Inderdaad. Mijn QQQS rendeert eindelijkFutures staan toch mooi negatief

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad. Mijn QQQS rendeert eindelijkFutures staan toch mooi negatief

Zouden de aandelen op de nasdaq dalen? (Door de Groenland affaire)
Gisteren was de nasdaq gesloten.
K twijfel om bijv mijn ondas te verkopen. Op 2 maand tijd zijn deze verdubbelt in waarde
De indexen gaan dalen totdat Trump binnenkort een nieuw vriendje als FED voorzitter heeft, waardoor de beurzen weer een half jaartje of jaartje euforisch zijn, en ze te laat inzien dat alles om zeep is en de deflatoire collapse begonnen is.Alle indexen gaan dalen in de VS en Europa, dat is eigen aan discussies m.b.t. een handelsoorlog.
En bij uitbreiding zou zich dat ook uiten in de rest van de wereld.
1. Kinepolis zijn grootste probleem is dat ze 20j hetzelfde recept gebruiken voor dalende bezoekersaantallen te compenseren "we doen de prijs wat omhoog".Kinepolis doet het enorm slecht. Ik heb dat nog gekocht met Covid en tijdig buitengeworpen daarna.
De traditionele cinema's zijn het slachtoffer van streaming diensten zoals Netflix. En er zijn ook niet zo veel blockbusters uitgekomen de laatste tijd. Nu wel Avatar onlangs, ik zou eens naar de cinema moeten geraken.
Totale stilte zal je met 150 man in een zaal nooit hebben. Maar er zijn genoeg verhalen waar wat paljassen de zaal op stelten zetten. Je zal maar een gezin van 4 zijn dat voor de jongste zijn verjaardag naar de cinema gaat Avatar kijken en daar 100€ voor neertelt om dan zo'n ongeleide puberale hormoonbom heel die ervaring te zien verpesten.Ok boomer
Zou graag wel een cinemapubliek hebben dat (luid) reageert op de film ipv daar allemaal in stilte te zitten. Bestaat dat ergens?
Gaat op de downtrend richting 120 vandaag.Monday nog steeds grote positie, ga hier verder bijkopen denk ik.
Rest van SaaS (buiten nog wat Gitlab) volledig afgebouwd sinds enkele weken. Niet omdat ik er niet in geloof, maar omdat het voorlopig geen zin heeft om hier tegen de markt in te gaan. Als het uitbodemt is er wellicht veel potentieel, maar niet duidelijk wanneer dat zal gebeuren.
Fundamenteel is Monday ok, en er kan nog een mooie herstelspurt zijn, maar in deze cyclusfase is Monday nog geen buy and hold. Als de beurzen goed corrigeren, zal Monday nog sterker corrigeren, ook al zijn de fundamenten ok. Het is nu gewoonweg niet de juiste cyclusfase voor SaaS.Gaat op de downtrend richting 120 vandaag.
Great day to buy of toch maar voorzichtig zijn?
Ze hebben zichzelf een beetje uit de markt geprijsd. Ik denk dat het in de Focus 12 euro kost om te gaan kijken naar een film. In de Kinepolis is dat dikwijls 20 euro (of toch dicht daartegenaan), en dan kan je in de Focus gratis parkeren terwijl dat ook geld kost in de Kinepolis. Neem een Magnum en een cola en je zal ook al 8 euro kwijt zijn ofzo. Ze gaan toch eens mogen opnieuw nadenken over dat concept.1. Kinepolis zijn grootste probleem is dat ze 20j hetzelfde recept gebruiken voor dalende bezoekersaantallen te compenseren "we doen de prijs wat omhoog".
Er zit natuurlijk een grens op dat model. Hoe belachelijker je prijs wordt, hoe meer mensen afhaken.
2. Door de introductie van 4K en home cinema systemen "for the masses" hoef je voor 'de goeie kwaliteit' niet meer naar de cinema, je kan dat thuis in uw luie zetel. Hoewel de kortste uitleg vermoed ik zelfs de belangrijkste reden.
3. Streaming is idd een deeltje van de context waardoor mensen minder naar de cinema gaan. Niet omdat het "sneller of luier" is, maar vooral een gigantisch overaanbod aan content. 20j geleden was een backlog iets voor nerds die alles wouden gezien hebben. Vandaag komen er elke dag 20 nieuwe serieus en films uit verspreid over meerdere platformen. Als er vroeger 5 films op een maand in de bioscoop kwamen was het een drukke maand.
4. Niet alleen de prijs van de cinema zelf maar ook alles errond is duurder. Duurdere snacks (2.8€ voor een cola in 2006, 5.5€ vandaag). Maar evengoed, parkeren, de bus, ... allemaal duurder. Wat maakt dat een cinema bezoek voor 4 man u al snel 100€ zal kosten. Dat is voor veel mensen een bedrag significant genoeg om twee keer na te denken.
5. Met streaming/blu-ray zie jij wat je wil wanneer je wil. Je hangt niet meer vast aan een programmatie en ergens op tijd zijn.
Totale stilte zal je met 150 man in een zaal nooit hebben. Maar er zijn genoeg verhalen waar wat paljassen de zaal op stelten zetten. Je zal maar een gezin van 4 zijn dat voor de jongste zijn verjaardag naar de cinema gaat Avatar kijken en daar 100€ voor neertelt om dan zo'n ongeleide puberale hormoonbom heel die ervaring te zien verpesten.
Dat heeft geen bal met boomer te maken maar een elementaire vorm van respect voor uw medemens waarbij je uw gedrag in sommige situaties aanpast voor the greater good.
Hoe bekijk jij bijvoorbeeld een Workday?Inderdaad, long hardware en short software. Moeilijk om in te schatten wanneer dat keert. Fundamenteel zit alles OK.
Ik denk dat dat pas keert na eerst een algehele beurscorrectieInderdaad, long hardware en short software. Moeilijk om in te schatten wanneer dat keert. Fundamenteel zit alles OK.
.
- Ook gaan bestaande klanten gans hun Workday (of Salesforce) implementatie toch niet buitengooien om het goedkoper te proberen met een AI-gegenereerde tool?
Als de earnings bij tech weer allemaal +10% zijn en de beurs stijgt niet mee dan zijn de waarderingen direct gecorrigeerd en dan hoeft die koersdaling niet.Ik denk dat dat pas keert na eerst een algehele beurscorrectie.
Goed artikel dat volgens mij de situatie uitlegt: https://shomik.substack.com/p/softw...Q&r=90bq7&triedRedirect=true&utm_medium=emailHoe bekijk jij bijvoorbeeld een Workday?
Dat platform is zo gigantisch complex dat ik eigenlijk AI als een pluspunt zie ipv het negatieve:
Dus ik verwacht eerder hogere koersen dan lagere voor de echt complexe suites genre Salesforce, Workday, etc.
- Ik snap wel dat je met AI op korte tijd wat eenvoudige software in elkaar kan flansen, genre een restaurant bestel app of zo, maar een volledige HR suite die gelinkt is met payroll??
- Langs de andere kant moet AI voor de developers van Workday zelf wel enorme voordelen geven en hen toelaten om sneller te developen.
- Ook gaan bestaande klanten gans hun Workday (of Salesforce) implementatie toch niet buitengooien om het goedkoper te proberen met een AI-gegenereerde tool?
Waarom krijg je vragen? Omdat je transfers van aandelen doet?Saxo - tevreden van maar de constante stroom van vragen en bewijzen begint op mijn zenuwen te werken - hoe kan je nu in godsnaam bewijs van geld aantonen van 10-25 jaar terug? Zijn er nog mensen die deze vragen krijgen? Hoe gaat dat bij andere banken en brokers?
Mss eens aan denken om mijn portefeuille gewoon te spreiden tussen 2 of 3 brokers.
Waarom krijg je vragen? Omdat je transfers van aandelen doet?
K denk eraan om een deel van mijn effecten naar medirect te transfereren. Als het van een andere Belgische broker komt, zullen ze toch geen vragen stellen, denk ik
Na eerst furore te maken met monsterrendementen door multiple expansion van speculatieve hypergrowth/SaaS-bedrijven, waar de bonkers waardering en shitload SBC wordt goedgemaakt door verhaaltjes over toekomstige cashflows en margin expansion, ga je nu short op de reeds established SaaS-compounders die ongeacht macro aan >25% FCF marges 90-96% recurrente omzet draaien met >30% ROCE?Inderdaad, long hardware en short software. Moeilijk om in te schatten wanneer dat keert. Fundamenteel zit alles OK.
Vakantiegeld mag rap komen 
Ik zit toch niet short software? Dat is wat de markt doet en hoe het sentiment zit, niet hoe ik gepositioneerd ben.Na eerst furore te maken met monsterrendementen door multiple expansion van speculatieve hypergrowth/SaaS-bedrijven, waar de bonkers waardering en shitload SBC wordt goedgemaakt door verhaaltjes over toekomstige cashflows en margin expansion, ga je nu short op de reeds established SaaS-compounders die ongeacht macro aan >25% FCF marges 90-96% recurrente omzet draaien met >30% ROCE?
Wie had gedacht dat SaaS ooit value ging worden. Adobe fucking nobrainer nu aan 13,5x fwd PE lol. Jaja moat in gevaar: gedurende 2025 2x outlook verhoogd en die bij FY25 nog eens gebeat aan record FCF marges. AI killing Adobe bro.
Voor de quality-liefhebbers is Constellation Software momenteel de beste diversified bet op software. Noteert aan nooit eerder gezien lage waarderingen, voor een bedrijf dat tot voor kort als een van de meest perfecte stonks werd gezien. Zie chart.
Hier al wel -12% YTD bij opening sebiet thoVakantiegeld mag rap komen
![]()

"Cloudflare, Snowflake, Shopify, Crowdstrike, Palantir. Only a few like a Samsara or Datadog have fallen to 10x FWD which still isn’t cheap by historical standards but for their quality one could argue is."Goed artikel dat volgens mij de situatie uitlegt: