Kleine Beursfeiten

Dat is iets wat de ronde doet op retail sociale media, maar je kan totaal geen conclusie trekken uit die prijs van fysiek zilver in Shanghai.
Waarom als ik vragen mag? Ik begrijp wel dat daar een limit down bereikt is, uiteraard relevant. Maar de Shanghai prijs ligt al maanden hoger vanwege hogere vraag naar fysiek zilver, China is veruit de grootste producent als gebruiker van fysiek zilver.

Het is weekend, beurzen dicht en explosies in Iran
Gaat het dan toch gebeuren 😯

Een gaslek 🥱

De cryptos zwaar aan het crashen, dat wordt mss toch zweten maandag.

Laatst bewerkt:
Extreem anekdotisch, maar ik gebruikte PayPal vroeger regelmatig.
Nu met Google Pay waar mijn Revolut en Wise kaart automatisch gekoppeld zijn en lage kosten hebben, nooit nog PayPal nodig gehad.
Maar 12x PE is niet zo duur in deze tijden. Op voorwaarde dat de E op niveau blijft...
Idem hier hoor, ik heb tot mijn 25 geen kredietkaart gehad en betaalde online standaard met PayPal. Intussen is het nog maar sporadisch. Uit gewoonte op Steam of websites/services waar ik geen creditcard info aan wil geven. Ook bv Spotify/Netflix of Uber waar ik PayPal ooit eens als betalingsoptie had ingesteld. Al is dat sinds dit jaar ook wel bijna verdwenen omdat ik zelf voor het eerst een vette bak op de oprit heb :coolbrows: Ook Netflix opgezegd maar soit.
Desondanks, active accounts is terug beperkt aan het stijgen. Aantal transacties per account stabiel/licht groeiende afhankelijk van welk kwartaal je kijkt. Omzet blijft groeien, record FCF conversie en alles naar buybacks (sinds kort ook klein dividend) en nog steeds een uitstekende ($3B nettokas) balans. Narratief is al sinds 2023 dat ze geen moat of toekomst hebben en hun marges niet houdbaar zijn, maar bij Q3'25 hebben ze de outlook nog verhoogd en zal komende dinsdag blijken dat 2025 weer een recordjaar was, met ik neem aan oké vooruitzichten voor 2026. Ondanks al die 'moordende concurrentie' die binnen 10 jaar zou zorgen voor een race to the bottom in de marges en dat PayPal zelfs niet meer bestond. Nog 6,5 jaar te gaan.

Ondanks al dat, toch peak pessimism. Ik zie het niet hoor. Zelfs als heel het bedrijf vanaf dit jaar stagneert tot in het oneindige verdienen die op 7,5 jaar tijd hun huidige EV terug. Is PayPal binnen 7 jaar dood? Ik betwijfel het. Sinds kort is er ook wat rumoer rond 'agentic commerce' en dat dat (althans in de US) sneller wordt geadopteerd dan verwacht. Ze zouden daar sinds hun partnership met OpenAI en Anthropic wat in voorlopen, maar ik ben sceptisch. Er is ook samenwerking met Google en ondanks alle doemberichten rond Apple/Google Pay zoals gezegd dus nog altijd hoog marktaandeel, stijgende omzet en hoge marges. Op voorwaarde dat ze niet beginnen krimpen kan het nauwelijks nog goedkoper dan nu.

Laatst bewerkt:
Blijft volgens mij lijken op een soort liquidatie event...
Net zoals de zotte stijging van zilver in die laatste week misschien/waarschijnlijk de short covering was van zilvermijn(en) die hun productie hedgen en in een speculatieve mania gefuckt worden?
Dan plots valt liquiditeit wat weg, en de uitgang is... smal. Al zoveel gezien in de laatste 20 jaar toch?
Idem crypto of speculatieve stocks in de laatste jaren, zowel up als down.

Ik blijf erbij, de zotte tijden moeten nog steeds komen.
Elke levende pipo heeft sinds covid een beursaccount, gsm vol apps met live notificaties, reddit/twitter echokamers enzovoort.
Net zoals sommige stijgingen gewoon historisch waren, zullen dalingen nog historischer zijn als er eens echt liquidatie is en niet een korte geconditioneerde buy-the-dip van een paar maand zoals covid of tariffs.

Bitcoin crasht, onder de $77800.
Wanneer keert die liquiditeit van de Amerikaanse shutdown nu eens terug zeg... Dat de Fed maar rap wat begint te printen.
Weimar zeg ik u 😁

Ik blijf erbij, de zotte tijden moeten nog steeds komen.
Elke levende pipo heeft sinds covid een beursaccount, gsm vol apps met live notificaties, reddit/twitter echokamers enzovoort.
Net zoals sommige stijgingen gewoon historisch waren, zullen dalingen nog historischer zijn als er eens echt liquidatie is en niet een korte geconditioneerde buy-the-dip van een paar maand zoals covid of tariffs.
Heb je nog posities dan, of nog steeds hoofdzakelijk cash?

Heb je nog posities dan, of nog steeds hoofdzakelijk cash?
Naar mijn weten zit hij short. Daarnaast ook DSM Firmenich.

Wat nu gebeurt met edelmetalen, gaat op termijn ook gebeuren met de algehele beurs. Ik lift nog even mee (ook met mijn QQQS), en zie jullie over een kleine 2 jaar aan de onderkant van de lift 😃😏.

Ik lift nog even mee (ook met mijn QQQS)

Hoe loopt dat eigenlijk met die short, heb in het verleden jaar eens geprobeerd en ook nog eens op Palantir maar 2 keer van kale reis teruggekeerd - shorten is duidelijk niet aan mij besteed en als je uitzoomt op specifiek technologie is dat ook geen sinecure - de timing moet echt fantastisch goed zijn.

Gassy je begint te klinken als Janus 🫣
Ja, sorry. Uiteindelijk wel nog eerst de blow off in aandelen voor mij. Daarin verschil ik toch wel denk ik 🤔.

Hoe loopt dat eigenlijk met die short, heb in het verleden jaar eens geprobeerd en ook nog eens op Palantir maar 2 keer van kale reis teruggekeerd - shorten is duidelijk niet aan mij besteed en als je uitzoomt op specifiek technologie is dat ook geen sinecure - de timing moet echt fantastisch goed zijn.
Eind vorig jaar 2 keer ritje met winst afgesloten. Huidig ritje was daarstraks groen, maar momenteel niet meer 😃.

Opnieuw wat kleine transacties gedaan gisteren en vandaag:

15/01:
-Walmart Jan27 120P gekocht voor 29.45
1 jaar later en Walmart blijft records breken.
Vandaag een ATH van $123 aangetikt. Het jeukt meer dan ooit om een aantal extra 2027 puts in te slaan.

Noteert nu aan een forward P/E van 40 en nadert de symbolische grens van $1T beurswaarde.
P100 (percentiel) qua P/S en P/B, P99 qua P/E.

Theoretische return van een 17Jun'27 $125 put hieronder. Return % wordt getoond in het groen (of rood), en de vereiste aandelenkoers zie je in de linkerkolom (of helemaal rechts de benodigde procentuele daling van de aandelenkoers om dat rendement te bekomen)

Om maar te zeggen, er is weinig nodig om hier heel proper mee te verdienen. De markt denkt duidelijk dat Walmart in de komende 1,5 jaar nooit klop zal krijgen.

Edit: het nadeel bij een ultiem blue chip bedrijf a la Walmart is dat een duidelijke downside catalyst minder vanzelfsprekend is. Men moet al rekenen op een brede correctie en/of recessie.

1770057141920.png

Laatst bewerkt:
Vandaag een ATH van $123 aangetikt. Het jeukt meer dan ooit om een aantal extra 2027 puts in te slaan.

Noteert nu aan een forward P/E van 40 en nadert de symbolische grens van $1T beurswaarde.

Theoretische return van een 17Jun'27 $125 put hieronder. Return % wordt getoond in het groen (of rood), en de vereiste aandelenkoers zie je in de linkerkolom (of helemaal rechts de benodigde procentuele daling van de aandelenkoers om dat rendement te bekomen)

Om maar te zeggen, er is weinig nodig om hier heel proper mee te verdienen. De markt denkt duidelijk dat Walmart in de komende 1,5 jaar nooit klop zal krijgen.

Edit: het nadeel bij een ultiem blue chip bedrijf a la Walmart is dat een duidelijke downside catalyst minder vanzelfsprekend is. Men moet al rekenen op een brede correctie en/of recessie.

Bekijk bijlage 47660

Met puts gokken op de downfall van Walmart is nu toch wel 1 van de meer risky strategien, niet ? Kan zijn dat het geld opbrengt, maar er zijn toch gemakkelijkere manieren om geld te verdienen ? Qua expected value moet dit nu toch redelijk onderaan de lijst bengelen, niet ?

Relevanter. EUR/USD naar 1.18, IWDA 1% naar boven. Ik log nog eens in de broker accounts. Overal ATH. choochoo. Niks speciaal, broad. Bijna alles 1% groen, paar Amerikanen die dik groen staan - vooral de farma achtige dingen.

Bekijk bijlage 47660
Zou bij een correctie/recessie Walmart niet net goed draaien? Mensen gaan dan naar de goedkoopste discounter en eten moet je sowieso kopen. En is Walmart niet zo'n beetje de Aldi van de VS? Ik ben er 1 keer geweest, de scooters voor dikke mensen zijn interessant, maar als ik niet tegen de armoedegrens leef zou ik toch naar een andere winkel gaan. Maar gelukkig voor ons heeft Amerika geen gebrek aan working poor.

Relevanter. EUR/USD naar 1.18, IWDA 1% naar boven. Ik log nog eens in de broker accounts. Overal ATH. choochoo. Niks speciaal, broad. Bijna alles 1% groen, paar Amerikanen die dik groen staan - vooral de farma achtige dingen.
welja, als de usd goedkoper word, is het dan niet normaal dat er meer mensen hun geld in amerikaanse bedrijven steken aangezien die nu goedkoper zijn voor de rest van de wereld?

amd +4% +2% afterhours btw :unsure: morgen earnings call 🚀

Terug
Bovenaan