Kleine Beursfeiten

Mijn jaarlijkse penny stock gok (Atos) heeft dit jaar al goed uitgepakt.
Mits een stock merge noteert het nu aan 57€ wat voor mij +78% is.

Trouwens nooit ontkent dat het een gok is.
Het enige berekende eraan was -> Atos zit in zoveel overheid dat het "too big too fail" is in Frankrijk.
Ze hebben in Parijs meer dan één vergadering gehad om Atos te nationaliseren.

Daar het al oktober is stilaan is op zoek gaan naar een nieuwe kerstgok 😍.
De zoektocht is al half het plezier.
Was een leuke tip, ik had toen ingekocht @24 euro. Ik heb wel effectief vertrouwen in de case. Kan zomaar een 10x zijn over enkele jaren.

Uit eigen ervaring met hun adaptieve cruise control, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om in een driverless tesla te stappen tbh. Het aantal situaties dat hij slecht inschat is echt teveel om goed te zijn. Andere dingen zoals bochtassistentie etc is top, maar het slecht inschatten van tegenliggers/afdraaiende auto's etc is nog bijzonder groot moet ik zeggen.
Geheel anekdotisch maar ik ben recent 2x in San Fransisco geweest en het krioelt daar van de Waymo's ondertussen. By far de meest gezien auto.

Ben serieus onder de indruk, werkt vlekkeloos in eender welke moeilijke situatie waar ik het heb bezig gezien, inclusief eigen app. Even wennen in het straatbeeld, maar het straalde echt vertrouwen uit in alle omstandigheden, meer dan een menselijke chauffeur.

Af te wachten hoe scalable en kostenefficiënt het zal zijn tov competitors, maar steekt er met kop en schouders boven uit op dit moment.

Wat een pak minder goed werkt: die delivery robots van SERV en consoorten. Heel vaak vast gezien.

Mijn jaarlijkse penny stock gok (Atos) heeft dit jaar al goed uitgepakt.
Mits een stock merge noteert het nu aan 57€ wat voor mij +78% is.

Trouwens nooit ontkent dat het een gok is.
Het enige berekende eraan was -> Atos zit in zoveel overheid dat het "too big too fail" is in Frankrijk.
Ze hebben in Parijs meer dan één vergadering gehad om Atos te nationaliseren.

Daar het al oktober is stilaan is op zoek gaan naar een nieuwe kerstgok 😍.
De zoektocht is al half het plezier.
+110% hier. De volle 121euro!

Feestje voor mijn NL chip-aandelen:

Samsung & SK Hynix just scored the OpenAI Stargate deal! The memory demand? A staggering 900K DRAM wafers/month—almost equal to SK Hynix's entire quarterly HBM revenue!
OpenAI’s estimated monthly DRAM wafer demand for Stargate would be more than twice the current global HBM production capacity.

OpenAI’s Stargate 900k DRAM Wafers Could Hit 40% of Global Output — Led by Samsung & SK Hynix
www.trendforce.com/news/2025/10/02/ne...

Ik blijf de weerbaarheid van het Tesla-aandeel ook frappant vinden. Gewoon een ATH ondanks dat het gros van de inkomsten nog altijd uit de autoverkoop komt. Dat anno 2025 wat Elon Musk verkondigd nog altijd gewoon als feit wordt gezien, is van de zotte.

Ik blijf de weerbaarheid van het Tesla-aandeel ook frappant vinden. Gewoon een ATH ondanks dat het gros van de inkomsten nog altijd uit de autoverkoop komt. Dat anno 2025 wat Elon Musk verkondigd nog altijd gewoon als feit wordt gezien, is van de zotte.

Tesla heeft eigenlijk nooit een koersverloop gehad op basis van fundamenten. Het is altijd al een speculatief aandeel geweest, dat was op het toppunt van de Covid speculatie in 2021 zo en dat is nu niet anders. Het is telkens een andere wortel die wordt voorgehouden, ditmaal dat er miljarden Optimus robotten komen en dat heel hun fleet zelfrijdend kan worden met een SW update ondersteund door AI.

Wie weet komt het allemaal uit, maar qua koersverloop is het eerder een leveraged versie van de Nasdaq.

5GLzHQh.png

Beursforum mass extinction event :oops:

Tesla heeft eigenlijk nooit een koersverloop gehad op basis van fundamenten. Het is altijd al een speculatief aandeel geweest, dat was op het toppunt van de Covid speculatie in 2021 zo en dat is nu niet anders. Het is telkens een andere wortel die wordt voorgehouden, ditmaal dat er miljarden Optimus robotten komen en dat heel hun fleet zelfrijdend kan worden met een SW update ondersteund door AI.

Wie weet komt het allemaal uit, maar qua koersverloop is het eerder een leveraged versie van de Nasdaq.
Imho investeer je voor elk aandeel in een goed verhaal. Maar bij tesla is het gewoon veel extremer omdat het potentieel zoveel keer extremer kan zijn.

Of ga je me vertellen dat je bedrijven koopt voor exact wat ze waard zijn en niet wat ze mogelijk kunnen waard zijn binnen 1 a 2j?

Nog gebruikers die Worldine in de gaten houden? Forward p/e recent positief bijgesteld wat wat optimisme op de markt te weeg brengt heb ik de indruk. Zelf ben ik altijd wat in dubio. Zouden operationeel wel wat acties ondernomen hebben om de kosten te laten dalen heb ik me laten vertellen, dus beterschap is mogelijks wel op komst - cijfers 21/10. Nog meningen over dit bedrijf hier?

Uit eigen ervaring met hun adaptieve cruise control, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om in een driverless tesla te stappen tbh. Het aantal situaties dat hij slecht inschat is echt teveel om goed te zijn. Andere dingen zoals bochtassistentie etc is top, maar het slecht inschatten van tegenliggers/afdraaiende auto's etc is nog bijzonder groot moet ik zeggen.

Afgezien van het technische aspect zou ik om principiële redenen al nooit in een taxi van Elon Musk stappen. En er zijn vast meer mensen die er zo over denken.

En blijkbaar zijn er genoeg alternatieven die minstens net zo ver staan als Tesla.

Ik zie niet hoe Tesla op korte termijn de wereld zou veroveren met zijn taxi’s .

Maar ik heb blijkbaar ongelijk gezien de ontwikkeling van de beurskoers…

Terug
Bovenaan