Kleine Beursfeiten

PayPal gedegradeerd tot absolute rommel met multiples die doen denken aan die van Crocs: EV/FCF van ~5 en hun buyback plan voor 2026 is aan huidige koers ~14% van de shares outstanding... Adobe trade nu aan vergelijkbare multiples als Novo Nordisk, ondanks de crisis daar.

Ik weet ze wel te kiezen :woohoo:

Mijn huidige posities:
MSFT aan $500: rekt
AMZN aan $230: rekt
GOOGL aan $250: doet het goed, helaas ook de kleinste positie van de 3 :unsure:
Vorig najaar ook bijna ASML aangekocht aan €640 maar die geschreven put optie was op een haar na niet afgegaan.

Don't be like me. :sop:
Ik heb er vertrouwen in dat het op middellange termijn allemaal wel goed komt maar FFS zeg.

Het gaat in elk geval de goede kant uit met m'n (veelal consumer) shortkandidaten de voorbije week. Starbucks, Tapestry, Apple allemaal stevig naar boven. Met de dag worden de puts aantrekkelijker. 🤤
Voor de volle transparantie:
Tapestry ($TPR) vandaag opnieuw +3% richting nieuwe ATH. Koers op moment van schrijven: $147.8

Zonet TPR Jan 27 175P en May 26 150P gekocht voor respectievelijk 38.5 en 14.

1770391679807.png

Volgende in het rijtje; Walmart (extra put), Five Below en Starbucks.
Daarna; Apple, Ulta, Ralph Lauren
(als de koersen de komende dagen en weken minstens even hoog blijven)

Full consumer. Dus laat die slowdown maar komen :unsure:

Laatst bewerkt:
Tijd om wat cash vrij te maken en te beginnen kijken naar wat dikke big7 sjarels.

On a side note. Lijkt dat MSTR finally het putje in gaat.
  • Hun business model is duidelijk broken want BTC staat onderwater. Added value van MSTR tgo BTC ? 0,0
  • Hun leveraged positie is ook broken. STRC en consoorten "betalen" (eerder "beloven") al 11-12-13% en ze staan nog altijd ver onder par. Ofwel moeten ze dat beginnen opstofzuigen om naar par te trekken of de yield nog verhogen. Als ze de yield verhogen mogen ze al >1bln per jaar dokken. Hoe ze dat sustainably gaan financieren, mij een mysterie.
  • En allemaal waar dat ze geen margin call kunnen krijgen en dat ze altijd BTC kunnen verkopen als het moet en dat ze niet failliet kunnen gaan. Maar het business model is broken, zeker met leveraged position. Wat is het plan ? De common stock printing press forever ever aanzetten om dividenden te betalen op de "preferred" ? I mean, niet echt een business plan...
Oei contra indicator :laugh: .
Het zou idd wel niet slecht zijn als we van die rommel eindelijk vanaf zijn

Jullie zijn naief als jullie denken snel van Saylor vanaf te zijn, zij kunnen jaren voort zonder problemen.

Jaren. Als in tot de eerste convertible afloopt, dan is de cash zo goed als op.

En de preferreds dividenden gaan binnen een maand of 6 3% hoger staan als ze hun eigen regeltjes volgen. Dan zitten ze al ver boven de 1bln/y aan preferred dividenden.

En dan is de cash binnen 1.5y zeker op en is het feestje gedaan. Al voor de convertible afloopt...

Los van het feit dat de business case nog altijd broken is. Want er is nog altijd niks wat cash generating is, de preferreds zijn schijteduur en common printen en markt leegzuigen aan mNAV = 1 is nu ook niet echt geniaal. Om nog te zwijgen over dat ze hun eigen markt creeren met hun eigen koopdruk en mNAV cycle cycle.

Maar goed. BTC is een goeie safe haven tegenwoordig, he. Gold goes up, BTC down. Nasdaq goes up, BTC goes up. Nasdaq goes down, BTC goes down. Digital Gold van den Aldi.

Eerste convertible is '28 zeker, tijd genoeg voor de volgende bull run en weer geld ophalen.

Het is vrij nutteloos om MSTR te gaan bekritiseren wanneer de crypto fear & greed op 5 staat he, uiteraard doen ze het nu slecht. Als hefboom belegging in BTC zijn ze zeer sentiment afhankelijk en het sentiment ligt in de goot momenteel. Was in 2022 niet anders en zijn ze zonder problemen doorgeraakt...

240? Laatste keer dat ze daar zaten was nieuwjaar 2018-2019. Dat zijn wel hele lage verwachtingen.
Inderdaad. Lijkt er steeds meer op dat Adobe die richting uitgaat 🤔.

Spijt dat ik met BILL op de verkoop heb gegokt, ook al heb ik al vaker aan zo een scenario mijn fikken verbrand en een jaartje moeten wachten op deftig rendement.
Het kan verkeren :cheer:. Al +38% vandaag.

Laatst bewerkt:
De beurs is manisch-depressief volgens mij. Het lijkt maar niet te lukken om tot een higher high te komen dus binnenkort lazarus de goot in?

Zou crypto niks voor jou zijn Cege?

Kan je die lekker staken zonder er 30% op te betalen.

Staken, de zoveelste zinloze en arbitraire supply reduction approach voor een technicality waar er voldoende alternatieven voor zijn. Beetje zelfde als het BTC mining proces. Waarom 21M BTCs ? God knows why. Waarom staken om te validaten ? God knows why. Scarcity forceren en dat moet dan voor whatever reden een value prop zijn.

Dus ik pas op theoretische basis al.

Los van het feit dat je een depreciating asset niet wil blokkeren om een return onderhevig aan RV te vangen die minder opbrengt dan de doorsnee recente obligatie.

En waarom is de man-made return zo ongeveer spaarboek return ? Omdat ze idioten willen vangen die hun coins wegparkeren in ruil voor wat kruimeltjes, terwijl de ongereguleerde platformen met die coins wat kunnen doen wat ze willen (lees: geld er op verliezen gaat ze niet doen)...

Alle nadelen van een risk asset, en de return van een risk-free asset. Pass aan 300 per uur.

Staken, de zoveelste zinloze en arbitraire supply reduction approach voor een technicality waar er voldoende alternatieven voor zijn. Beetje zelfde als het BTC mining proces. Waarom 21M BTCs ? God knows why. Waarom staken om te validaten ? God knows why. Scarcity forceren en dat moet dan voor whatever reden een value prop zijn.

Dus ik pas op theoretische basis al.

Los van het feit dat je een depreciating asset niet wil blokkeren om een return onderhevig aan RV te vangen die minder opbrengt dan de doorsnee recente obligatie.

En waarom is de man-made return zo ongeveer spaarboek return ? Omdat ze idioten willen vangen die hun coins wegparkeren in ruil voor wat kruimeltjes, terwijl de ongereguleerde platformen met die coins wat kunnen doen wat ze willen (lees: geld er op verliezen gaat ze niet doen)...

Alle nadelen van een risk asset, en de return van een risk-free asset. Pass aan 300 per uur.
Bij BTC is dat gewoon omdat het zo geprogrammeerd is. De mining snelheid is gelimiteerd en halveert +- elke 4 jaar.

Staken valt ook onder dividendbelasting, aan 30% RV.
En in feite is het toch niet helemaal hetzelfde.
Bij staken worden er nieuwe coins aangemaakt waardoor de supply vergroot. Dus als je je coins niet staket dan verlies je in feite door inflatie.

Bij een dividend die wordt uitgekeerd komen er geen nieuwe aandelen bij, je krijgt gewoon een bedrag per aandeel dat je hebt van dat bedrijf.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan