Kleine Beursfeiten

Staat aan 20 p/e dus nog altijd niet goedkoop te noemen. De vraag blijft dan of de groei die momenteel ingeprijsd correct is. Hoe ga je accuraat becijferen wat de upside van jouw visie vs de downside van cege zijn visie is?

Lijkt mij toch absoluut geen evidente investering.

Ik ben niet per definitie negatief, ik heb DUOL niet in detail bestudeerd. Maar als ik van ver naar de cijfers kijk, zie ik geen enkele reden voor de explosie die er recent geweest is, behalve ongepaste AI hype. Nu die lucht eruit gaat, keert het gewoon terug naar zijn historische traject.

DUOL is geen startup meer, maar een profitable bedrijf dat een service delivert waar nu, hoe je het draait of keert, geen 100 mrd te verdienen valt. De valuering is wat het is, de groei is wat het is. Do the mathematics.

Same, maar ik heb gisteren wel bijgekocht.
Wat is de reden erachter? Ik geloofde er wel in vroeger maar nu minder de concurentie met Eli is moordend en hun producten lijken wel beter te zijn dan Ozempic en Wegovy.
Maar ik zie ook niet de marge om te groeien direct bij Novo...
Langs de ene kant wil ik wel kopen omdat het zo cheap is langs de andere kant vraag ik mij af of het wel zal groeien?

Wat is de reden erachter? Ik geloofde er wel in vroeger maar nu minder de concurentie met Eli is moordend en hun producten lijken wel beter te zijn dan Ozempic en Wegovy.
Langs de ene kant wil ik wel kopen omdat het zo cheap is langs de andere kant vraag ik mij af of het wel zal groeien?

Ik hou mijn Novo ook bij, maar ik ben ook niet direct van plan om nog bij te kopen, gelijkaardige redenering als wat je hierboven gepost hebt.
Ik heb wel bewust op 2 paarden gewed: Eli en Novo, sta lichtjes positief met beide samen.

Begin spijt te krijgen van men duolingo aankoop 2 weken terug...
Waarom? Er is niks veranderd... het enige waar je nu spijt van kan hebben is dat je iets te snel gekocht hebt. De markt over reageert omdat de groei het laatste kwartaal quasi volledig was stilgevallen, tenzij je inside information hebt is dat niet veranderd. Als ze bij de volgende kwartaalcijfers begin februari opnieuw duidelijke QoQ groei laten optekenen zowel in active users als vooral ook in subs en conversions naar hun max sub dan verwacht ik wel gewoon een correctie naar boven.

Voor mij is Duolingo meer dan een zuivere taal app. Mensen gebruiken die app niet zuiver functioneel, niemand leert bv Esperanto of Klingon voor real life applications... veel mensen hebben oprecht interesse in andere talen en beschouwen een taal leren als een soort hobby meer dan iets functioneel voor hun werk of reizen. Is Duolingo daar de beste manier voor? Waarschijnlijk niet, maar de gamification van de app kan dat compenseren en heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht voor veel mensen. Onderschat de kracht van streaks in games/apps niet...
Feit is dat Duolingo ondanks de groeie vertraging in relatieve cijfers het kwa absolute cijfers het al bij al goed blijft doen als we even zuiver naar de YoY data kijken. Zoals gezegd was Q3 vs Q2 ronduit zwak QoQ maar je gaat niet na jaren van zéér sterke groeicijfers, die YoY nog steeds boven de 30% zitten, plots op 1 kwartaal naar compleet 0 om niet terug te bouncen naar verdere groei.

Dat de future growth reeds geprijsd is kan zeker, maar Duolingo heeft als business zelfs in een AI omgeving zeker nog groeipotentieel.

Laatst bewerkt:
De DUOL hype hier nooit gesnapt.

Vertalingen waren al goed 10-15-20y geleden. Hoe lang bestaat Google Translate niet al ? En zo slecht was dat toch niet ? Alsof de LLM hype van de voorbije jaren iets verandert aan hoe vertalingen werken.

If anything, negative voor DUOL. Waarom zou je nog andere talen leren ? Je kunt tegenwoordig al live vertalingen hebben in meetings. Ik kan nederlands toeteren tegen scherm, het komt er filipijns uit. De filipijn kan filipijns toeteren en het komt er bij mij nederlands uit.
Niet vergeten dat er een groot aspect van persoonlijke voldoening en bezigheidstherapie in talen leren zit. Dat is een hobby als een ander en in spelvorm gegoten door Duolingo. Zoals ik zei vond ik hen nu te riskant, maar toen ik de app ontdekte had ik zelfs nog niet gedacht over hun eventuele beursnotering. I should have.

Niet vergeten dat er een groot aspect van persoonlijke voldoening en bezigheidstherapie in talen leren zit. Dat is een hobby als een ander en in spelvorm gegoten door Duolingo.

Allemaal fair enough. Ik ontken de waarde niet van DUOL. Maar een goed bedrijf is niet per definitie een goede investering en vice versa.

Zoals ik zei vond ik hen nu te riskant, maar toen ik de app ontdekte had ik zelfs nog niet gedacht over hun eventuele beursnotering. I should have.

Well, sinds de IPO 23% naar boven op 5y. Niet echt een 'I should have'.

Lijkt me een 'het is covid, ik zit binnen, laten we wat talen leren' --> DUOL explodeert. Rap IPOen aan inflated valuation...

Gevolgd door AI hype boom en bust.

Staat aan 20 p/e dus nog altijd niet goedkoop te noemen. De vraag blijft dan of de groei die momenteel ingeprijsd correct is. Hoe ga je accuraat becijferen wat de upside van jouw visie vs de downside van cege zijn visie is?

Lijkt mij toch absoluut geen evidente investering.
Aan 20 P/E zou me dat een absolute no-brainer zijn met de groei die ze neerzetten. 20 P/E houdt rekening met een significant one-off tax effect.

Ze gaan de eerste zijn met een pil ipv een injectie. P/E is heel laag voor zo'n bedrijf..
Ook al groeien ze traag, dan nog zijn ze goedkoop geprijst. IMO
ROE +70%
Ze staan op het niveau van voor de ozempic hype. Obesitas is niet ineens verdwenen.. De mark overdrijft altijd.
Als er morgen een pil bestaat ipv een injectie, zijt maar zeker dat er veel mensen de stap zullen zetten. Er is een groot verschil tussen een injectie en een pilleke.
Dat is mijn mening en Lulplayer en consoorten mogen hun mening hebben. Ik heb de mijne :)
Mijn gak was 60 nu nog 46.
Ik heb gisteren bijgekocht aan 36.8
+8.7% sinds aankoop

https://www.globenewswire.com/de/ne...s-and-HbA1c-reduction-in-type-2-diabetes.html

Ze gaan de eerste zijn met een pil ipv een injectie. P/E is heel laag voor zo'n bedrijf..
Ook al groeien ze traag, dan nog zijn ze goedkoop geprijst. IMO
ROE +70%
Ze staan op het niveau van voor de ozempic hype. Obesitas is niet ineens verdwenen.. De mark overdrijft altijd.
Als er morgen een pil bestaat ipv een injectie, zijt maar zeker dat er veel mensen de stap zullen zetten. Er is een groot verschil tussen een injectie en een pilleke.
Dat is mijn mening en Lulplayer en consoorten mogen hun mening hebben. Ik heb de mijne :)
Mijn gak was 60 nu nog 46.
Ik heb gisteren bijgekocht aan 36.8
+8.7% sinds aankoop

https://www.globenewswire.com/de/ne...s-and-HbA1c-reduction-in-type-2-diabetes.html
Is het tot 36,8$ gegaan??? Aan die prijs zou ik ook koper zijn?

Allemaal fair enough. Ik ontken de waarde niet van DUOL. Maar een goed bedrijf is niet per definitie een goede investering en vice versa.

Well, sinds de IPO 23% naar boven op 5y. Niet echt een 'I should have'.

Lijkt me een 'het is covid, ik zit binnen, laten we wat talen leren' --> DUOL explodeert. Rap IPOen aan inflated valuation...

Gevolgd door AI hype boom en bust.
Zoals ik al vaak heb gedaan had ik al wel mijn aanvankelijke investering er uit gehaald rond de verdubbeling. :unsure:

Zoals ik al vaak heb gedaan had ik al wel mijn aanvankelijke investering er uit gehaald rond de verdubbeling. :unsure:

Point still stands. Je had ook alles er kunnen uithalen bij de verdubbeling. Of het in iets anders steken.

Geld eruit halen na een verdubbeling is maar zo efficient als het alternatief waar het nadien in gaat uiteraard.

Ik ben je DUOL move niet aan het bashen, he. Ik stel me enkel vragen bij de investeringscase van DUOL long-term.

Is het tot 36,8$ gegaan??? Aan die prijs zou ik ook koper zijn?
Vraag ik mij ook af.
De intra-day (en meteen oon 52 week) -low was $43.08.
Ook pre-market is het niet onder de $40 gegaan.

Dus ik vermoed dat hij naar de Deense notering verwijst en vervolgens zelf DKK -> EUR uitrekent... Maar dat is een beetje gek. Als het over een beurskoers gaat, spreek je in de oorspronkelijke munt.

Edit: Duitse notering dan maar? Wat een verwarring :p Best altijd currency erbij zetten.

Ja het is ni altijd gemakkelijk.. aankoop is in DKK en ik heb dat hier snel berekend in euros.
Ik heb indertijd een deel aangekocht op degiro in euros, nu gebruik ik saxo en dat is in DKK maar dus omgezet naar euro om appelen met appelen te vergelijken.

Ja het is ni altijd gemakkelijk.. aankoop is in DKK en ik heb dat hier snel berekend in euros.
Ik heb indertijd een deel aangekocht op degiro in euros, nu gebruik ik saxo en dat is in DKK maar dus omgezet naar euro om appelen met appelen te vergelijken.

Je kan in Saxo ook in euro's kopen in de notering op de Duitse beurs. Bespaart je wisselkoerskosten.

Je kan in Saxo ook in euro's kopen in de notering op de Duitse beurs. Bespaart je wisselkoerskosten.
Godverdoeme zeg, nu zie ik dat pijltje xD
image.png

Point still stands. Je had ook alles er kunnen uithalen bij de verdubbeling. Of het in iets anders steken.

Geld eruit halen na een verdubbeling is maar zo efficient als het alternatief waar het nadien in gaat uiteraard.

Ik ben je DUOL move niet aan het bashen, he. Ik stel me enkel vragen bij de investeringscase van DUOL long-term.
Volledig valid hoor, het is een soort combo van retail en SaaS. Twee sectoren waar ge uw pollen aan kan verbranden.

Maar ik zie Duolingo wel nog terugbouncen. De huidige valuatie is weer aantrekkelijk. Ik vind hun product gewoon zo goed. Ik weet niet of het de beste leerschool is, maar het is easy om te beginnen, voor het hele gezin en prima vorm van gamification.

Beetje simpele kwestie van “I like the product” + FCF potentie.

Barry Callebaut eigenlijk ook niet duur.
Alle nieuwbakken trading concurrenten van de afgelopen 5-10 jaar zijn uit de markt geslagen door de zotte cacao capriolen van de afgelopen jaren, en die gaan dat niet opnieuw proberen de komende tijd.

Betekent dat Barry de cacao trading markt voor zich alleen heeft.
Betekent heel wat meer dollars.
P/E staat optisch hoog, maar die houdt schijnbaar geen rekening met wat gebeurd is in het competitief landschap en wat dat betekent voor de toekomst.

Zou ik gekocht hebben aan 1000 moest ik het vorige maand gezien hebben 🙁
Oh, da's toevallig, ik zit er in aan 1176. Een vriendin van me werkt als manager voor Callebaut en doorheen de maanden vertelde ze me wel af en toe over de herstructureringen in het bedrijf. Als werknemer was het niet altijd plezant, maar op vlak van R&D bleven ze doordoen en goeie stappen zetten. Ze hebben mooie ontwikkelingen in de pipeline om de bonen resistenter te maken tegen zowel ziektes als de weersveranderingen.
Daarnaast is er redelijk wat reductie in FTE's en moeten de meesten het met minder doen.
Als ik dan zag hoe zwaar ze waren afgestraft en er toch een bodem leek te vormen, heb ik toch de sprong gewaagd, niet super laag, maar gezien de piek laag genoeg :)

Het is eigenlijk met die gedachte dat ik er 5 heb aangekocht. Gezien er niet veel meer achter zat, leek het me niet te moeite om dit persé te delen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan