Deze moet ik wel even Janussen
Uw strategie is calls kopen op verschillende aandelen.
Dat zorgt er voor dat je een genius lijkt gedurende bepaalde tijdsperiodes. Maar als je dat spel blijft spelen, eindigt dat in 90% van de gevallen in tranen.
Deze moet ik toch wel even NotoriousP'n
2021: 47% vs 28.5% S&P
Geen opties in de portfolio, outperformance kwam van beduidende posities in ondergewaardeerde O&G aandelen en BRK.
Lijkt me gelijkaardig aan wat jij in die periode had?
2022: -4% vs -18% S&P
Enkel BABA opties waar ik mijn broek aan gescheurd heb, anders stond ik dat jaar positief.
2023: 77% vs 26% S&P
Ja akkoord zware outperformance vorig jaar dankzij opties (vooral UBS (thanks nogmaals

), JOE en BYON) al heb ik ook best stevige verliezen geleden dat jaar op MANU en CPNG calls. Merk wel op dat zowel JOE als BYON bewust gekocht zijn in dip periodes, noem het een technische/macro call als je wilt, ik vond wat de markt daar deed gewoon overdreven dus heb er iets mee gedaan. Alleen stom dat mijn sell order op JOE niet is doorgegaan begin dit jaar
Dat gezegd zijnde, als ik mijn 4 grootste aandeel posities bekijk dat jaar (FFH, JOE, Nintendo en OXY) was het enkel OXY dat de S&P niet klopte...
2024: 4% vs 8% S&P
SAVE, JOE en PACB stevige losses op de calls dit jaar, dus ik heb best nog wel een gespreide portfolio om dit op te vangen.
Jouw insteek is dat in een crash/langdurige bear markt al mijn opties waardeloos vervallen neem ik aan?
Dan zou ik in dit geval nog steeds maar een 20% verlies lijden... en de voornaamste reden waarom dit vandaag 20% is, is vanwege het feit dat mijn 2 grootste call posities op respectievelijk +350% en +100% staan. Mijn initiële inleg was beduidend lager...
Helaas moet ik nog leren op een piek verkopen, mijn JOE calls bijvoorbeeld stonden eind vorig jaar op +100% en nu op -44%, best ne pijnlijke.