Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klaviyo earningsBraze prémarket +8,12%. Iemand enig idee waarom? Mogelijk nog door de dunne handel?
+ Met AI kan je nu een pak sneller een software product ontwikkelen, dus er zal sowieso ook meer concurrentie komen. (Dat bijvoorbeeld met een veel kleiner team een product kan ontwikkelen met 80% van de features aan misschien 50% van de prijs).Waarom die saas allemaal naar beneden gaan is omdat die pricing allemaal per seat is. Nu isn't verhaal dat met 1 agent het aantal users drastisch kan dalen dus moeten al die SaaS bedrijven naar usage based pricing gaan ipv per seat. En bijgevolg heel hun ARR modellen de vuilbak inkunnen.
Zien hoe dat allemaal het komende jaar ontwikkelt. Het kan allemaal hype zijn (die agents bedoel ik), maar toch niet met mijn geld. Het gaat allemaal te snel om volgen.
Ondertussen bijgekocht of ga je verkopen?Inderdaad een teleurstelling. Groei vertraagt sneller dan verwacht. Geen idee wat ik ga doen, is enerzijds niet duur, maar anderzijds vallen de cijfers tegen. Kan een value trap zijn.
BedanktKlaviyo earnings
.Kweet het - maar het is al beter dan vroeger, 41 posities momenteel (met 12 posities voor 60% port) - maar mijn buurvrouw zou beter wat meer interesse tonen in de cijfers van de groep en mij vooraf informeren.Mijn broek zakt af van verbazing, @contextbinder![]()
‘T is hier nu ook wel zo dat er meestal enkel gepost wordt over de stijging van een enkel aandeel zonder enig onderbouwde investeringscase t.o.v. de marktkennis. Dat terwijl elke studie uitwijst dat >90% van de actieve investeerders het op lange termijn minder doet dan de markt en dat een subsegment van die beter presterende groep al kan verklaard worden door geluk. Ik kan me nu wel inbeelden dat dat niet motiveert om hier een effectief onderbouwde investeringscase te posten die een licht betere kansratio geeft dan de globale markt.Kweet het - maar het is al beter dan vroeger, 41 posities momenteel (met 12 posities voor 60% port) - maar mijn buurvrouw zou beter wat meer interesse tonen in de cijfers van de groep en mij vooraf informeren.
Trouwens jammer dat je zelf niet wat vaker post - die waren vaak goed onderbouwd en boeiend om te lezen - ook al begreep ik ze meestal niet helemaal. Jij als ervaren belegger, met relevante achtergrond/interesse en kennis en bewezen staat van dienst - leerrijk voor vele forumleden denk ik dan.
Kweet het - maar het is al beter dan vroeger, 41 posities momenteel (met 12 posities voor 60% port) - maar mijn buurvrouw zou beter wat meer interesse tonen in de cijfers van de groep en mij vooraf informeren.
Trouwens jammer dat je zelf niet wat vaker post - die waren vaak goed onderbouwd en boeiend om te lezen - ook al begreep ik ze meestal niet helemaal. Jij als ervaren belegger, met relevante achtergrond/interesse en kennis en bewezen staat van dienst - leerrijk voor vele forumleden denk ik dan.
Toch ook vrij zeldzaam dat een aandeel als Ahold met meer dan 9% omhoog gaat in mijn portefeuille, kleine historische positie maar bon, winst is winst. Tzal nen dikken bonus worden dit jaar voor mijn buurvrouw.
https://nl.investing.com/news/compa...t-stijgt-61-online-groei-versnelt-93CH-715755
![]()
Ahold Delhaize reports strong Q4 2025 financial results; priorities and outlook for 2026 underpin our value creation and progress towards our Growing Together ambitions
Through our family of great local brands, we understand what matters most to customers. Our focus on affordable, healthy and convenient options is especially important amid continued pressure on household budgets. Playing our role in local communities is deeply engrained in our culture and our...newsroom.aholddelhaize.com
Dit is idd het probleem.
Zelfde met Adobe. Ok ze gebruiken AI waardoor al het werk waar ge vroeger 10man en dus 10 licenties voor nodig had nu kan gedaan worden door 1 gebruiker en dus 1 licentie..
+ Met AI kan je nu een pak sneller een software product ontwikkelen, dus er zal sowieso ook meer concurrentie komen. (Dat bijvoorbeeld met een veel kleiner team een product kan ontwikkelen met 80% van de features aan misschien 50% van de prijs).
Maar hoe leg je dan uit dat ook de complexe software genre Workday ook door het putje gaat -> ik ga mijn lonen toch niet gaan beheren in speelgoedsoftware die ik op een halve dag met AI ineen geflanst heb?Niet-complexe software is gewoon een commodity geworden en zal dus commodity pricing krijgen.
Nog veel Adobe in PF? Of deels verkocht?Dan baghold ik toch liever Adobe.
- Mass unemployment (geen Workday meer nodig)Maar hoe leg je dan uit dat ook de complexe software genre Workday ook door het putje gaat -> ik ga mijn lonen toch niet gaan beheren in speelgoedsoftware die ik op een halve dag met AI ineen geflanst heb?
Laat staan dat ik kosten ga investeren om te migreren van zo'n mastodont naar zoiets nieuws dat niets bewezen heeft?
Zo gaat het toch vaker? Money flows... Iedereen (inclusief algos) wilt opeens uit sector X en in sector Y.Maar hoe leg je dan uit dat ook de complexe software genre Workday ook door het putje gaat -> ik ga mijn lonen toch niet gaan beheren in speelgoedsoftware die ik op een halve dag met AI ineen geflanst heb?
Laat staan dat ik kosten ga investeren om te migreren van zo'n mastodont naar zoiets nieuws dat niets bewezen heeft?
Maar hoe leg je dan uit dat ook de complexe software genre Workday ook door het putje gaat -> ik ga mijn lonen toch niet gaan beheren in speelgoedsoftware die ik op een halve dag met AI ineen geflanst heb?
Sinds de opkomst van AI in 2022 is het aantal dagelijkse gebruikers x4 gegaan dus weet niet of deze thesis echt klopt.1 van de beste voorbeelden die sommigen hier niet goed vatten is DUOL. AI is voor DUOL een grotere headwind dan tailwind. Met AI is er veel minder nood aan vertalingen (vraag naar beneden). De vraag die overblijft, is gemakkelijker te bevredigen met gratis of goedkope apps. Ik kan zelf op 2d een basic app uit mijn copilot toveren om frans of zo beetje te leren. Het vervangt een deel van de vraag (vraag verder naar beneden). En nog belangrijker, concurrenten kunnen ook snel commercieel iets op de markt brengen. Dus, waar AI voor DUOL de cost basis kan naar beneden duwen, kan het dat voor alle anderen ook doen en het elimineert een deel van de moat. Prijs down down down.