Kleine Beursfeiten

Copilot is ook geïntegreerd in Visual Studio
Gemini integratie in VS Code is ook fluitje van een cent en zeer goed.
Copilot is wat dat betreft een drama.
Eveneens de toegang tot andere resources (mail, agenda, ...) loopt via Gemini veel beter naar mijn ervaring. Microsoft heeft wel nog wat werk voor de boeg op dat gebied.

Al enkele keren vreemd koersverloop gezien in Gitlab (plotse spikes in de koers van +3% tot +10%) en nu ook grote call buy van 4M$ voor 50C in juli.

Kans op een buyout dit jaar lijkt mij groot.
Elk jaar wel gehoord. Tegen deze prijs is het wel heel interessant als er substantiële aanwijzingen zijn.

Ik heb GitLab begin 2024 wat onderzocht en ik zag er toen toch meer short dan long potentieel in. Ze hebben jaren op een rij een 'adverse opinion' gekregen van KPMG over het in plaats hebben van afdoende controls rond hun financiële reportering. Dat is best een grote red flag imo want dat vermijden bedrijven echt als de pest omdat het basically de geloofwaardigheid van cijfers doet wankelen. En dan mid 2024 ook nog even een amendementje ertussen schuiven dat stelt dat GitLab board niet aansprakelijk kan zijn voor hun creatieve financiën. In hun recente 10-K hebben ze wel geen adverse opinion meer gekregen, maar die stank blijft ongetwijfeld hangen.

Er waren ook nog die tax rechtzaken in NL waar ze hebben onderschat hoeveel ze daarvoor opzij hebben moeten zetten (in hun 10-Q van gisteren is er nog steeds een pot opzij gezet daarvoor, blijft onduidelijk wat er nu echt nog lopende is)

Heel hun China joint venture was ook immens vaag en lijkt dood en begraven ondertussen.

Inmiddels is er wel veel van de prijs af, maar dergelijke stank, en dan vooral die jarenlange twijfels over financiële rapportering, blijft wel hangen en kan mogelijks wel verklaren waarom het op papier zo aantrekkelijk staat. Het deel premium dat vasthangt aan M&A geruchten is ook twijfelachtig: wie staat er te springen om een bedrijf over te pakken dat meerdere jaren een audit niet doorstaat?

Kan zijn dat het ondertussen allemaal al mooi in de prijs verwerkt zit, maar ik zou de SEC fillings toch maar goed in de gaten houden daar.

Ik heb het recent niet meer in de diepte bekeken voor alle duidelijkheid, ik deel gewoon ff mijn mening van toen.

Ik blijf die buy-out twijfelachtig vinden. Ze zijn nu al jaren openlijk op de markt op zoek. Elke x tijd steekt hetzelfde gerucht rond Datadog de kop op.

Niet dat insider selling heel veel wil zeggen, maar het is echt wel een trend van massaal verkopen en nooit inkopen. En heus niet alleen op basis van voorgedefinieerde 10b trading plans, maar ook "spontaan".

In aanloop naar een verkoop is het ook niet vreemd dat buys uitblijven hé... Dat is zuiver insider trading. Indirecte partijen die plots grote posities innemen en bepaalde calls die opgekocht worden zijn veel sterkere indicaties.

Maar yes, jaar na jaar dat gerucht al gehoord. Hoe lager de prijs, hoe waarschijnlijker natuurlijk.

Ik blijf Monday wel volgen. Altijd een leuk bedrijf en product gevonden. Deze prijzen zijn heel interessant aan het worden.

Hier ook deze week, vooral die 3% verschil in USD/EUR op een week tijd heeft serieuze negatieve impact.
Ach ja, uitzoomen en rustig blijven zeker? :)
Ja tuurlijk, als je niet rustig blijft moet je in iets anders beleggen (of ermee stoppen) :p

Maar t beste dat je kan doen, is gewoon niet te veel nieuws lezen, en als je het leest, er niet naar handelen. Gewoon lekker zen vanop een afstandje alles meevolgen zonder er iets mee te doen. Niet te veel leven in de waan van de dag. Je gaat me altijd weten te vinden voor een goeie portie online drama :biglaugh: maar je moet dat kunnen in een lade steken en de schuif toedoen als het niet meer goed is voor je.

Plus. Als je zo'n plebe bent als ik, die weliswaar al zijn spaargeld op de beurs heeft zitten, maar waarvan een groot stuk van het kapitaaltje nog altijd komt door maandelijks een deel van je loon te sparen, moet de prioriteit feitelijk eerder liggen op spaardiscipline, dan op beursrendement. Veel belangrijker :biglaugh:

Ja tuurlijk, als je niet rustig blijft moet je in iets anders beleggen (of ermee stoppen) :p

Maar t beste dat je kan doen, is gewoon niet te veel nieuws lezen, en als je het leest, er niet naar handelen. Gewoon lekker zen vanop een afstandje alles meevolgen zonder er iets mee te doen. Niet te veel leven in de waan van de dag. Je gaat me altijd weten te vinden voor een goeie portie online drama :biglaugh: maar je moet dat kunnen in een lade steken en de schuif toedoen als het niet meer goed is voor je.

Plus. Als je zo'n plebe bent als ik, die weliswaar al zijn spaargeld op de beurs heeft zitten, maar waarvan een groot stuk van het kapitaaltje nog altijd komt door maandelijks een deel van je loon te sparen, moet de prioriteit feitelijk eerder liggen op spaardiscipline, dan op beursrendement. Veel belangrijker :biglaugh:

Voila. Ik kijk 1 keer per week naar de beurskoersen en ik volg zo wel het nieuws, maar ik handel daar niet op. Ik ben ook bijlange nog niet zo ver dat ik kan rentenieren met mijn allesbehalve spectaculair rendement :biglaugh:

Of juist positief.

Meer dollars om meer aandelen te kopen voor elke euro.🤑

Ja, het is dubbel. Eigenlijk mag de dollar gerust nog een jaar of 10-20 erg zwak staan tegenover de euro en dan door het dak schieten ;)

Hier ook deze week, vooral die 3% verschil in USD/EUR op een week tijd heeft serieuze negatieve impact.
Ach ja, uitzoomen en rustig blijven zeker? :)

Boys and girls. IWDA staat 2.5% onder zijn ATH van 2 weken geleden. Zelf sta ik 0.4% onder mijn ATH (die van vorige week dateert). Tenzij je balls deep in zilver zit sinds eergisteren, elke dag MSTR blijft kopen, of toevallig big tech gekocht hebt tussen nu en 1 maand geleden (en dan nog moet je malchance hebben), zullen die verliezen wel meevallen.

Als het ooit eens echt naar beneden gaat, gaan er nogal tranen vloeien...

Boys and girls. IWDA staat 2.5% onder zijn ATH van 2 weken geleden. Zelf sta ik 0.4% onder mijn ATH (die van vorige week dateert). Tenzij je balls deep in zilver zit sinds eergisteren, elke dag MSTR blijft kopen, of toevallig big tech gekocht hebt tussen nu en 1 maand geleden (en dan nog moet je malchance hebben), zullen die verliezen wel meevallen.

IWDA zou ook moeten herbalanceren als de VS het slecht doet tegen Europa of Canada. Dan wordt het aandeel van de laatste 2 groter en dat van de VS kleiner. Een correctie van 2,5% is op de lange termijn niks.

IWDA zou ook moeten herbalanceren als de VS het slecht doet tegen Europa of Canada. Dan wordt het aandeel van de laatste 2 groter en dat van de VS kleiner. Een correctie van 2,5% is op de lange termijn niks.

Wat herbalanceren ? "VS het slecht doet". As said before, IWDA is niet USA. Facebook en consoorten opereren wereldwijd. De impact van USA is op alles en iedereen. Het is een illusie te denken dat je een "Europese ETF" kunt nemen om je te shielden van de fratsen in de USA. Idem een illusie te denken dat je een "Amerikaanse ETF" kunt nemen om exposure te hebben aan USA.

Mijn punt was dat ondanks de 'so-called-chaos' er gewoon wat random noise op de koersen zit en er eigenlijk niks aan de hand is.

April is precies al ancient history :laugh:

No worries, ik heb 2007 en 2022 beide meegemaakt als belegger dus ik panikeer zeker niet bij -2,5% na mooie stijgingen :biglaugh:

Het is recent al eens echt naar beneden gegaan he (liberation day). Denk dat het eerder gaat over de algemene sfeer, en volatiliteit in individuele aandelen. Dan dat het gaat over IWDA (dat ik ook niet heb)

Terug
Bovenaan