Kleine Beursfeiten

De juiste keuze gebleken voor mij uiteraard, zou anders momenteel -5 of -6% staan. Heb alleen nog twee zaken staan die al licht rood waren en waar verkopen dus geen optie was, daar moet ik mee door de storm maar dat zijn redelijk beperkte posities en zal ik waarschijnlijk ook wel gewoon bijkopen in de dip. :)
Prima. Hopelijk begin april nog een forse paniekdip, om dan de maand met een mooie hammer te sluiten. Maar vandaag alvast meer dan +1% hier. Lijkt toch te bodemen… Daarbij ook nog sterker wordende dollar.
Maar 7 rode posities hier vandaag van de 38 posities.

Laatst bewerkt:
Prima. Hopelijk begin april nog een forse paniekdip, om dan de maand met een mooie hammer te sluiten. Maar vandaag alvast meer dan +1% hier. Lijkt toch te bodemen… Daarbij ook nog sterker wordende dollar.
Maar 7 rode posities hier vandaag van de 38 posities.
hier 1 groene van de 19 :unsure:

kheb ze wel tbegin vant jaar overgezet naar de nieuwe portefeuille maar toch...

qua winst sedert ik vorig jaar begon in april schiet er niet veel meer over

Ja er is groeiende vraag naar InP wafers maar again dit is geen memory of chips. Nieuwe extra supply wordt elk jaar verwacht.

Ik zie eerder een late stage narratief bubble met low margins en crap fundamentals met execs die shares dumpen dat het geen naam heeft.
Awel dat vraag ik me af, Japan legt restricties op voor export dusja... Nu goed je eerste punt rond cash flows is correct, vroeger nog voor een concurrent van AXT gewerkt, altijd vragen gesteld bij hun business model.

Maar photonics blijft wel een interessante sector, met de overgang van LLM naar VLM gaan daar toch bepaalde winnaars tussen zitten.

Beurs verbaast me toch wel eigenlijk -> weer een lichtgroene opening in het verschiet terwijl de situatie toch allesbehalve rooskleurig is.
Binnenkort terug kwartaalresultaten met outlook van alle bedrijven -> gezien de huidige macro-omstandigheden zou ik van mijn stoel vallen van verbazingen als de bedrijven nu een rooskleurige outlook gaan geven.

Zeker bedrijven zoals ASML die notoir voorzichtig zijn in hun outlook gaan toch nog behoudender zijn, of zie ik dat zo verkeerd?

Beurs verbaast me toch wel eigenlijk -> weer een lichtgroene opening in het verschiet terwijl de situatie toch allesbehalve rooskleurig is.
Binnenkort terug kwartaalresultaten met outlook van alle bedrijven -> gezien de huidige macro-omstandigheden zou ik van mijn stoel vallen van verbazingen als de bedrijven nu een rooskleurige outlook gaan geven.

Zeker bedrijven zoals ASML die notoir voorzichtig zijn in hun outlook gaan toch nog behoudender zijn, of zie ik dat zo verkeerd?
Allemaal op basis van de zoveelste niet gefundeerde uitspraak van de clown in het Witte Huis. De zoveelste pump en dump manipulatie. En ik begin meer en meer te geloven dat dat gewoon wordt opgepikt door algoritmes die automatisch kopen op 'goed nieuws'.

Allemaal op basis van de zoveelste niet gefundeerde uitspraak van de clown in het Witte Huis. De zoveelste pump en dump manipulatie. En ik begin meer en meer te geloven dat dat gewoon wordt opgepikt door algoritmes die automatisch kopen op 'goed nieuws'.

Algoritmes, of een minderheid aan retail beleggers waarbij de laatste transactie uiteindelijk bepaalt of de beurskoers van een gans bedrijf omhoog of omlaag gaat?

Ja vermoedelijk gaan bedrijven die crisis gebruiken als excuus om de outlook naar beneden te stellen om dan vervolgens het kwartaal daarna de outlook te verslaan met veel show. Zeker ASML doet dat graag, koopmomentje dus.

Langs de andere kant veel koersen van veel bedrijven zijn al vrij laag (bv Microsoft, Salesforce etc) en denk dat die dan eerder een positieve outlook gaan geven. Tenzij ze graag de lage koersen nog wat rekken om goedkoop aandelen in te kopen.

Snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen rekening houden met die outlook of die outlook vertrouwen.

Btw ondanks dat er een correctie is, is bij mij sinds het Iran drama geen enkel aandeel uitgeleend om te shorten. :thinking:

TACO kan altijd maar dat zou een bocht van 180° aangevuld met een driedubbele salto en schroef zijn.
twerking-taco-twerking.gif

heb je nu geshort?

zelf gisteren mijn short call verkocht op amd, dat het nu maar eens goed stijgt :)

twerking-taco-twerking.gif

heb je nu geshort?

zelf gisteren mijn short call verkocht op amd, dat het nu maar eens goed stijgt :)
Ik wou een paar inverse ETF kopen maar vragenlijst was vervallen en kon er dus geen kopen, een dezer dagen terug eens invullen - best vervelend want Saxo stelt hier en daar niet de makkelijkste vragen en sleuren er steeds zaken bij die ik niet direct wens te wil gebruiken.

Geluk bij ongeluk zeker

Maar de beurs wordt momenteel geleid door politici, geestelijken, presidenten .. alles kan, zelfs stijgende beurzen bij talloze negatieve harde feiten

Ik wou een paar inverse ETF kopen maar vragenlijst was vervallen en kon er dus geen kopen, een dezer dagen terug eens invullen - best vervelend want Saxo stelt hier en daar niet de makkelijkste vragen en sleuren er steeds zaken bij die ik niet direct wens te wil gebruiken.

Geluk bij ongeluk zeker

Maar de beurs wordt momenteel geleid door politici, geestelijken, presidenten .. alles kan, zelfs stijgende beurzen bij talloze negatieve harde feiten
gewoon screenshotten en gemini laten invullen

Ik krijg bij een order de volgende mededeling

"U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen."

Maar kan eigenlijk gewoon handelen :thinking:

Ik krijg bij een order de volgende mededeling

"U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen."

Maar kan eigenlijk gewoon handelen :thinking:
bij sommige producten willen ze daarmee zeggen dat ze u niet geschikt vinden om erin te handelen, maar het toch toelaten op eigen risico, ge moogt ze dus niet aanklagen. Ik heb dat gehad om gewone aandelen te kopen van alibaba, maar dan niet van nio :crazy:

Finale blow off komende 10-12 maanden gestart, of eerst nog een felle prikker naar beneden, of...? Ben beniuwd wat Donald vannacht zijn natie te vertellen heeft. Een ritje zoals april 2020 tot december 2021 is weer mogelijk. Nasdaq koersdoel +/- 39000.

Terug
Bovenaan