Denk niet dat hij in de richting van je YTD bedoeltLet op...hij zegt double digit, maar niet in welke richting![]()
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk niet dat hij in de richting van je YTD bedoeltLet op...hij zegt double digit, maar niet in welke richting![]()
.Pikant detail is dat dit niet zo is bij al wie reeds bij Degiro zat vóór 1/04/2024.
Die beleggen die cash zelf in bepaalde money market funds waardoor de depositogarantie bij hen niet geldt.
Dan maar hopen dat het geen money market funds zijn die beleggen in immer veilige AAA rating CDO's.

Kan ook 99% zijnDouble digit is 10%, toch niet echt indrukwekkend voor je beste idee.![]()

Hangt blijkbaar af van land tot land. Die 04/2024 is voor de UK zie ik.De bankrekeningen waren toch al eerder daar? Ik denk op het moment dat Flatex bank DeGiro heeft overgenomen. Ik heb mijn Duitse bankrekening al ergens sinds 2021 ofzo.
"Geloof in AI" vind ik nogal vaagIk zat al stevig in big tech maar ik heb nog wat verder bijgekocht.
Meta @ 591 USD
Google @ 190,6 USD
Voor geen andere reden dan een oprecht en overtuigd geloof in de toekomst van AI.

Goeie vragen. Ik had te veel Microsoft/Apple etc vergeleken met Meta en Google, dat waren de twee kleinste big tech holdings die ik had, dus dat is nu terug wat gelijk getrokken, vanuit het perspectief dat je moeilijk op voorhand kan weten wie de winnaar zal zijn. Want ik geloof wel dat er uiteindelijk een winnaar zal zijn, er kan maar één algemene superintelligentie zijn. Desondanks denk ik ook wel dat het een impact zal hebben op alles, waarbij afhankelijk van hoe zo'n superintelligentie tot uiting kan komen en zich kan ontwikkelen, uiteindelijk elk bedrijf efficiënter en performanter kan/zal worden."Geloof in AI" vind ik nogal vaag
Meta/Google zullen hierin de overwinnaars zijn versus Microsoft/Apple/Anthropic/etc., waarom ?
En welke aspecten van AI zullen precies voor extra winst zorgen?
AI assistents in search? (kannibaliseert dat niet gewoon de huidige Google search winsten?)
Automous driving? Augmented reality? (Meta bril)
Advertising automatisatie? ...
beste X86 cpu's op de markt, marktleider in datacenter cpu's, marklteider in desktop cpu's, marktleider in laptop cpu's ( gaat nek aan nek met het beste dat apple heeft) , marktleider in console chips, op 1 na beste fabrikant van AI chips en in bepaalde workloads zelf beter dan het beste wat nvidia te bieden heeft.
p/e is hoog omdat hun overnames hier allemaal inzitten. xilinx, pensando, zt systems
hun non gaap P/E is lager dan nvidia. is nvidia hier dan niet de ovepricede stock?
Lisa su is ook een top ceo. heeft dat bedrijf uit het slijk gehaald en intel omver gepist met een r&d budget dat zo goed als 0 was en had competitie op 2 fronten. Nu ze intel verslagen hebben, zijn ze nog maar net all in gegaan op AI.
- Record Data Center segment revenue of $3.5 billion was up 122% year-over-year and 25% sequentially primarily driven by the strong ramp of AMD Instinct™ GPU shipments and growth in AMD EPYC™ CPU sales.
persoonlijk meer fan van TSMC omdat elke chipfabrikant daar aan de kassa passeert, maar daar zit je met het china <---> taiwan risico.
Moest ik Nu kopen, amd boven nvidia anyday. rekening houden met het feit dat amd pas bestellingen opnam voor MI300 in december 2023. Nog massas markt af te snoepen van nvidia, maar net zoals met intel duurt dit heel lang. Die zitten ook nog met een market share van 80% in servers ook al zijn deze zwaar inferieur aan wat amd verkoopt. Amd snoept gewoon jaarlijks een % of 5 marktaandeel weg bij intel, ik veronderstel dat dit gelijkaardig gaat zijn met nvidia, want die kunnen niet volgen met de bestellingen.
Ik heb mij indertijd ook een audi Q5 gepakt van het werk omdat ik geen jaar wou wachten op mijn bmw x3... ook al vond ik de bmw net iets beter![]()

Goeie vragen. Ik had te veel Microsoft/Apple etc vergeleken met Meta en Google, dat waren de twee kleinste big tech holdings die ik had, dus dat is nu terug wat gelijk getrokken, vanuit het perspectief dat je moeilijk op voorhand kan weten wie de winnaar zal zijn. Want ik geloof wel dat er uiteindelijk een winnaar zal zijn, er kan maar één algemene superintelligentie zijn. Desondanks denk ik ook wel dat het een impact zal hebben op alles, waarbij afhankelijk van hoe zo'n superintelligentie tot uiting kan komen en zich kan ontwikkelen, uiteindelijk elk bedrijf efficiënter en performanter kan/zal worden.
Mbt Google. AI zal inderdaad de search wat kannibaliseren. Maar bij Google kijk ik vooral naar deepmind. Die hebben een lange traditie in AI onderzoek en hun CEO (Demis Hassabis) leeft daar ook voor en draait al heel lang mee. Ik was jaren geleden al erg onder de indruk van hun vorderingen op narrow AI (zie bv AlphaGo en de documentaire daarrond, een grote aanrader om eens te bekijken) en een aantal dagen geleden hebben ze VEO 2 gereleased, een videomodel waarbij je eigenlijk het onderscheid niet meer kan zien tussen filmpjes gemaakt door mensen of gemaakt door AI (voorbeeld) waardoor ze daar nu eigenlijk ook de beste in zijn geworden. En sowieso zit hun LLM Gemini ook in de top (zie bv de rankings hier).
Meta is meer een algemeen geloof in Zuckerberg. Ik was ook mee op de AR/VR trein, ik heb thuis mijn eigen Quest, en ik zie daar nog altijd veel potentieel in. Ik geloof erg in Zuckerberg dat hij weet wat hij aan het doen is en ze zitten daar ook zelf sterk op de AI trein, enerzijds met hun model (Llama, dat het weliswaar niet al te schitterend doet), anderzijds door het monetizen ervan (wat het dan wel weer erg goed zou doen). Enkele dagen geleden was er trouwens een artikel in de FT waarin ze verder hun plannen uit de doeken doen: hun sociale media opvullen met AI profielen om zo extra engagement te creëren. Dat zouden dan profielen zijn waarvan een gewone mens eigenlijk niet weet dat het een AI is. Gaat dat allemaal lukken of effectief zijn, geen idee, maar ik heb vertrouwen in de Zuck. Da's een visionair die nooit blijft stilstaan en altijd verder gaat innoveren.
Mbt de anderen. Microsoft met OpenAI lijkt me een no-brainer en de integratie van AI/Copilot in de Office-pakketten gaat ook steeds verder en wordt ook steeds capabeler. Tesla, Elon Musk is een halve gare, maar wel schaduwpresident en zet ook erg sterk in op AI (via xAI), dus daar moet ook rekening mee worden gehouden. En dan zijn er nog de Chinezen, met zaken als Deepseek, maar ik hoop oprecht dat als we ooit in een ongecontroleerde intelligentie-explosie terechtkomen, het een AI model van de Amerikanen zal zijn.
Een heel interessant boek dat ik recent over AI gelezen heb is Superintelligence van Nick Bostrom. Het is een boek van 2014, dus al even oud, maar ongelooflijk relevant voor vandaag. Ik denk dat we voor een paradigmashift staan waarbij de soms wat debiele en beperkte AI die er vandaag is nog maar een kleine voorbode is voor wat nog zal komen en ik denk ook dat het allemaal opeens sneller kan gaan dan we denken.
Denk dat Cofinimmo niet ver meer van de bodem zit, tenzij de rente in de US nog veel verder zou gaan stijgen (wat ik niet meteen verwacht). De correlatie is heel duidelijk: sinds 16/9 is de 10 year bond in de US bijna 22% gestegen... Sindsdien zijn alle Belgische GVV-aandelen ook fel gezakt, Montea en WDP op kop.
Cofinimmo meer dan 11% brutodividend. Nog eens 20% eraf geeft een koers van 44 en zou een brutodvidend van 14% betekenen
. Dat zie ik nu toch niet direct gebeuren.
Bij een hogere rente vorig jaar en in de nasleep van kapitaalsverhoging is Cofinimmo niet onder de 55,60 geclosed. Wel intraday even op 53,55 gestaan. Dat was toevallig ook de dag dat de US 10 year zijn piek bereikte (net geen 5%).
Van 33 miljoen naar 38 miljoen aandelen, 1,x (momenteel) winst per aandeel en 6,x dividend?Ondertussen nog een update van Cofinimmo?
Ondertussen nog een update van Cofinimmo?
Van 33 miljoen naar 38 miljoen aandelen, 1,x (momenteel) winst per aandeel en 6,x dividend?
| 2013 | 8% |
| 2014 | 25% |
| 2015 | -20% |
| 2016 | 40% |
| 2017 | -26% |
| 2018 | -17% |
| 2019 | 20% |
| 2020 | -5% |
| 2021 | 47% |
| 2022 | -4% |
| 2023 | 76% |
| 2024 | 23% |