Kleine Beursfeiten

Hier hadden ze eigenlijk ook eens mogen snoeien in de ambtenaren. Het aantal dta ik persoonlijk ken die mij zeggen dat ze met 1-3 uur per dag werken rond kunnen komen om hun job te doen...

Die hadden al lang moeten vertrekken richting de knelpuntberoepen etc. De ambtenarij is echt een half OCMW in veel gevallen.

Iig, Spotify blijft gigantisch mijn ogen uitsteken. Verkocht @180, weliswaar voor NVDA als ik me niet vergis maar holy crap... Nooit gedacht dat die turnaround een x6 zou opleveren. Een moment in mijn leven waar ik heel veel cash moest gehad hebben, ik wist veel meer waar ik het in wou steken dan nu. :unsure:

Laatst bewerkt:
@Gassy geeft graag steken, dus nog steeds blij dat je uber verkocht hebt? (Post is wel verdwenen allesinds) :oi22:
Momenteel iets minder blij natuurlijk, hoort erbij, maar had toch mooi winst genomen op Uber. Heb andere targets in het hoofd om dat vrijgekomen geld in te steken. Heb meer spijt van BABA. Had niet naar nullarbor mogen luisteren en had dus niet al rond 102$ moeten verkopen. Is vandaag al aan 107,49$ geraakt. Nog iets hoger en we zitten aan een belangrijk kruispunt.

Momenteel iets minder blij natuurlijk, hoort erbij, maar had toch mooi winst genomen op Uber. Heb andere targets in het hoofd om dat vrijgekomen geld in te steken. Heb meer spijt van BABA. Had niet naar nullarbor mogen luisteren en had dus niet al rond 102$ moeten verkopen. Is vandaag al aan 107,49$ geraakt. Nog iets hoger en we zitten aan een belangrijk kruispunt.

Zo laag :ROFLMAO: Maar toen het aan 80 stond wel zegt. Scheelt hem welgeteld 1$ tov verkoop. En dan nog: ik blijf bij mij opinie. FOMO buys, overbought,...binnenkort terug met korting op te pikken. En als dat niet klopt, zal ik mijn post verwijderen!

Laatst bewerkt:
28% hier, krijg al hoogtevrees. 😅

Hier hadden ze eigenlijk ook eens mogen snoeien in de ambtenaren. Het aantal dta ik persoonlijk ken die mij zeggen dat ze met 1-3 uur per dag werken rond kunnen komen om hun job te doen...

Die hadden al lang moeten vertrekken richting de knelpuntberoepen etc. De ambtenarij is echt een half OCMW in veel gevallen.

Iig, Spotify blijft gigantisch mijn ogen uitsteken. Verkocht @180, weliswaar voor NVDA als ik me niet vergis maar holy crap... Nooit gedacht dat die turnaround een x6 zou opleveren. Een moment in mijn leven waar ik heel veel cash moest gehad hebben, ik wist veel meer waar ik het in wou steken dan nu. :unsure:
Hun pensioenen gaan er al moeten aan geloven, ook nog eens met ontslagen beginnen is te veel voor 1 regering in ons Belgisch klimaat

Onze goede vriend Bill Ackman heeft nu ook een Uber positie genomen, vandaar de stijging vandaag.

Pelosi en Ackman front runnen schijnt winstgevend te zijn.

Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand meer inzicht in de fundamentale case voor Just Eat Takeaway? Heb het idee dat dit het komende half jaar naar +/-25€ kan gaan, maar kan iemand dat fundamenteel al dan niet bevestigen/ontkrachten?
Heb nog 2 maanden de tijd voor mijn doel 😊.

Opportuniteitje om LOTB te kopen, na de serieuze drop gisteren?

Logische vraag, maar ik zou dat aan deze prijs toch niet doen, tenzij je van plan bent om het lang bij te houden?
Maar na 4 maanden geleidelijke daling zonder specifieke reden en nu 7% eraf zou ik niet verwachten dat er veel beleggers op dat aandeel gaan springen, dus ook geen reden waarom de koers weer snel omhoog zou gaan want dat capaciteitsprobleem lossen ze in 2025 niet op.

Denk ik, je weet natuurlijk niet hoe rationeel de markt is :p maar het is direct een gokje van 9 K€ aan een P/E ratio van 50+ voor fast moving consumer goods.

Logische vraag, maar ik zou dat aan deze prijs toch niet doen, tenzij je van plan bent om het lang bij te houden?
Maar na 4 maanden geleidelijke daling zonder specifieke reden en nu 7% eraf zou ik niet verwachten dat er veel beleggers op dat aandeel gaan springen, dus ook geen reden waarom de koers weer snel omhoog zou gaan want dat capaciteitsprobleem lossen ze in 2025 niet op.

Denk ik, je weet natuurlijk niet hoe rationeel de markt is :p maar het is direct een gokje van 9 K€ aan een P/E ratio van 50+ voor fast moving consumer goods.
De gedachte om één zo een cultshare te hebben en dan 20+ jaar bij te houden spreekt ergens wel aan :D Proper dividend ook wel…

De gedachte om één zo een cultshare te hebben en dan 20+ jaar bij te houden spreekt ergens wel aan :D Proper dividend ook wel…

Voor 20+ jaar zou ik ervoor gaan :) Ook al is de kans groot dat een brede ETF het qua rendement beter zal doen.

Maar dat dividend is toch maar 0,4 - 0,5% per jaar, of mis ik iets?

Had Elf vorige week opgepikt maar gelukkig gisteren tijdens de dag weer verkocht (met wat verlies).

Waarom?
- Nielsen data voor januari was heel slecht met low single digit decline in sales. Dat we dan in de press release zien dat de januari cijfers slecht zullen zijn en ze daarom de guidance verlagen is niet onverwacht. Ze winnen wel nog marktaandeel want de hele categorie krimpt nog meer.
- Slechte cijfers van hun concurrent Estee Lauder die eerder deze week werden gerapporteerd
- Waren al #1 marktleider in de US dus hoeveel kunnen ze realistisch gezien nog groeien? Internationaal is een ander verhaal, daar zit nog veel potentieel
- Uiteindelijk is het een 1-brand company in een heel competitieve markt onderhevig aan consument voorkeuren die constant veranderen, beetje zoals de fashion industry....Dat zijn long-term zelden topinvesteringen.

Zelfs met de 25% daling ga ik er vanaf blijven. Dan steek ik liever nog wat meer in MELI of UBER (dat deze week trouwens heel goede earnings rapporteerde).
Goede analyse. Het groeiverhaal van e.l.f. is de komende maanden dood. Afwachten of ze daarna weer met groei kunnen aanknopen door nog meer marktaandeel te winnen in de VS en internationaal uit te breiden.
Ik heb een klein ritje kunnen meepikken tussen AH gisteren en vanmorgen (66.8 -> 73) maar ga het aandeel verder niet meer volgen tot de volgende ER.

Nog enkele dagen wachten en dan bezien of het solden zijn bij CROX 🤔.
Volgens deze bekende "social arb trader", wordt het geen goed kwartaal.
Hij deelde dit begin januari:

Top 10 positie (en reeds zwaar in het rood), dus ik hoop dat hij ernaast zit.

Top 10 positie (en reeds zwaar in het rood), dus ik hoop dat hij ernaast zit.
Het zou inderdaad horrible kunnen zijn. Ben benieuwd. Bij FMC zag ik het technisch (maar hier niet terzake) ook aankomen, en had daardoor tijdig kunnen verkopen. Bij Crox zelfde gevoel, maar kan mis zijn. Kan een vlugge swing zijn naar 108$+ maar net zo goed richting 44$. Ik blijf er vanaf tot na de resultaten en zie dan wat ik doe.

Terug
Bovenaan