Didymus
Well-known member
Ik had liever nog wat extra kunnen inslaan in de 500-600 range.ASML terug op €700, ik vermoed dat ik niet de enige hier in deze thread ben die daar blij mee is![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik had liever nog wat extra kunnen inslaan in de 500-600 range.ASML terug op €700, ik vermoed dat ik niet de enige hier in deze thread ben die daar blij mee is![]()

Wat bedoel je hier juist mee? Zijn hier data van?Typische value investor fout, verkopen wanneer de run-up nog maar net begonnen is. In dit klimaat waar retail investors domineren, moet je posities echt laten lopen.
Ik dacht 50k op rood aan de roulettetafel in te zetten, maar was niet zeker. Bleek het toch wel rood te zijn!
EVS hou ik toch stevig vast hoor: winstgevend, moat in niche technologie, aan het uitbreiden in US... en een beetje chauvinisme mag wel.Niet op Rocketlab gesprongen toen het 7-9 stond, ondanks mn buikgevoel. De kans is groot, gezien de richting van Amerika, dat het blijft lopen.
Te veel aandelen in mn hoofd, te weinig tijd om echt goed te kiezen welke het worden en niet genoeg honger om alle resterende cash gewoon te droppen.
Ik begin wel te vermoeden dat EVS een typische Belgische semi sideways trader wordt? Ik heb er een klein winstje op maar het lijkt alsof alles van de EBR, behalve absolute uitschieters zoals Lotus, gewoon echt kak investeringen zijn relatief gezien. Zijn er nog wat mensen met conviction? Ik ga dit vermoedelijk verkopen met wat Google en omzetten in iets nieuws.
Op 5 dagen meer dan verdubbeld...![]()
Quantum Computing, Inc. Announces Concurrent Offerings of Common Stock for Aggregate Proceeds of $50 Million By Investing.com
Quantum Computing, Inc. Announces Concurrent Offerings of Common Stock for Aggregate Proceeds of $50 Millionwww.investing.com
Het gaat verder als een textbook pump and dump scam. Nog even wachten op het nieuws dat ze die 50M gaan gebruiken voor een zotte quantum vooruitgang, nog een parabolische prijsbeweging erbij en ik koop nieuwe puts. Het enige waar ik mee worstel is die waanzinnig slechte interface en bijhorende prijzen bij Keytrade. Waarom zou je daar in hemelsnaam klant bij zijn voor investing ?![]()
Hun prognose is top, winstvooruitzichten positief bijgesteld, 2025 groeijaar en 2026 begint fase 3 etc etc... Maar ik blijf weinig fuss zien. Ook bij eerdere goede resultaten en prognoses bleef de reactie matig.EVS hou ik toch stevig vast hoor: winstgevend, moat in niche technologie, aan het uitbreiden in US... en een beetje chauvinisme mag wel.
ben trouwens uit dat zelfde chauvinisme naar Biotalys aan het kijken (naar aanleiding van 'Knappe Koppen' op Canvas), iemand anders hier die dat in port heeft?
Ik hou ze ook in de gaten. Zeer sterke fundamentals maar sentiment zit zwaar tegen.United Health Group -21% sinds shooting op 4 december.
Wel nog 10% boven de 52W high.
Kan interessant worden?
Op 5 dagen meer dan verdubbeld...
Vandaag contract met NASA aangekondigd. Waarde werd niet gedeeld.
Ga je meer puts kopen?
Bij opening een mooie dip naar 60,8$, om dan weer peilsnel omhoog te schieten. Denk toch dat er bodemvorming bij TMDX bezig is.Beperkte positie Transmedics group aangekocht aan 67,7$, alhoewel ik mogelijk een kleine verdere daling richting 60-63$ verwacht. Indien het toch verder zou zakken om de gap te vullen rond 43$ koop ik bij.
Iemand die BMW recent van dichtbij heeft bekeken?
Zelf geen analyse van de cijfers gedaan maar buikgevoel:
- Zwaar jaar omwille van de hetze rond EV’s en terugvallende winst door grote terugroepacties 2024
- Lancering nieuw EV platform Q1 2026 waar veel van verwacht wordt => Gunsterige periode om nieuwe EV’s te lanceren?
- Productie van de SUV’s zit reeds in US (Spartanburg) => Ontlopen importtarieven?
- De komende jaren beslist om nog steeds benzine, diesel, hybride, elektrisch én vanaf 2028 waterstof te produceren => Welk merk doet beter?
- Performance modellen worden in de toekomst aangeboden in EV vorm maar de benzinevarianten blijven 6/8 cilinders behouden
Oversold? Het zit rond de 134$.Nvidia zowaar in oversold terrein. Ik blijf er voorlopig toch nog af...
beter tsmc kopen.Ik had liever nog wat extra kunnen inslaan in de 500-600 range.![]()

ASML is meer kwaliteit en een iets minder geopolitieke risico.beter tsmc kopen.
Er zijn andere risicos. Als asml niet keer op keer een of andere breaktrough maakt in hun machines, stopt tsm ze te kopen, en fabben ze verder op hun oude dingen of kopen ze ergens anders. in ieder geval de band blijft daar rollen. Tsmc ziet ook minder af van de export restricties naar china/rusland dan asml.ASML is meer kwaliteit en een iets minder geopolitieke risico.