Kleine Beursfeiten

M.b.t. olie en puur financieel is de timing heel slecht, lage vraag, veel aanbod en reserves. Die straat zal wel open blijven voorlopig, ik verwacht dus geen zotte dingen jammer genoeg - met een mand olieaandelen zou een piek naar 100 dollar deugd doen. Maar zo ver zijn we nog niet en zal het wellicht nooit komen.

Mss dat OPEC zelfs nog de productie verhoogd in deze nieuwe context.

Laatst bewerkt:
Ondertussen staan de coins al hoger dan voor de aanval.

Iran, nobody cares blijkbaar.

Maandag druk ik op de koopknoppen, geen reden meer om bang te zijn voor een oorlog tussen Iran en de VS. Iran kan buiten blazen toch niks doen.

Prima! Grondstoffen omhoog, tech omlaag. Kan er mee leven.
Kan -zoals altijd- twee richtingen uit natuurlijk.

Enerzijds het verhaal van stagflatie of anderzijds zelfvertrouwen door twee dictaturen de arm om te wringen ten voordele van de petrodollar.

Toch benieuwd naar de reactie morgen. In mijn beleggings PF momenteel 45% in energie + goud en 16% cash. Moest de gewone beurs een tijdelijke dip maken, koop ik daar bij. All hedged.

Alles uit de kast!

Bijlagen

• Screenshot_20260301_215601_Brave.jpg
    Screenshot_20260301_215601_Brave.jpg
    493,7 KB · Weergaven: 10
Aziatische markten kakken wat in en olie stijgt wat maar het lijkt allemaal nog wel mee te vallen.

Geniaal natuurlijk van Trump om dit in het weekend te doen om zo de markt twee dagen de tijd te geven om dit te absorberen.

Aziatische markten kakken wat in en olie stijgt wat maar het lijkt allemaal nog wel mee te vallen.

Geniaal natuurlijk van Trump om dit in het weekend te doen om zo de markt twee dagen de tijd te geven om dit te absorberen.

Ligt idd wat in de lijn met de verwachtingen - vandaag nog logisch denk ik:
  • OPEC springt bij en heeft nog reserve
  • er is zoiezo een reserve van +/- 3 maand, daarmee wordt tijd gekocht
  • we zijn nog maar net gestart - vandaag weet geen mens welke kant het zal opgaan binnen 1-2-3.. weken
  • alles gaat wennen, de eerste reactie na Rusland / Oekraïne was ook niet mis - vandaag vinden we dat normaal
  • meevaller/tegenvaller dat het in het weekend was
We zullen zien hé, voor olie ideaal als dit wat escaleert en een paar maand die straat dicht - maar hoe realistisch is zo een scenario. Geen idee - persoonlijk denk ik eerder klein want VS, Israël en nu nog wat golfstaten en ook wat steun van Europa - elke dag gaat Iran de schade moeten opmeten, hoe lang kan je zo een druk weerstaan, wanneer bereikt de verdeeldheid een kritisch punt. En dan is er nog China - als grootste klant van Iran zullen die achter de schermen ook wel eens bellen zeker - Iran heeft die straat zelf nodig, dat is toch ook een dingetje. En dan nog de impact op het vliegverkeer - veel vrienden gaat Iran niet meer hebben

Maar bon, een kat in het nauw kan en zal rare sprongen maken - ik ben trouwens eens benieuwd wat Iran kan doen met drones - als die even snel en goed zouden zijn als Oekraïne zou dat op papier nog eens dik tegen kunnen vallen voor de VS - maar dat gaat niet het geval zijn, ze missen ervaring, intel en communicatiemiddelen.

Maar conflicten bieden altijd kansen - buiten olie - vandaag gaan zowat alle indexen behoorlijk rood openen - hoe lang zal dat duren en hoeveel worden er daar onterecht in meegesleurd. Wat moet er hier allemaal gekocht worden de komende dagen en weken?

@Nesjamag - hoeveel % port heb je in olie momenteel trouwens?

Ligt idd wat in de lijn met de verwachtingen - vandaag nog logisch denk ik:
  • OPEC springt bij en heeft nog reserve
  • er is zoiezo een reserve van +/- 3 maand, daarmee wordt tijd gekocht
  • we zijn nog maar net gestart - vandaag weet geen mens welke kant het zal opgaan binnen 1-2-3.. weken
  • alles gaat wennen, de eerste reactie na Rusland / Oekraïne was ook niet mis - vandaag vinden we dat normaal
  • meevaller/tegenvaller dat het in het weekend was
We zullen zien hé, voor olie ideaal als dit wat escaleert en een paar maand die straat dicht - maar hoe realistisch is zo een scenario. Geen idee - persoonlijk denk ik eerder klein want VS, Israël en nu nog wat golfstaten en ook wat steun van Europa - elke dag gaat Iran de schade moeten opmeten, hoe lang kan je zo een druk weerstaan, wanneer bereikt de verdeeldheid een kritisch punt. En dan is er nog China - als grootste klant van Iran zullen die achter de schermen ook wel eens bellen zeker - Iran heeft die straat zelf nodig, dat is toch ook een dingetje. En dan nog de impact op het vliegverkeer - veel vrienden gaat Iran niet meer hebben

Maar bon, een kat in het nauw kan en zal rare sprongen maken - ik ben trouwens eens benieuwd wat Iran kan doen met drones - als die even snel en goed zouden zijn als Oekraïne zou dat op papier nog eens dik tegen kunnen vallen voor de VS - maar dat gaat niet het geval zijn, ze missen ervaring, intel en communicatiemiddelen.

Maar conflicten bieden altijd kansen - buiten olie - vandaag gaan zowat alle indexen behoorlijk rood openen - hoe lang zal dat duren en hoeveel worden er daar onterecht in meegesleurd. Wat moet er hier allemaal gekocht worden de komende dagen en weken?

@Nesjamag - hoeveel % port heb je in olie momenteel trouwens?

SectorSector%
Energy
35,72%
Oil & gas E&P
14,77%​
Offshore Equipment and Services
11,77%​
Oil & gas integrated
9,18%​
Basic Materials
24,70%
Tin