Misterblort
Well-known member
ASML eindelijk terug uit het dal aan het kruipen.
Novo Nordisk lijkt mij toch serieus oversold?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat je enkel je winnaars onthoudt en al uw losers selectief vergeetHaha +30% en ik wou nog een gokje wagen met calls op 1.4, waarom gok ik toch zo weinig...

MLX.AXIk heb een dividend portefeuilletje. Ga EVS verkopen aangezien het dividend niet meer zo hoog is gezien de koerswinst (first world problems) - was ooit 5%, nu nog maar 3% bruto.
Momenteel zit het volgende er in
- TINC - ~5% netto (ervan uitgaand dat er een kapitaalverlaging komt zoals de andere jaren)
- Fluxys - ~5.5% netto
- GIMV - ~4.9% netto
- VanDeVelde - ~5.6% netto
- Ageas - ~4.9% netto
- Vandemoortele obligatie - ~3.8% netto (101% uitgave prijs incl.)
- WorxInvest obligatie - 3.6% netto
Ik zoek nog 2 stoeltjes om te vullen in mijn dividend portefeuille. Voorwaarden:
- Stabiel groeiend dividend (dus geen euronav of exmar waar dividend op en neer huppelt)
- Payout niet >100% (dus geen proximus of bpost toestanden)
- Geen dubbele roerende voorheffing (dus BE of UK zijn OK, NL niet, dus geen NN of KPN)
- Geen vastgoed boeren (WDP etc). Ik verhuur al een appartement, moet geen extra exposure hebben aan vastgoed
Kandidaten die ik geidentificeerd had:
- Solvay: ~5% netto (Dat is bijna een no brainer)
- Shell: ~3.5% netto (het is niet meer wat het geweest is)
- Melexis: ~3.5% netto (sustainable ?)
- Lotus: ~1% maar ze zijn serieus aan het hiken laatste paar jaren en de koers staat waar hij jaar geleden stond
nee nee, nog steeds aan de zijlijn! (ik laat wel iets weten als ik terug iets ga beginnen aankopen)@Spooky - ben je nog steeds tijdelijk uit de markt of ben je terug ingestapt? Originele posities teruggekocht - Tomra bvb?
Haha +30% en ik wou nog een gokje wagen met calls op 1.4, waarom gok ik toch zo weinig...

ASML eindelijk terug uit het dal aan het kruipen.
Ik heb dat uiteindelijk gedaan.ASML zal op termijn wel weer goed komen hoop/denk ik, de laatste maanden is het gewoon veel zijwaartse volatiliteit. Maar zo'n snelle klim naar €1000 als vorig jaar zie ik niet zo snel meer gebeuren.
Aan deze prijs overweeg ik toch serieus om wat Novo Nordisk bij te kopen.