Kleine Beursfeiten

Belangrijkste is duidelijkheid rond de batterijkoers. Divisie verkopen of inzetten op de juiste variant. Uiteindelijk maakt het bedrijf nog wel lekker winst natuurlijk...
Ja ma de batterij business weegt natuurlijk:
- Je spendeert al je EBIT hieraan
- Je draagt de hoge afschrijvingen mee...

Want 700€M EBITDA forecast zal maar een 350-400€M EBIT zijn, grootste deel van die afschrijvingen zitten in de batterij afdeling.

Heeft iemand een zicht op overname wetgeving? De overheid had 5% genomen om overname tegen te houden maar kan je dit doen met 'maar' 5%?

Laatst bewerkt:
IEA negatieve outlook olie:

New IEA medium-term outlook sees comfortably supplied oil markets to 2030, though unwavering focus on energy security will remain crucial as powerful forces transform sector​

Contra indicator?

Belangrijkste is duidelijkheid rond de batterijkoers. Divisie verkopen of inzetten op de juiste variant. Uiteindelijk maakt het bedrijf nog wel lekker winst natuurlijk...
Inzetten op juiste variant is niet winstgevend yet... wat we dan met al die goedkope batterijen binnen 10j gaan doen, zien we dan wel weer.

Iemand die aandelen gekocht heeft / van plan is van de wapenindustrie?
Of iets in de genre van nvidea?(is nvidea nog de moeite, nu ze gesplits is (zullen ze nog veel stijgen)

Iemand die aandelen gekocht heeft / van plan is van de wapenindustrie?
Of iets in de genre van nvidea?(is nvidea nog de moeite, nu ze gesplits is (zullen ze nog veel stijgen)

Ik heb deze week wel wat Nvidia gekocht met de split.
ik nivea.

Ok deze is heel flauw.

Maar iets in de genre van nvidea... sorry maar wat bedoel je daar mee? Iets dat stijgt gelijk zot? Of iets in dezelfde sector? Momenteel staan ze vrij eenzaam alleen, vandaar de zotte prijzen voor hun producten.

Ik houd mijn resterende Nvidia vast (840% winst), maar het is wel key om de concurrentie in het oog te houden hier... Ik verwacht niet nog eens een verdubbeling het komende jaar.

Ik houd mijn resterende Nvidia vast (840% winst), maar het is wel key om de concurrentie in het oog te houden hier... Ik verwacht niet nog eens een verdubbeling het komende jaar.
Alles kan in een speculatieve markt, wie weet gaan ze nog x4.

De vraag is wat er gebeurt wanneer de vraag piekt en Nvidia plots geconfronteerd wordt met dalende revenue en een EV/S van 30 ofzo. Dat moment kan nog jaren in de toekomst liggen natuurlijk, niemand weet hoelang deze investeringscyclus duurt. Ik doe er alleszins niet aan mee, heb bij de SaaS crash van 2022 wel mijn les geleerd op dat vlak.

Laatst bewerkt:
Alles kan in een speculatieve markt, wie weet gaan ze nog x4.

De vraag is wat er gebeurd wanneer de vraag piekt en Nvidia plots geconfronteerd wordt met dalende revenue en een EV/S van 30 ofzo. Dat moment kan nog jaren in de toekomst liggen natuurlijk, niemand weet hoelang deze investeringscyclus duurt. Ik doe er alleszins niet aan mee, heb bij de SaaS crash van 2022 wel mijn les geleerd op dat vlak.
Als de concurrentie op dreef komt gaan zowel hun revenue als hun marges sneuvelen tegelijk he. Dus bij het aanpassen van de guidance en/of eerste Q waar dit uit de cijfers blijkt zou wel eens een paniekje kunnen ontstaan.

Als de concurrentie op dreef komt gaan zowel hun revenue als hun marges sneuvelen tegelijk he. Dus bij het aanpassen van de guidance en/of eerste Q waar dit uit de cijfers blijkt zou wel eens een paniekje kunnen ontstaan.
Concurrentie zou dan nog het minst van mijn zorgen zijn als NVDA bull. Eerder dat de levensduur van hun producten >5 jaar is en eenmaal iedereen zijn AI investeringen gedaan heeft, er wel eens een serieuze terugval in vraag kan zijn. Maar het blijft moeilijk in te schatten natuurlijk hoelang dat nog gaat duren en hoe groot de AI markt uiteindelijk gaat zijn.

Naar analogie met de internet infrastructuur: Cisco was in 1997 ook al duur maar de koers is daarna nooit meer lager gezakt. Is Nvidia Cisco in 1997 of Cisco in 1999?

Concurrentie zou dan nog het minst van mijn zorgen zijn als NVDA bull. Eerder dat de levensduur van hun producten >5 jaar is en eenmaal iedereen zijn AI investeringen gedaan heeft, er wel eens een serieuze terugval in vraag kan zijn. Maar het blijft moeilijk in te schatten natuurlijk hoelang dat nog gaat duren en hoe groot de AI markt uiteindelijk gaat zijn.

Naar analogie met de internet infrastructuur: Cisco was in 1997 ook al duur maar de koers is daarna nooit meer lager gezakt. Is Nvidia Cisco in 1997 of Cisco in 1999?
Als ik dat allemaal wist zou ik elk jaar met Janus in Omaha zitten. :unsure:

Ik heb mijn positie in Enovix vergroot (15%). Voornamelijkste reden om het aandeel te kopen is de verandering in management en de milestones die ze tijdig halen.
Positie is nu 40% van portefeuille, voorlopig houd ik het daar bij. Mijn gemiddelde aankoopprijs ligt rond de $11.20

Terug
Bovenaan