Waar is het fout gelopen?-70.31%
Dit jaar tijd om een Racing Genkske te doen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar is het fout gelopen?-70.31%
Dit jaar tijd om een Racing Genkske te doen
Forza had hier een tijdje terug al wat over gepost:Oké, ik zie Solvay continu op dit forum opduiken. Je bent duidelijk zeer hard overtuigd met 50% van je PF.
Wat is de case? Ik volg BE aandelen niet.
Zit in portfolio maar geen top 5.
Ik heb uit interesse vorig jaar een watchlist gemaakt met Paul D'Hoore zijn keuzes, en YTD staan die +2% bij mij. Tijdens het jaar wel niet actief gevolgd of er verkoopmomenten waren, maar dat leek mij ook niet de bedoeling van zijn lijstYTD bevestigd op +10,47% - enkel de beleggersrekening
Fun fact m.b.t. Solvay: Staat op plaats 2 als keuze bij de Belgische grootbanken - Paul D'Hoore, zoals het elk cliché betaamd zal iedereen hier dus zijn positie verkopen. Paul D'Hoore is geëindigd op +48% YTD met de keuze van 2024.
- 9% obligaties
- 5% cash
- de rest aandelen
- Grootste verliezen (absolute waarde):
- OXY
- VGP
- BEKE
- Grootste verliezers (%)
- SES
- AMG
- TESB
- Grootste winnaars (absolute waarde):
- FCNCA
- META
- D'ieteren
- Grootste winnaars (%)
- Tubize
- Despegar
- Meta.
Ik heb uit interesse vorig jaar een watchlist gemaakt met Paul D'Hoore zijn keuzes, en YTD staan die +2% bij mij. Tijdens het jaar wel niet actief gevolgd of er verkoopmomenten waren, maar dat leek mij ook niet de bedoeling van zijn lijst
Rond de 60%.Uit nieuwsgierigheid, hoeveel % van de portfolio neemt de top 5 in?
Hij maakt misschien verschillende lijstjes, want ik heb daarnaast ook nog Atoss, Barco, Capri, Linde, Yellow Cake en Novo staanDie 2% lijkt me niet te kloppen, dit was zijn top 5 voor 2024
1. D’Ieteren (Brussel: DIE – BE0003669802; koers: 176,900 euro)
2. UCB (Brussel: UCB – BE0003739530; koers: 78,900 euro)
3. Lotus Bakeries (Brussel: LOTB – BE0003604155; koers: 8.230,000 euro)
4. Argenx (Brussel: ARGX – NL0010832176; koers: 343,500 euro)
5. VGP (Brussel: VGP – BE0003878957; koers: 105,000 euro)
Waarom?fiscaal interessant
Sorry maar die vrijstelling RV is belachelijk laag als je specifiek voor het dividend een aanzienlijk bedrag belegt. Een doekje voor het bloeden bezie jij in deze als een "voordeel" (nl. "fiscaal interessant") om in Solvay te beleggen.Vrijstelling RV en Belgisch bedrijf, dus bruto = netto. Er zouden geruchten zijn dat die vrijstelling wordt verdubbeld indien er een meerwaardebelasting komt
Ik ben daar alvast op voorzien, maar 5,5% netto is still decent.
Hij maakt misschien verschillende lijstjes, want ik heb daarnaast ook nog Atoss, Barco, Capri, Linde, Yellow Cake en Novo staan
Voor OXY hetzelfde: ik zie het continu opduiken hier, maar wat is nu de case ? Leuk dat Buffet dat in PF heeft maar die krijgt dan ook 8% dividend op zijn 10 miljard € preferred shares sinds 2019. Voor de gewone sterveling is het dividend peanuts.
Check onderstaande video, dan ben je meteen helemaal mee. Dateert van begin 2024, toen je de aandelen post-split aan >10% dividend rendement kon kopen. Die video was toen de reden dat het aandeel snel een rerating kreeg. Einhorn heeft een belang van 5% via DME Capital. Het is nog steeds niet duur en het dividend is met 7,9% zeer aantrekkelijk voor iemand die op termijn wilt kunnen leven van dividenden. Mooie basis alvast en ook fiscaal interessant.
Faire waarde imo rond de €42, maar dividend rendement is dus de voornaamste reden. Ook nog even meegeven dat ik begin 2024 ook al eens een grote positie had en die verkocht rond €31. Eigenlijk heb ik mijn originele positie dus terug gekocht.
Off topic: als single in Thailand zonder inflatie dan. Probeer dat maar eens met 2 jonge kinderen in Belgie. Wij geven een veelvoud per maand uit zonder gekke aankopen (wel veel op reis)€600k @4% netto en je hebt €2000/maand. Afbetaalde woning erbij en je hoeft eigenlijk niet meer te werken. Easy.