Kleine Beursfeiten

Niemand hier die olie aandelen koopt, huidig verloop geeft uitzicht op een stevige beurscrash en een piek voor olie, Rusland kan dat niet compenseren - en elke dag incidenten met schepen, vroeg of laat gaat daar eens een serieus bijzitten.
Ik laat mijn olie aandelen gewoon even omhoog lopen, en koop niks bij.

Naast de hele discussie waar ik je deels wel in volg was dit wel gewoon een hilarische reply.

Als je soms een kleine diss uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.

Langs de andere kant ben ik qua trades niets aant doen hier. Ben ik dan een geduldige buy and holder of ga ik binnenkort eenmaal de oliecrisis in full swing is afgeslacht worden 😆

Niemand hier die olie aandelen koopt, huidig verloop geeft uitzicht op een stevige beurscrash en een piek voor olie, Rusland kan dat niet compenseren - en elke dag incidenten met schepen, vroeg of laat gaat daar eens een serieus bijzitten.
Al sinds Buffet in OXY met inmiddels 6-digits.

Elke maand blijven aankopen, double-down sinds de eerste bombardementen in juni :oi22:

Aan 68 dollar doe ik het gedeelte margin buiten en op 75 dollar zal ik de firma bedanken voor bewezen diensten.

Is met Trump al letterlijk ELKE keer TACO geweest. This time is different?

Naast de hele discussie waar ik je deels wel in volg was dit wel gewoon een hilarische reply.
Als je soms een kleine diss uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.
Ik heb nog niemand op de ignore list gezet, posts gereport of iemand immatuur genoemd zoals sommige anderen hoor. Throwback en relevant:
Meh, ik vind het vervelendste hier dat het blijkbaar leuker is om een ander zijn verlies te vieren dan de winst 🤷‍♂️

Er zitten een paar kwalitatieve posters tussen, een handvol die gewoon wat aankopen posten zonder onderlegging of redenering en dan een hele hoop shitposters die zich meer verkneukelen in wat er allemaal fout is gegaan dan zelf bijdragen.
Motiveert wel om verder bij te dragen als nauwelijks iemand in staat is om de business, moat en financials van Adobe fundamenteel te bespreken in relatie tot de waardering, maar de hele bende wel in een breuk ligt door een AI slop postertje dat imo ook gewoon de lading niet dekt.

PayPal, yeah, mea culpa. Crocs? Retail stock en HeyDude suckt de ballen, ja, maar Crocs brand performance is gewoon goed, winstgevendheid hoog en sterk buyback rendement.

"Muh Fernando just buy low PE and double down at bankruptcy."
Ok.

Zeker als dat dan nog eens komt van iemand die zelf nu ook niet moet komen stoefen met zijn timing (Azelis?), en de prent wordt gepost door iemand die vooral zijn pollen mag kussen dat hij al zijn historische hypergrowth/SaaS posities op tijd heeft verkocht met mooie rendementen, want de meeste daarvan staan intussen -50% en meer. Dikke positie Monday gekocht aan $180 remember? En was die zijn volledige PF niet -70% gegaan in 2022?

Soit, in tussentijd wachten we dan maar geduldig verder tot Cege kan zeggen welk deel van de guidance "shit" was en dan leren we nog eens iets bij.

Israel lijkt wel de grote aanstoker van dit conflict imo, veel meer dan Trump die China een pad in de korf wil zetten. Ik denk dat Israel dit conflict gerust nog wel enige tijd wil rekken zodat ze ondertussen ook in Libanon relatief ongestoord hun gangetje kunnen blijven gaan. Also Iran zal dan wel een tik gehad hebben maar het is duidelijk niet zo dat ze tegen het canvas gemept liggen, de ene Khamenei voor de andere zal ook wel niet de end goal van Israel geweest zijn vermoed ik.
Ik verwacht dus niet echt dat Trump morgen al zijn grote overwinningspost op Truth Social zal smijten en vervolgens zijn troepen terug trekt om eerlijk te zijn.

Ik heb nog niemand op de ignore list gezet, posts gereport of iemand immatuur genoemd zoals sommige anderen hoor. Throwback en relevant:

Motiveert wel om verder bij te dragen als nauwelijks iemand in staat is om de business, moat en financials van Adobe fundamenteel te bespreken in relatie tot de waardering, maar de hele bende wel in een breuk ligt door een AI slop postertje dat imo ook gewoon de lading niet dekt.

PayPal, yeah, mea culpa. Crocs? Retail stock en HeyDude suckt de ballen, ja, maar Crocs brand performance is gewoon goed, winstgevendheid hoog en sterk buyback rendement.

"Muh Fernando just buy low PE and double down at bankruptcy."
Ok.

Zeker als dat dan nog eens komt van iemand die zelf nu ook niet moet komen stoefen met zijn timing (Azelis?), en de prent wordt gepost door iemand die vooral zijn pollen mag kussen dat hij al zijn historische hypergrowth/SaaS posities op tijd heeft verkocht met mooie rendementen, want de meeste daarvan staan intussen -50% en meer. Dikke positie Monday gekocht aan $180 remember? En was die zijn volledige PF niet -70% gegaan in 2022?

Soit, in tussentijd wachten we dan maar geduldig verder tot Cege kan zeggen welk deel van de guidance "shit" was en dan leren we nog eens iets bij.
Ik las die post eerder als "kijk eens wat ik als complete noob met 0 Photoshop skills op 3min in elkaar flans" eerder dan de diss zelf natuurlijk.

Dankzij je post en zeker nu staat Adobe op mijn watch list, maar heb zelf nog geen positie genomen.

Israel lijkt wel de grote aanstoker van dit conflict imo, veel meer dan Trump die China een pad in de korf wil zetten. Ik denk dat Israel dit conflict gerust nog wel enige tijd wil rekken zodat ze ondertussen ook in Libanon relatief ongestoord hun gangetje kunnen blijven gaan. Also Iran zal dan wel een tik gehad hebben maar het is duidelijk niet zo dat ze tegen het canvas gemept liggen, de ene Khamenei voor de andere zal ook wel niet de end goal van Israel geweest zijn vermoed ik.
Ik verwacht dus niet echt dat Trump morgen al zijn grote overwinningspost op Truth Social zal smijten en vervolgens zijn troepen terug trekt om eerlijk te zijn.
Morgen denk ik ook niet, maar voor de rest is dat wel exact wat ik denk dat gaat gebeuren -> Die gaat daar een draai van jewelste aan geven en zeggen dat Iran vernietigd is, zeggen dat de US gewonnen heeft, en het gewoon afbollen en Israel op zijn eentje laten verder doen.

Again, morgen is vermoedelijk niet maar toch wel voor het eind van deze maand -> really, Trump heeft de aandachtsspanne van een 4-jarige kleuter, why this time different?

Morgen denk ik ook niet, maar voor de rest is dat wel exact wat ik denk dat gaat gebeuren -> Die gaat daar een draai van jewelste aan geven en zeggen dat Iran vernietigd is, zeggen dat de US gewonnen heeft, en het gewoon afbollen en Israel op zijn eentje laten verder doen.

Again, morgen is vermoedelijk niet maar toch wel voor het eind van deze maand -> really, Trump heeft de aandachtsspanne van een 4-jarige kleuter, why this time different?
Binnenkort zijn het midterms en zelfs de beste spindokter ter wereld krijgt dit niet gespind als ze afdruipen met de huidige stand v zaken.

Er gaat dus iets moeten gebeuren maar het regime zit gewoon nog stevig in het zadel dus er is letterlijk geen enkele doelstelling bereikt.

Dat verandert economisch gezien wel niets. Nogmaals, zolang de straat van Hormuz dicht blijft, zitten we in de shit.

Maar dat wil nog niet zeggen dat Iran braaf gaat stoppen met Hormuz te blokkeren en braaf gaat wachten tot Israel en de US terugkomen voor seconds over een aantal jaar... ik dacht aanvankelijk ook dat Trump toch op elk moment kon stoppen en zeggen "Goals reached, mission accomplished! President DONALD J. TRUMP" maar ondertussen ben ik daar niet meer zo zeker van.

In ieder geval: puur vanuit egoïstisch standpunt mag het nog heel even doorgaan, laat die warrants volgende week maar komen. Vorig jaar kwamen ze nét te vroeg :unsure:

Ik sluit me wat meer aan bij @Puni - er zijn meerdere factoren, maar ik sluit ook jouw piste niet uit.

bijkomend zie ik geen echte uitweg voor Trump, die kan vandaag onmogelijk zeggen - jongens, we houden het voor bekeken. Leider in Iran heeft net zijn vader zien sneuvelen - die gaat de eerste weken niet plots bereid zijn om akkoorden te sluiten of rond een tafel te gaan zitten. En dan is er nog Israel - die gaan geen 100 maar 200% voor een oorlog. Maar Trump gaat hier wel op immens verzet stuiten want groot olie -kapitaal, echte druk op de economie - als Iran erin zou slagen om Westerse olie tegen te houden maar wel te kunnen leveren aan China .. dat lijkt een redelijk comfortabele positie voor Iran.

een conflict van vele maanden/jaren zie ik niet gebeuren - dat zou een ongeziene crisis veroorzaken, maar ettelijke weken is zeker niet ondenkbaar. Nog even en de reserve capaciteit van de meeste landen in de zandbak zit vol - dan moeten die productie stilleggen - dat gaat weken duren om terug op 100% te geraken.

Het kan zijn dat je gelijk krijgt en dat Trump dat effectief doet, hij wil de geschiedenis in - en dat gaat hem lukken, alle grote beslissingen zijn tot dusver een brokkenparcours zonder weerga: ICE debacle, Invoertarieven, strategie om oorlog in Oekraïne te beëindigen, ... dat is een vermelding waard in elk geval. Grootste succes is tot dusver zijn persoonlijke boost in vermogen door crypto.

Zit met portefeuille wat gevangen - weet niet wat ermee aanvangen, het feit dat de beurzen vandaag geen 10% lager staan dan een paar weken terug heeft er mss wel alles mee te maken dat TACO nog steeds een optie is.

Los van de wereld die verder in brandwordt gestoken door Trump. Die Adobe cijfers zijn gewoon steengoed? Alle estimates geklopt en geen enkel signaal dat de outlook slecht is, gewoon het doemdenken dat al jaren aan de gang is. Photoshop etc is nooit verkocht aan de man in de straat, wel aan de pro die zich moet onderscheiden van de common shit.

En again, alles van AI wat zulke zaken vervangt blijft nooit gratis, nooit op het niveau waar je voordien ook photoshop voor nodig had.

Sterke NVDA link/optimalisatie, eigen AI tools, groeiende subs, ...

Bij mij blijft de conviction ook nog tbh.

In not so different news: de euro is vrij stevig aan het crashen tegenover de dollar.

Wellicht omdat alles volgens plan verloopt in de zandbak en wij daar niet de grote pineut van zijn.

De hashtag #europoors is trending... schitterend. Misschien moeten we nog een kerncentrale sluiten?

Market says no :woohoo:

Is er ooit gehint op zijn vertrek op voorhand ? Of komt het nu plots uit het niks na het zoveelste kwartaal.

Overigens. 4 prompts later hebben we deze 4 sjarels.

Ik heb nu toevallig vandaag ook image laten generaten door de professionele chatGPT omdat ik iets leuk wou voor onze project closure.
Als je content bent met 85% dan is AI voor image generation top en het eerste resultaat is meestal wow.

Als je dan echter via prompts tot 100% perfectie wil komen: forget it, dat kunnen die AI tools nog niet, en daar heb je nog steeds Adobe en consoorten voor nodig.

Een pancarte op de afbeelding met de team members in alfabetische volgorde: nope, lukt niet.
Een laptop op de afbeelding met daarop het company logo -> nope, voor whatever reason vind chatgpt het leuk om dat logo te interpreteren en daar zelf een andere kleurinvulling aan te geven. Zelfs het letterlijke: "hey flupke, je hebt die letter in het oranje gezet ipv in het wit" levert geen correct resultaat op.

Dus Adobe gaat echt niet vervangen worden door AI momenteel, zelfs niet voor van die easy prullen. Enkel als je content bent met "ongeveer" goed.

Die Adobe cijfers zijn gewoon steengoed? Alle estimates geklopt en geen enkel signaal dat de outlook slecht is, gewoon het doemdenken dat al jaren aan de gang is. Photoshop etc is nooit verkocht aan de man in de straat, wel aan de pro die zich moet onderscheiden van de common shit.

Bij mij blijft de conviction ook nog tbh.
Inderdaad. Behalve CEO die stopt is er letterlijk niks aan dat rapport dat -9% (!) voorbeurs verklaart. Pijnlijk als je er al balls deep in zit (€42k met $327 avg), maar voor de rest echt nothing to worry about. Ik mail straks naar IR ivm de buybacks, hopelijk komt daar een antwoord op.

240? Laatste keer dat ze daar zaten was nieuwjaar 2018-2019. Dat zijn wel hele lage verwachtingen.
Achteraf gezien eerder realistische verwachtingen voor Adobe. We zijn er bijna :fingerguns:🍿. Hopelijk duikt het niet nog verder :sarcastic:. Adobe en Evolution AB hebben een min of meer gelijk patroon betreft koersverloop de laatste jaren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan