Kleine Beursfeiten

Crocs terug naar de waarde van 2 weken geleden en we hebben hier meteen de goat van beleggen
De markt is nog niet open en de eerste hater is al daar. We zullen zien waar we binnen enkele maanden staan. Op basis van voorbeurs inderdaad nog steeds 16% FCF yield voor een bedrijf dat dit jaar hoogstwaarschijnlijk double digit EPS groei gaat neerzetten...

De markt is nog niet open en de eerste hater is al daar. We zullen zien waar we binnen enkele maanden staan. Op basis van voorbeurs inderdaad nog steeds 16% FCF yield voor een bedrijf dat dit jaar hoogstwaarschijnlijk double digit EPS groei gaat neerzetten...
Het is niet moeilijk om kritisch te zijn als hier een goednieuwsshow wordt opgevoerd op basis van de earnings lotto terwijl het aandeel inderdaad (premarket) nu gewoon terug op de prijs van 2 weken geleden staat en YTD nog altijd negatief is. Maar er wordt hier wel gedaan alsof het aandeel een no-brainer is, je een fenomenaal inzicht hebt, uw beurspenis de grootste is, etc.

Maar wel respect dat je het steeds hebt bijgehouden en bijgekocht, daar niet van. Sterke overtuiging. Maar het is nu niet dat er hier speciale rendementen zijn gemaakt? Uw eerste aankoop was aan $110? Dan avg cost naar beneden naar $99 en nu staan we premarket op $105? Veel drama over niks.

Het is niet moeilijk om kritisch te zijn als hier een goednieuwsshow wordt opgevoerd op basis van de earnings lotto terwijl het aandeel inderdaad (premarket) nu gewoon terug op de prijs van 2 weken geleden staat en YTD nog altijd negatief is. Maar er wordt hier wel gedaan alsof het aandeel een no-brainer is, je een fenomenaal inzicht hebt, uw beurspenis de grootste is, etc.

Maar wel respect dat je het steeds hebt bijgehouden en bijgekocht, daar niet van. Sterke overtuiging. Maar het is nu niet dat er hier speciale rendementen zijn gemaakt? Uw eerste aankoop was aan $110? Dan avg cost naar beneden naar $99 en nu staan we premarket op $105? Veel drama over niks.
Als de resultaten niet goed waren dan had hij nu de kleinste.... 😄
Staat wel nog altijd goedkoop. Maar zo ga je er nog verschillende kunnen vinden....

Enige dat mij boeit is dat er tout court moeite wordt gedaan om onderbouwd te pitchen, die irritante obligate raketjes die ongetwijfeld zullen volgen, pak ik er dan wel bij. Dus daarom een duim (y)

(CROX is mijn type sector niet dus ook niet onderzocht dus ook geen positie en vlak voor earnings kopen past sws niet in mijn kraam)

AAII Sentiment indicator 1 year high bearish reading op 12/02/2025. Eén van de meer nuttige indicatoren bij extreme readings, contrair te interpreteren voor alle duidelijkheid. Voor het eerst in 5 weken ook net inflow door hedge funds, niet contraire indicator.

Uiteraard allemaal geen perfecte correlaties met toekomstige US aandelenprijzen. Interest rate, inflatie etc allemaal belangrijker maar bovenstaande zijn voor mij toch één van de meer nuttige momentumindicatoren gebleken bij swingtrades.

Heeft er hier iemand al obligaties gekocht bij IBKR?

Ik heb momenteel een positie in Duitse staatsbons bij Degiro en was van plan om die te verkopen en over te zetten naar IBKR, maar nu zie ik dat IBKR hiervoor 0.10% aanrekent? https://www.interactivebrokers.ie/en/pricing/commissions-bonds-europe.php?re=europe

Op 50.000€ zou dit dan 50€ transactiekost zijn, op 150.000€ zou het 85€ zijn (de fee% daalt progressief).
Mij lijkt dit toch keiduur, zeker voor IBKR? Bij Degiro zou ik 3€ betalen voor dezelfde aankoop.

Bon aan't twijfelen of ik de CROX ook al loos. Ik moet nieuwe skibotten kopen maar ik zie nog wel verdere upside als ik die cijfers lees.

Maar dat is toch te snel verkocht? Zit toch meer in, geduld hebben....
Ik ga voor nieuwe opportuniteiten. Nu weer wat cash. En onder 108$ is de trend op lange termijn nog steeds dalend, maar mag ik hier niet schrijven 🤫. Natuurlijk kan het daar doorbreken (goed mogelijk), maar dan zie ik dan wel.

Terug
Bovenaan