@nullarbor
Aan welke prijs zit jij in HITI? Huidige dip voldoende margin of safety voor earnings play? Ik overweeg nog snel positie te nemen, maar zou op margin zijn dus even dubbelchecken.
1e schijf aan 2.67, 2e schijf aan 3, 3e schijf aan 2,99.
Valuation wise is HITI by far het beste bedrijf dat je kan kopen in heel de sector, hands down. Maar is dat nog wel het belangrijkste in de huidige markt? Hoe dan ook: het is en blijft cannabis en dus niet zonder risico. Politiek zat het niet mee, aan het bedrijf zelf twijfel ik niet.
- Grootste risico is het opstappen van Trudeau, de bezieler van legalisatie in Canada sinds 2018. Ik heb vorige week wat gezocht wie de meest waarschijnlijke vervangers zullen zijn, maar niks concreets teruggevonden over hun visie op de sector. Massive FUD, maar de kans is m.i. klein, daarom dat ik er nog inzit. Zonder die tegenslag op 06/01 zaten we al aan nieuwe ATH's.
- In mindere mate verkiezing Trump, Harris was duidelijk pro legislation, bij Trump is dat af te wachten. In het verleden steunde hij het pro kamp en RFK en consoorten zijn ook wel pro, maar wie weet welke bochten dat clubje van mafkezen nog neemt. USA markt (waar ze voorlopig enkel inzitten met "accessoires")lijkt mij niet in de huidige valuation te zitten dus geen groot risico.
Die drop van gisteren was voor mij toch wel een grote verrassing, want opstap Trudeau is 'oud' nieuws. Af te wachten wat het vandaag doet. Technisch is het gevaarlijk dicht bij een trendbreuk. Het was op laag volume, maar tegelijk wel stijgende short interest. Weinig van te maken.
Een no-brainer zou ik het niet meer noemen na 06/01, voorlopig houd ik bij. Het sentiment is duidelijk wat gekeerd en earnings is altijd lotto. In mijn strategie zou nu instappen met margin niet passen, maar dat bepaalt ieder voor zich.