Kleine Beursfeiten

Het aandeel van Nike is plots gekelderd.

Koopje?
Ik zie Nike de komende decennia z'n positie als één van de grootste sportmerken alleszins niet verliezen.
Had het ook al op het oog. Benieuwd naar de reacties.
EDIT: ik blijf er nog vanaf tot +/- 65$ met stoploss van 59$.

Laatst bewerkt:
Waarom blijft die gast zo gehyped worden? Zijn fonds startte in oktober '23... Dat is ten eerste al een opportunistisch dieptepunt om van starten maar bovendien bijlange geen tijdsperiode dat iets of wat van prestatie aantoont...

Waarom blijft die gast zo gehyped worden? Zijn fonds startte in oktober '23... Dat is ten eerste al een opportunistisch dieptepunt om van starten maar bovendien bijlange geen tijdsperiode dat iets of wat van prestatie aantoont...
Gewoon steengoede marketing.

Maar kudos to him. Je moet het maar kunnen. Genereert nu tussen de 500K - 1M per jaar in recurrente omzet met zijn nieuwsbrief. Met marketing kan je veel bereiken.

Gewoon steengoede marketing.

Maar kudos to him. Je moet het maar kunnen. Genereert nu tussen de 500K - 1M per jaar in recurrente omzet met zijn nieuwsbrief. Met marketing kan je veel bereiken.

Lolwut hoe verdient die zoveel geld met nieuwsbrief? Exclusieve partnerships ofzo? Of alles volstoempen met affiliatz links? :unsure:

Lolwut hoe verdient die geld met nieuwsbrief? Exclusieve partnerships ofzo? Of alles volstoempen met affiliatz links? :unsure:
Is een betalende nieuwsbrief.

Als je # subscribers (ongeveer) x de prijs doet krijg je een goede schatting van de omzet. En daarbovenop inderdaad nog optioneel partnerships, betalende optredens in de media, zijn boek dat hij geschreven heeft,...

Is een betalende nieuwsbrief.

Als je # subscribers (ongeveer) x de prijs doet krijg je een goede schatting van de omzet. En daarbovenop inderdaad nog optioneel partnerships, betalende optredens in de media, zijn boek dat hij geschreven heeft,...
499$/y Hij schrijft in't Engels, zo is zijn TAM veel groter natuurlijk, is gene stommerik inderdaad.

70% ondergewaardeerd volgens het model van een bekende Belgische belegger. Ik weet wel niet wie of wat zijn model is. Op 5 jaar tijd zou een verdubbeling van prijs er moeten inzitten.

Ik zou er niet teveel op rekenen, zeer veel beursanalyses zijn overdreven optimistisch over bedrijven. Verdubbeling van de beurskoers lijkt me sowieso optimistisch als het bedrijf zelf maar omzetgroei van 8-10% per jaar verwacht, dan moet je je kosten al heel goed onder controle houden om dat om te zetten in een winstgroei van meer dan 10% per jaar, laat staan 15% jaarlijkse groei van de aandeelkoers.

Ik kan er natuurlijk ook compleet naast zitten, het is in ieder geval geen industrie waar ik meer dan een paar bedrijven in ken en dan nog eerder oppervlakkig. Maar ik zie niets uitzonderlijks in Interparfums om daar nu geld op in te zetten.

Ga je hier nu echt iedere scheet van Pieter Slegers pitchen? Denk aan @JanusDR's Fernando aub.
Heb hem nu ook maar op de ignore lijst gezet.
Werkelijk 0 interesse in aandelentips van de zoveelste marketing guru die meester is in het copy pasten maar verder niets nieuws brengt. Gassy is er precies wel hard voor gevallen, good luck ermee.

Het is ook wel opvallend dat veel van zijn aandelen ook gespreksonderwerpen zijn op CoBF. Er werd een topic geopend over ULTA en opeens de dag erna krijg ik een mailtje over een “opportuniteit” (ULTA dus).

Zouden er geen opportuniteiten liggen bij aandelen van lachgas(fabrikanten)? :oi22:

Die hun omzet is de laatste maanden geëxplodeerd.
Al zijn die waarschijnlijk niet beursgenoteerd :p oh ja en het is niet ethisch

Gezien hoe gemakkelijk de bankapps zijn en gezien die zelfs op Steam gebruikt kunnen worden tegenwoordig, Debet Visa cards en alles er op en er aan zie ik niet meer echt het nut om mijn Paypal te behouden. Ik heb het, just in case, maar van de 6570678 plaatsen waarvan ik mijn rommel bestel heb ik nog maar 1 bron waar ik niet met mijn bankapp kan betalen. En dat is omdat ik te lui ben om de optie te veranderen. :unsure:

Paypal zal zijn nut hebben in andere landen, maar ook die afzetmarkt lijkt me te krimpen jaar na jaar?

Die buyer protection is soms al van pas gekomen voor vrienden, maar heb ook al andere verhalen gehoord. Maar laten we eerlijk zijn, dat is niet de reden waarom mensen daar naar zouden switchen. Gemakkelijkheid om te betalen is key. En als uw bank reeds quasi alles voorziet en bestrijkt...
Een nieuwe betaalapp Wero, gelanceerd door het Europese Payment Initiative (EPI), een platform van 16 Europese banken, zou spoedig op de markt komen als alternatief van de Amerikaanse betaalapps.

Wero laat net als Payconiq toe geld over te maken naar kennissen zonder dat je een rekeningnummer moet kennen. Op eenvoudige manier kunnen betaalverzoeken verstuurd worden.

Zal toekomstig ook wel een zekere impact teweeg brengen.

Dan weer even terzake...

Vandaag in De Tijd:
"Bpost ziet ook laatste fan afhaken"
"Het postbedrijf heeft nu ook Barclays de handdoek gooit de twijfelachtige eer het minst geliefde aandeel van het Brussels koersenbord te zijn."
"Daarmee is Bpost nu unaniem ongeliefd, ondanks de bodemkoers: van de negen analisten die Bpost volgen, vinden er welgeteld nog nul het aandeel een koopje."
"De analist van ING noemt Bpost 'niet langer een valabele belegging'" (--> Ah, dus na 37 koopadviezen en -80% daling vind DE ANALIST het NU geen valabele belegging meer! :rofl:)

Dat sentiment doet mij wat denken aan olie aandelen eind 2020.
Maar Bpost is natuurlijk een ander paar mouwen, fundamenteel gezien.
Het maakt wel nog altijd winst.

Ooit gezegd dat ik geïnteresseerd was aan 3,5 toen het aan 20 stond.
Werd goed weggelachen toen. Maar kijk, we zijn er bijna :biglaugh:

Eens in de komende tijd bekijken of er eventueel een puff uit deze soggy cigar butt te rapen valt.
Hoe diep kan Bpost in godsnaam nog zakken, wat een puinhoop heeft men er van gemaakt …
Bpost kon nog een stuk dieper blijkbaar, vandaag alltime low aan 2,9...

Terug
Bovenaan