Kleine Beursfeiten

Gelieve duidelijk uit te leggen hoe je aan een lagere GAK komt dan dat de stock heeft bereikt in 6 maand.
Serieuze patat voor Gitlab vandaag, blijkbaar zwakke guidance. Koop je bij?
Heb zeer beperkte positie bijgekocht aan 36,46$, hopende op een herstel. Is eerder een gok, nergens anders op gebaseerd momenteel (vandaar ook maar beperkt)...
Had Gitlab 6 maanden geleden voor het eerst gekocht, en af en toe in en uit gestapt. Daardoor globaal genomen sinds eerste aankoop nog positief met Gitlab (GAK 33,28$), dus nog geen man overboord.

WEHB - lijkt snel te herstellen na aankondiging kapitaalverhoging, nog overwogen bij te kopen maar na intekening op kapitaalverhoging wordt dit de grootste positie in portefeuille - rond de 10% weliswaar.

Heb zeer beperkte positie bijgekocht aan 36,46$, hopende op een herstel. Is eerder een gok, nergens anders op gebaseerd momenteel (vandaar ook maar beperkt)...
Had Gitlab 6 maanden geleden voor het eerst gekocht, en af en toe in en uit gestapt. Daardoor globaal genomen sinds eerste aankoop nog positief met Gitlab (GAK 33,28$), dus nog geen man overboord.
Uiteraard slaag jij erin om (gemiddeld dan nog!!!) lager aan te kopen dan de allerlaagste koers in de 52w range.
Out of this world!

Uiteraard slaag jij erin om (gemiddeld dan nog!!!) lager aan te kopen dan de allerlaagste koers in de 52w range.
Out of this world!
Te wijten aan een nogal onconventionele berekeningswijze die ook werd uitgelegd, is wel consequent maar is helaas wel waardeloos om te relateren naar de koers.

Betere trade nu zou short HIMS moeten zijn want daar kan nog heel veel af met litigation/FDA risk rond compounded GLP1's en sinds deze Q dus inclusief decl. core revenue. Duidelijke long vorig jaar onder de 25, maar alles boven 60 is een duidelijke short. Gisteren -12% dus not yet, hopelijk pumpt het nog eens op basis van een non headline.

Deze short vandaag geclosed. Kan nog een pak af, maar de FDA is tegenwoordig 1 grote grap dus veel actie verwacht ik daar niet meer.

Out of this world!
Moeilijk te begrijpen door jouw, dat begrijp ik. Gewoon kijken naar de aan- en verkoopbedragen van Gitlab de laatste 6 maanden en dan kom je een bedrag uit wat je er totaal ingestopt hebt. Deel dat bedrag door het aantal aandelen dat je nu hebt en je komt aan deze GAK. Moeilijk voor wie zowel niet kan lezen als rekenen.

Moeilijk te begrijpen door jouw, dat begrijp ik. Gewoon kijken naar de aan- en verkoopbedragen van Gitlab de laatste 6 maanden en dan kom je een bedrag uit wat je er totaal ingestopt hebt. Deel dat bedrag door het aantal aandelen dat je nu hebt en je komt aan deze GAK. Moeilijk voor wie zowel niet kan lezen als rekenen.
Ik kan normaal wel wat rekenen.
Dus als ik volgens jouw berekenwijze 100 aandelen Google kocht aan 100 dollar per stuk, en er daarna 60 verkoop aan 300, dan heb ik voor de resterende 40 aandelen een negatieve GAK van -200 dollar, juist?

Wat gebeurt er als ik ze allemaal verkoop en een jaar later opnieuw 1 aandeel Google koop aan 300? Dat ene aandeel heeft dan een GAK van -19700 dollar?

Geldt dat ipv 1 jaar, 5 jaar later ook nog?
Hou je rekening met inflatie intussentijd?

Wat als het bedrijf fuseert met een ander bedrijf waar je al eens aandelen in had of hebt, corrigeer je de gezamenlijke GAK dan volgens een verdeelsleutel?

Dit zijn serieuze vragen trouwens, want realistische scenario's.

Laatst bewerkt:
Ik kan normaal wel wat rekenen.
Dus als ik volgens jouw berekenwijze 100 aandelen Google kocht aan 100 dollar per stuk, en er daarna 60 verkoop aan 300, dan heb ik voor de resterende 40 aandelen een negatieve GAK van -200 dollar, juist?

Wat gebeurt er als ik ze allemaal verkoop en een jaar later opnieuw 1 aandeel Google koop aan 300? Dat ene aandeel heeft dan een GAK van -19700 dollar?

Geldt dat ipv 1 jaar, 5 jaar later ook nog?
Hou je rekening met inflatie intussentijd?

Wat als het bedrijf fuseert met een ander bedrijf waar je al eens aandelen in had of hebt, corrigeer je de gezamenlijke GAK dan volgens een verdeelsleutel?

Dit zijn serieuze vragen trouwens, want realistische scenario's.
Gaat over 6 maanden. 🤷‍♂️ Een fusie is niet gebeurd, inflatie beperkt… Ik lees hier dikwijls een GAK. Maja, voor buy and hold kun je dat wel op die manier berekenen zeker 🤷‍♂️.
En ja, als je negatieve PE’kes kunt hebben, kun je ook negatieve GAK hebben.
Google ai search to the rescue:

Ja inderdaad: https://www.google.com/search?q=hoe...8IHBjItMTMuNMgHaw&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Laatst bewerkt:
Iemand met seeking alpha premium?

Zoja, is het de prijs waard? Wat ik eruit wil halen zijn verschillende invalshoeken om mijn cases tegen te toetsen/nieuwe bedrijven op de radar krijgen.

Geen zin in meme write-ups dus, maar gewoon objectieve analyses.

Spin-off: de waarde van de twee delen blijft gelijk.

Belgische staat: "Hold my beer boys"

🙄

(Aankomende corporate action van Unilever, het is weer prijs)

Iemand met seeking alpha premium?

Zoja, is het de prijs waard? Wat ik eruit wil halen zijn verschillende invalshoeken om mijn cases tegen te toetsen/nieuwe bedrijven op de radar krijgen.

Geen zin in meme write-ups dus, maar gewoon objectieve analyses.
Via lynx/ interactive brokers heb je morningstar analyses. Da's beter dan wat persoonlijke hype/doom artikels van SA die geremunereerd worden op aantal clicks of hun eigen blogs willen verkopen.

En als je echt morningstarlid wil worden, kost het je in het eerste jaar alvast minder dan een jaarabo SA.

Inderdaad jammer. Waarde van de spin-off is niet zo hoog dus ik ga Unilever gewoon behouden denk ik.
Op basis van de verwachtingen lijkt het richting de 20EUR per 1000EUR Unilever aandelen te gaan die foetsjie gaat zijn. En idd helaas door alle transactiekosten, wisselkoerskosten, binnen- en buitenlandse beurstaks, is verkopen en na de spin-off weer terugkopen niet zo'n no-brainer.

Via lynx/ interactive brokers heb je morningstar analyses. Da's beter dan wat persoonlijke hype/doom artikels van SA die geremunereerd worden op aantal clicks of hun eigen blogs willen verkopen.

En als je echt morningstarlid wil worden, kost het je in het eerste jaar alvast minder dan een jaarabo SA.
Mexem dus ook (werkt onder IB platform), maar die doen ook TOB

UCB choochoo. En Tubize blijft weer plakken. Hoeveel zou de discount nu al zijn op Tubize? 50%, 60% ? Binnenkort krijg je ze bij een pak Corn Flakes.

Koopwaardig Tubize volgens jou?

Ik heb er hier al eerder over gepost. Tubize is zo discounted dat het niet meer proper is. Maar de discount blijft. Dusja, je bent er vet mee als de discount nooit weg gaat. En van de Tubize kant blijft het koffiedik kijken wat hun plan is nu ze schuldenvrij zijn. Er is eigenlijk weinig reden om nog in Tubize te zitten als ze geen gearing hebben en hun discount niet weg (willen) krijgen...

Verder lijkt UCB me priced for perfection, maar de perfection wordt uitgevoerd, dus beetje moeilijk. Denk wel dat het grote vet van de soep is voor de komende jaren. Ze gaan misschien wel nog +20 of +50% gaan - I don't know wat de sales nummers zullen zijn binnen 2y. Maar ze gaan niet meer x2 of x3 gaan. Met "ze" bedoel ik UCB. Wat Tubize gaat doen, geen idee. Het is altijd moeilijk iets te verkopen aan de helft van zijn obvious fair price. En de 'holding kost' van Tubize is ook schijtelaag, dus vanwaar die korting komt, no idea. En waarom Tubize 0,0 strategie heeft of actie onderneemt, mij ook een mysterie. Wat gaan ze doen ? Gewoon schuldenvrij als familievehikel dividenden cashen en opsouperen ? LAAAME.

Ik heb de voorbije weken stelselmatig in al mijn portefeuilles verkocht (tussen de 204, 212 en 224). In mijn persoonlijke portefeuille volledig verkocht wegens a) heel veel farma overweight (roche, novartis, gilead, sanofi, ...) b) Tubize x5-6 gegaan sinds aankoop. In de gezinsportefeuille wegens standaard herbalancering. Denk dat ik nog ongeveer 1/3-1/4 heb van de som van de originele posities. Is gewoon 1 van de vele relatief random 2.5% posities nu in de gezinsportefeuille. Niet meer overweight.

Btw, UCB op ATH daarjuist. Tub 10% onder de ATH :rolleyes:

Terug
Bovenaan