Kleine Beursfeiten

Iemand die iets anders gaat doen vanaf volgend jaar wanneer de meerwaardebelasting er is?
Wel vervelend dat dit nog maar twee weken ver is en er geen details zijn om naar te plannen.
Zou me verbazen dat ze dat retroactief invoeren.

Dus eerder vanaf 2026 lijkt me. Nog genoeg tijd dan om verschillende pistes te bekijken.

Of koop gewoon MSTR... 😏 Morgen maken ze bekend hoeveel BTC ze weer hebben bijgekocht, dit aandeel staat echt klaar om te knallen eens Trump begint te kopen en de BTC prijs omhoog gaat.
Kan 2 richtingen uit. Strategic BTC reserve komt er zoals Trump gezegd heeft: BTC/MSTR pump, komt die reserve er (nog) niet dan dump waarschijnlijk.

En hij koopt omdat hij een Bitcoin reserve wilt aanleggen.
Heb je een betrouwbare bron voor een dergelijke bewering? Lijkt me nog steeds niet meer dan een typische campagnebelofte waar hij toen fondsen en kiezers mee aantrok.

CNBC artikel 12/12: "We're gonna do something great with crypto because we don't want China, or anybody else … but others are embracing it, and we want to be ahead," Trump told CNBC's Jim Cramer at the New York Stock Exchange on Thursday, responding to a question about a potential strategic bitcoin reserve.

Zelfs na de verkiezing blijft hij dit toch herhalen, net als andere republikeinen.
Daarnaast ook de benoeming van Paul Atkins (pro-crypto) als SEC chair, lijkt toch alles in die richting te gaan.
Lijkt voor mij nog steeds de belegging van '25 te worden maar goed wie ben ik. :)

Geniet van jullie kerst-rally!
Screenshot-20241216-182739-Google.jpg

ik heb SES in Port, nog even en de koers is 0, wellicht mijn eerste faillissement.

Mss beter korte pijn en alles verkopen, vastgoedaandelen gaan ook stilaan naar 0.

Laatst bewerkt:
Vlak na Trump win:

S&P500 TTM PE intussen bijna op 31.
Nog wat GOOGL verkocht @197 en omgezet in €. Joseph Carlson had een target van $200 om te trimmen, imma follow the man. Blijft nog 12,5% over.
10% cash nu.

Ik wil pas terug iets kopen als die fucking indexen eindelijk nog eens zakken. Goede oefening in geduld. Echt wel 2021 vibes intussen, vertrouw het zaakje niet.

OXY vandaag weer nieuwe multi-year low trouwens. Het is van feb '22 geleden dat ze nog goedkoper noteerden.

Behalve zijn Buffett-fangirling en conviction in OXY deel ik de man zijn mening wel. Markt is belachelijk overvalued. Equity risk premium is letterlijk negatief en retailbelegger sentiment + risk appetite is through the roof. Imma sit this one out.
Waarom maar 10% cash bij deze overwaardering?

Vlak na Trump win:

S&P500 TTM PE intussen bijna op 31.
Nog wat GOOGL verkocht @197 en omgezet in €. Joseph Carlson had een target van $200 om te trimmen, imma follow the man. Blijft nog 12,5% over.
10% cash nu.
Typische value investor fout, verkopen wanneer de run-up nog maar net begonnen is. In dit klimaat waar retail investors domineren, moet je posities echt laten lopen.

Typische value investor fout, verkopen wanneer de run-up nog maar net begonnen is. In dit klimaat waar retail investors domineren, moet je posities echt laten lopen.
Mja, hij heeft nog een positie hé. Gewoon een deel verkocht.

Ik vond dat avgo in de zomer veel te hoog staan en ben na de split voor 70% uitgestapt.
En ziet dat nu ne keer irrationeel gaan man. Nog paar percent en mijn eerste ten bagger is een feit

Pff 2 weken geleden metaplanet aan 2300 yen verkocht omdat ik dacht dat het voldoende was geweest met die positie.
Staat aan 3900 yen ondertussen... damnit toch, 50k laten liggen.

Google heeft recent momentum opgepikt, ik zie dat nog wel even gaan... maar ok als je een bestaande positie hebt.
Betere beslissing dan mijn volledige exit in metaplanet :(

Is de piek bereikt ?
lol, letterlijk nog nooit gehoord behalve door die pipo die zijn boek probeerde te verkopen.

Aan de Solvay investeerders: Solvac of Solvay?
Ben wat aan het twijfelen om mijn KBC aandelen te verkopen en daarin te steken

HIMS was voor mij een high conviction 50% positie na de AMZN dip omdat het overduidelijk een onterechte daling was, dan moet je durven doorduwen met de cash die je over hebt vind ik. Nu uiteraard weer verkocht. Er zijn nog heel veel hedge funds die short zitten op HIMS met gemiddelde prijs 15$, een volgende short attack is een kwestie van tijd. De fundamentels zijn niet veranderd (in tegendeel) dus als het weer zwaar dipt, koop ik opnieuw. Kans is groot dat het door iets van GLP-1 nieuws zal komen. RFK en zijn nieuwe aanstelling zijn geen fan, de shortage lijkt over (NOVO zegt toch dat er geen tekort is) Ik verwacht binnenkort een framing van slecht nieuws daarover.

GRAB heb ik een kleine positie in genomen na recente dip, nog verder te researchen wel. Het UBER/food delivery segment spreekt me niet aan, ik zou enkel uitbreiden voor de digital wallet/banking growth.

Alles van HIMS aan closing price buitengesmeten gisteren. 19/12 beslissing shortage compounded GLP1's. Ik kom terug op de stelling "de shortage lijkt over".

Itt. fintwit en de fanboys geloof ik niet in een gunstige uitkomst voor HIMS: we zitten nog in een Biden admin met pro big pharma FDA baas, novo & lilly hebben productie capaciteit opgedreven, FDA heeft al wat bezorgdheden geuit over de veiligheid van compounds, de delays van in november zijn typisch een manier om tijd te kopen om de legal case te versterken (ook omdat er toen wss wel nog sprake was van shortage, dat lijkt vnl. supply chain gedreven te zijn) Zelfs voor HIMS ook opvallend veel shorts actief, BoFa die weer met een (onterecht) kritisch rapport komt,...ik vetrouw het niet meer.

Is uiteraard een berekende gok, maar HIMS noteert nu ook aan fair value dus risk/reward niet meer de moeite. Mooie winsten niet hypothekeren

lol, letterlijk nog nooit gehoord behalve door die pipo die zijn boek probeerde te verkopen.

Aan de Solvay investeerders: Solvac of Solvay?
Ben wat aan het twijfelen om mijn KBC aandelen te verkopen en daarin te steken

Voor mezelf altijd Solvay - reden: ik ben van mening dat Solvay een pak goedkoper is dan Syensqo en de waarde van Syensqo is 2x groter dan Solvay in Solvac (zelfde aantal aandelen maar prijs is het dubbele). De discount die je krijgt voor Solvac is voor mij niet voldoende om de onderwaardering van Solvay tov Syensqo te compenseren. Vanaf dat Syensqo 60 euro waard is (en discount op Solvac even groot blijft als vandaag) dan zou het de moeite waard kunnen worden (dan gebruik je alle discount van Solvac om Syensqo op dezelfde prijs te krijgen als Solvay)

In het kort, persoonlijk, Solvac interessant als Syensqo <60 euro/aandeel waard is + de discount van Solvac en prijs Solvay identiek zijn aan vandaag.

Hou er rekening mee dat eind Januari er dividend zal zijn van 0,97 EUR - kwestie als je al veel dividenden krijgt en je er op belastingen betaald, je mss kan wachten tot erna voor je aankoop

Daarnaast, als ik hier ook wat arrogant mag zijn, 2x deze week enorm gefrustreerd aan “analisten” - eenmaal omtrent Proximus (maar goed, daar zou nog discussie over kunnen zijn, maar ook dan moeten we het al heel scheef beginnen trekken) en 1x over Solvay (waar men Arkema aanbeveelt boven Solvay). Net even Arkema bekeken en komt nog niet eens aan de tenen van Solvay. Maar goed, tijd brengt raad.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan