Kleine Beursfeiten

Ik heb winsten genomen op Alphabet, Berkshire en een stuk VWCE, zo wat cash bij de hand voor als er binnenkort verdere dalingen komen. Lijkt mij de gulden middenweg.

Alles verkopen lijkt mij op dit moment niet ideaal, want we zitten in tijden waarin men quasi blind volop blijft kopen en we volgende week even goed weer een ATH kunnen zien.

Ik leef precies op een andere planeet dan?

Wat het hele idee niet dat Trump de pestkop van de speelplaats was die de andere kindjes ging afdreigen met tariffs maar dat de andere kindjes braaf hun drinkgeld aan hem gingen afgeven en dat alles vrolijk verder ging gaan zonder effectieve tariffs?

Nu blijkt plots dat hij toch doorzet en die tariffs invoert waardoor hij de wereldwijde economie serieus pijn gaat doen en inflatie gaat doen exploden? Of denken jullie dat er toch nog plots een akkoord gaat gevonden worden voor dinsdag?

Anyway, met deze recordstanden op de beurzen is er echt weinig slecht nieuws nodig voor een serieuze correctie.
Look what happened.

Lunch money afgegeven.

Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar heb hier toch niemand horen praten over market timen of over traden.

Persoonlijk vertrouw ik Trump niet meer na zijn posts van dit weekend en dat gecombineerd met de ATH koersen van de aandelen in mijn port heb ik besloten om mijn inzet+ winst van tafel te nemen -> naar mijn gevoel is dat geen paniektrade maar gewoon voorzichtigheid... het enige wat ik kan verliezen hierdoor zijn potentiële verdere koersstijgingen.

Als de hele situatie geopolitiek wat stabiliseert dan bekijk ik terug of ik instap en aan welke koersen. (kan best zijn dat dat dan pas binnen 4 jaar is als die clown in het witte huis de hele tijd wispelturig blijft doen)

Als je alles in één keer verkoopt, dan is dat toch hetzelfde als de markt timen op basis van dit ene event?

Als je alles in één keer verkoopt, dan is dat toch hetzelfde als de markt timen op basis van dit ene event?
Er zit plots voor mij veel meer onzekerheid in de markt en dan zou ik mij voor mijn kop slaan als ik niets doe en volgende maand staat alles 10% lager. Als volgende maand alles 10% hoger staat dan kan ik hoogstens klagen dat voor mij de markt irrationeel is, maar dan heb ik nog steeds hetzelfde bedrag op mijn rekening staan.

Het is Trump met zijn tweets die dit getriggered heeft, geen markttiming van mij… allé, zo zie ik het toch 😉

Die tweets zijn nochtans al sinds voor de verkiezingen dagelijkse kost en de dingen die hij nu doet waren letterlijk campagnebeloften. Maar net nu zit er ineens zoveel onzekerheid in de markt dat je alle posities dumpt?

Nah, ordinaire panic sell die je nu probeert te rationaliseren. Spooky got spooked. No shame in that, deed het ook met GOOGL. Verschil is dat Fernando het kan toegeven.

volgende maand staat alles 10% lager
Market timing dus.

Die tweets zijn nochtans al sinds voor de verkiezingen dagelijkse kost en de dingen die hij nu doet waren letterlijk campagnebeloften. Maar net nu zit er ineens zoveel onzekerheid in de markt dat je alle posities dumpt?

Nah, ordinaire panic sell die je nu probeert te rationaliseren. Spooky got spooked. No shame in that, deed het ook met GOOGL. Verschil is dat Fernando het kan toegeven.

Market timing dus.
Ik ben hier nog niemand tegen gekomen die niet probeert om zijn aan- en verkopen te timen. Tegen market timing zijn is gewoon een idee opgelegd binnen het passief beleggen.

Market timing dus.
een campagne”belofte” is nog wel iets anders dan het effectief uitvoeren

Laatst bewerkt door een moderator:
PACB terug onder de 1.5, miss wat traden met opties. Lijkt zoal een jaar op en neer te gaan tussen die 1.5 en 2.

En nu laat ik de woede van de value investors over me heen komen. 😇

Dat dreigt een semantische discussie te worden. Elke aan- en zeker verkoop kan je bezien als een vorm van markt timing, maar mij gaat hem over het feit op basis van welke info je dat doet en de grootte van je bet.

Ik heb zelf ook al veel verkocht na vorig jaar dus op een manier ben ik akkoord, alleen vind ik de timing icm grootorde niet terecht, that's all...

Dat dreigt een semantische discussie te worden. Elke aan- en zeker verkoop kan je bezien als een vorm van markt timing, maar mij gaat hem over het feit op basis van welke info je dat doet en de grootte van je bet.

Ik heb zelf ook al veel verkocht na vorig jaar dus op een manier ben ik akkoord, alleen vind ik de timing icm grootorde niet terecht, that's all...
Oei ik volg niet vrees ik: 1 aandeel verkopen is niet markt timen maar alles verkopen wel?

Vermoedelijk is het niet dat dat je bedoelt of wel?

Ik heb geen enkele intentie om iets te timen: de marktomstandigheden zijn voor MIJ dit weekend veranderd, vandaar ik had voorgenomen volledig cash te gaan deze ochtend. Ik kan juist of fout zijn maar ik wil gewoon uit “de game” stappen tijdelijk, snap niet wat daar moeilijk aan te begrijpen is of waarom daar zelfs voor uitgelachen hoeft te worden?

En daarbij, ik ben hier zelf bagholder aan het worden van HITI. Zelf mensen afraden om het te kopen, prediken dat je je losers zo snel mogelijk moet afsnijden, maar het wel zelf niet doen :help:

Oei ik volg niet vrees ik: 1 aandeel verkopen is niet markt timen maar alles verkopen wel?

Vermoedelijk is het niet dat dat je bedoelt of wel?

Ik heb geen enkele intentie om iets te timen: de marktomstandigheden zijn voor MIJ dit weekend veranderd, vandaar ik had voorgenomen volledig cash te gaan deze ochtend. Ik kan juist of fout zijn maar ik wil gewoon uit “de game” stappen tijdelijk, snap niet wat daar moeilijk aan te begrijpen is of waarom daar zelfs voor uitgelachen hoeft te worden?

Ge zijt het wat te persoonlijk aant pakken. Niemand (ik toch zeker niet) is je aan het uitlachen. Ik geef je zelfs gelijk want ik zit zelf ook veel in cash.

En idd, 1 aandeel verkopen is voor mij niet de hele markt timen, alles ineens verkopen is dat wel. Maar again, semantisch, niet mijn punt.

Palantir +18% AH na alweer een beat!
Vooral de top-line groeiversnelling is frappant. Van +27% YoY in Q2, naar +30% in Q3 en nu +36% in Q4.
Indrukwekkend is dat.
Beurswaarde van 250 miljard intussen...

Veel spijt dat ik in de mid $20's heb verkocht.
En de putpositie die ik even geleden kocht, toen ik van mening was dat het te hoog stond, mag na vandaag ook volledig afgeschreven worden.
Double whammy.

Canada tarieven ook op pauze voor 30 dagen … verveling zit er niet in de komende jaren
Zowel Canada als Mexico doen een knieval voor Trump. We hebben er zelfs geen weken op moeten wachten. Wel wel, wie had dat zien aankomen ;) De paniekerige reacties van deze ochtend op dit forum mogen weer opgeborgen worden.

Terug
Bovenaan