Kleine Beursfeiten

Barry Callebaut zou normaal nu meer winst moeten draaien, cacao is goedkoper geworden t.o.v. de onderhandelde prijzen, over die herstructureringen en hun CEO hoor en lees je verschillende zaken, maar ze hebben idd een stevige positie - behoudens plotse wendingen blijf ik long zitten hier - wat geluk gehad met timing hier met een gak van 877.

Toch een kleine correctie naar boven al gisteren en vandaag... net te vroeg naar mijn goesting :p, ik stond op het punt om mijn positie te verdubbelen aan die sub-$170, dagje te laat het geld op de rekening.
True, zag het ook.

Eerste les dus als nieuwe belegger, blijven denken op lange termijn, zelfs als speel je 25% kwijt op enkele dagen

Net AI gebruikt! Aflossingstabel van mijn autolening uit een pdf naar een nieuwe Excel-sheet die het overzicht van mijn volledige financiën bijhoudt.
Excel herkent de copy pasta data niet, dus even paste in Word. Text -> Table funcie op basis van spaties. Staan daar natuurlijk 6 kolommen met 'EUR' tussen.
> Copilot icoontje appears.
"Remove all columns with the text 'EUR'"
> 'Bezig met verwerken'
> ...
> *begint rij per rij die tabel te 'printen'*
> "Hmm, oké ziet er deftig uit."
> ...
> *rij 52*
> 'Sorry, something went wrong. Please try again in a few moments.'
> Realiseer mij dat ik sneller was geweest om gewoon handmatig de kolommen met 'EUR' te selecteren en op backspace te drukken.

Binnen 20 jaar ruimen robots uw huis op en regelt AI heel de wereld bro.

Laatst bewerkt:
Net AI gebruikt! Aflossingstabel van mijn autolening uit een pdf naar een nieuwe Excel-sheet die het overzicht van mijn volledige financiën bijhoudt.
Excel herkent de copy pasta data niet, dus even paste in Word. Text -> Table funcie op basis van spaties. Staan daar natuurlijk 6 kolommen met 'EUR' tussen.
> Copilot icoontje appears.
"Remove all columns with the text 'EUR'"
> 'Bezig met verwerken'
> ...
> *begint rij per rij die tabel te 'printen'*
> "Hmm, oké ziet er deftig uit."
> ...
> *rij 52*
> 'Sorry, something went wrong. Please try again in a few moments.'
> Realiseer mij dat ik sneller was geweest om gewoon handmatig de kolommen met 'EUR' te selecteren en op backspace te drukken.
Dat doe ik al sinds 2005, tabellen van pdf nr excel halen. Die autolening kan je toch gewoon zelf in xls simuleren met basic annuity formules?

Ondertussen zijn er al genoeg op mijn knooplijst gezakt, dus op 1 maand zijn we van te weinig naar te veel keuze gegaan. 🫠
Heb een korte analyse van Adobe in het Gassy topic gemaakt. De puzzelstukjes lijken daar in elkaar te passen. Neemt niet weg dat Adobe nu ook reeds een buy kan zijn...

Komt nog terug, was in '22 ook niet het geval. Premie is sentiment afhankelijk en sentiment ligt in de goot momenteel, zeker vandaag met de slechte economische cijfers uit China en de obligaties in Japan waar de rente de lucht in vliegt. Zal wel keren als de US verder doet met rate cuts en QE start.

Terug
Bovenaan