar omzet nog x2 of x3 doen met haar GLP-1 meds, ik zie niet van waar de koersupside nog moet komen.
Die turbo's zijn nog geen 3% van mijn totale portefeuillewaarde maar er toch al 10k mee verdiend in de eerste 2 maand van dit jaar.Wat is uw YTD performance met al die fantastische turbo’s?
Prima! Ben van plan bij te kopen indien het komende tijd zakt naar 1,32-1,34€.Waarom verkopen? Ben ik Edward Sissyhands?
De investment case houdt stand:
-> P/B value van de helft/een derde van de concurrenten
-> de facto oligopolie op Ierse markt. Marktaandeel van de 3 spelers die zich aan het betonneren is.
-> een resem catalysatoren die PTSB koers kunnen doen stijgen (dividend, betere risk review (EOY '25?), maturity van een groot pak fixed-rate leningen met lage inkomsten komende 4 jaar die kunnen vervangen worden door nieuwe leningen met hogere rates, afbouw staatsbelang,...)
Risks:
-new entrants (weinig waarschijnlijk op korte termijn)
-ontsporen van de kosten (in de gaten houden)
-ECB rente-beleid/economische toestand (al conservatief ingeschat)
-Ierse bank-taksen (weinig waarschijnlijk)
Haha, klopt wel.Gilead lijkt me nog steeds solide waardering. Heb ze indertijd opgepikt toen ze in de shitter lagen pre covid vaccin en pre veklury aan <60.
Lijkt me zo een typische overname kandidaat voor een grote boite of zelfs private te trekken. Goeie cashflow, solid balance sheet, relatief jong bedrijf. Kun je gemakkelijk schulden op trekken en overnemen zonder veel pijn te hebben als overnemer. En als dat niet gebeurt, upside met bijna onbestaande downside risk.

En nog altijd niet duur.Merci overigens aan de persoon die BLDR hier aanraadde een paar maand terug. Sindsdien +40%![]()