Kleine Beursfeiten

Afwachten wat Shari beslist. Als het Skydance bod op NAI haar beter uitkomt (waar het op lijkt) en effectief legaal is, zijn we de pineut.
The shitshow continues…

Ach ik moet er bijna om lachen na al die jaren als aandeelhouder. Gelukkig vertegenwoordigt Paramount nu bijna niets meer in m’n portefeuille. Warner Bros heb ik ook nog, bijna even dramatisch daar. Media is echt geen gemakkelijke sector, zeker nu dat streaming alles op z’n kop heeft gezet.
Hier is het een recente call positie dus ik speel puur op overname...

Blijkbaar kwam Plus500 afgelopen week met cijfers. Gezien er - opnieuw - dik 10% bij de koers is gekomen, zullen die niet zo slecht zijn geweest.

Een belangrijk vraagteken (waar het hier vorig jaar al over ging) blijft wat de gevolgen zijn van Ozempic en consoorten.

Veel beginnende klanten (die volgens mij uiteindelijk in totaal het minst komen maar het meest herbeginnen, en dus lucratiefst zijn) zijn mensen die willen afvallen.
En die een fitness abonnement nemen in combinatie met 1 of ander dieet.

Veel van die lucratieve klanten gaan afvallen (pun intended) als klant nu er een easier manier bestaat om gewicht kwijt te geraken.
Er zullen langs de andere kant ook extra klanten bij komen die specifiek fitter/toned willen worden nu ze niet meer moddervet zijn.
Ik vrees wel dat effect nr. 1 groter zal zijn dan effect nr. 2.

Als dat niet het geval is, én als hun lage maintenance capex klopt, dan is het aandeel niet zo duur.
2 grote als-en die de volledige winst als sneeuw voor de zon kunnen doen verdampen...
Nog een gevolg, voor mij onverwacht:

In de Verenigde Staten spreken ze ondertussen van een Ozempic-babyboom omdat de afslankspuit de werking van de anticonceptiepil zou verminderen. Of zijn mensen die afvallen gewoon vruchtbaarder?

Van Nieuwenhove: Dat laatste. Met de introductie van de maagring in de jaren 1990 zagen we hetzelfde fenomeen. Patiënten werden van de dienst Fertiliteit naar ons doorgestuurd voor een maagring om makkelijker eicellen te kunnen verzamelen. Door het gewichtsverlies werden ze plots spontaan zwanger. We weten dat obesitas zowel mannelijke als vrouwelijk geslachtshormonen ontregelt. Na gewichtsverlies krijgen vrouwen opnieuw een normale cyclus en bij mannen verbetert de kwaliteit van het sperma. Je mag ook niet vergeten dat het libido, vooral bij mannen, dan een stevige boost krijgt.

Verbaast me niets. Elk koppel dat ik ken met wat problemen op dat vlak heeft minstens één partner die wat té goed in't vet zit. Eergisteren toevallig nog luidop over gedacht toen ik met mijn vriendin ging wandelen. Overgewicht moet toch echt handenvol geld aan de zorg kosten...

Novo is de enigste die in mijn portefeuille die sterk gestegen is sinds ik het gekocht heb.
En is sinds januari of februari sterk beginnen stijgen. Maar het zal in de toekomst wel een clash zijn tussen Novo en de Amerikaanse (ben de naam kwijt) als hun Mounjaro hier echt op de markt komt. Zet ook sterke resultaten neer op het gebied van gewichtsverlies.

Na alle andere gezondheidsvoordelen, kan verbeterde vruchtbaarheid er anders ook wel nog bij :)

Zoals vorig jaar al gezegd: revolutie van de eeuw.
(Volgende week trouwens eens een 3-maand voorraad halen, marktonderzoek ;) )

Great, al die fatso's meer kinderen... Goed voor de genepool. 😅

Kan je dat in jouw land zo verkrijgen?

Na alle andere gezondheidsvoordelen, kan verbeterde vruchtbaarheid er anders ook wel nog bij :)

Zoals vorig jaar al gezegd: revolutie van de eeuw.
(Volgende week trouwens eens een 3-maand voorraad halen, marktonderzoek ;) )
Hoe kan je een 3-maand voorraad halen? Voor zover ik weet kunnen alleen mensen met diabetes type 2 Ozempic nu krijgen (in België)

1. Daarmee dat al die bv's er probleemloos aan geraken zeker... :)
2. Niet België
Ik praat specifiek over de 1.0mg versie, voor de BV's volstaat de 0.5 om die paar kilo's te verliezen.
En geen idee of die er zo gemakkelijk aan geraken nu ook, want de schaarste was wel voelbaar sinds december, hier, sommige van de collega's die diabetes hebben geraakten er niet aan.

Mocht het nu December geweest zijn - zou Paul goede oude Barco aanbevelen?

EDIT: Update van WEHB, kan ik mee leven - hopelijk kan de rente wat naar beneden - lijkt me dat er dan, naast het hoge dividend, ook wat koerswinst in zit.

EDIT: Spotify bevestigd dat het winstgevend kan zijn, volgende stap = prijzen meer boosten - potentieel cashflow machine in wording - mogelijks gezien het er stilaan op lijkt dat ze de oorlog met de rest aan het winnen zijn. Zelf geen positie maar collega ondertussen 50% van port erin.

Laatst bewerkt:
ARK-fondsen van 'queen' Cathie Wood stromen in rotvaart leeg
Het vlaggenschipfonds ARK Innovation verloor sinds het jaarbegin bijna 19 procent van zijn waarde. De technologiebeurs Nasdaq ging in diezelfde periode 5 procent hoger.
Tesla is met 10 procent de grootste positie, waardoor diens beursrammeling extra doorweegt. Een andere grote positie, videostreamer Roku, zag 30 procent van zijn waarde in rook opgaan sinds begin januari. De recente koersexplosie van chipbouwer Nvidia gaat dan weer aan ARK voorbij: Wood verkocht de volledige positie begin 2023.
Called it:
Cathie Wood vindt NVIDIA te duur. Sterk koopsignaal dus. :cool:

Terug
Bovenaan