My bet: Top is in in september/oktober, juist voor de midterms. Eerst de massa nog in de val lokken."Melt up beurs" trending onderwerp volgens Google, boven walvis Timmy.
Top is in.
En F for Timmy.
Ps: kheb veel volgers met de melt-up term
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
My bet: Top is in in september/oktober, juist voor de midterms. Eerst de massa nog in de val lokken."Melt up beurs" trending onderwerp volgens Google, boven walvis Timmy.
Top is in.
En F for Timmy.
.Neenee, er zal hier sebiet weer iemand komen verkondigen dat hij gewoon oprecht curieus was.Nieuwsgierigheid, leedvermaak en attent maken op de feiten is soms een dunne lijn natuurlijk.
Doubt it. Eerst nog een resem IPO's die er door moeten.."Melt up beurs" trending onderwerp volgens Google, boven walvis Timmy.
Top is in.
En F for Timmy.
We hebben allemaal begrijpend lezen gehad, Lulplayer.Tja als een vraag naar een belegging in het verleden beschouwd wordt als leedvermaak, dan moet het wel een hele slechte belegging zijn.
Slimme manier wel om volgers die anders nooit zouden toegeven dat het een slechte belegging is, het nu wel impliciet te laten toegeven.
Inderdaad, juist gelijk 5N Plus dat ook is/was.OXY was nochtans een geniale trade van Janus. +500% ofzo op 2 jaar.
Sommige van die internet/SAAS noteerden als groep in een bepaalde niche aan 100x de TTM revenue, gebaseerd op voorspellingen van profitability in 2032, terwijl de competitieve omgeving razendsnel veranderde.@JanusDR Mening over de frenzy in semi's & AI related hardware?
In 2020-2021 kon je niet zwijgen over hoe de internet/SaaS growth stocks in een bubbel zaten. (En die thesis was achteraf gezien ook juist).
DSM Firmenich gisteren de helft met wat winst verkocht (koop ik eventueel terug als het even doorzakt). De andere helft laat ik lopen. OXY onlangs teruggekocht aan 52,95$ en aan 60,24$ weer verkocht. Daarvoor in de range 63-66$ alles verkocht. Bij 49-50$ koop ik mogelijk terug.Zowel Oxy als Regeneron iets uitgebreid in de laatste dagen, DSM Firmenich al een tijd geleden hetzelfde.
Al die banken moest ik langer gehouden hebben, veel te conservatief verkocht; unforced error.Inderdaad, er zijn tal van Janus calls hier geweest die zéér goed waren; ik denk vooral aan:
- Oxy
- FCNCA
- UBS
- Raiffeisen bank
- 5nplus
- syensqo
Als olie een “Koeweitje” doet komen er nog veel betere koopkansen voor OXY.Dit zou je best optrekken naar minstens 20% van je portefeuille. Het is nu de moment om je GAK te laten dalen en je winst op Oxy te vergroten. Zeker doen want Janus is ook aan het bijkopen aan deze aantrekkelijke braderie prijsjes.![]()
Naar wat zijn we hier aan het kijken?Als olie een “Koeweitje” doet komen er nog veel betere koopkansen voor OXY.
Een vergelijking tussen olieprijs 1990 en nu.Naar wat zijn we hier aan het kijken?
Volledig mee eens, daarom is het veel interessanter om te investeren in de gemeenschappelijke valuechain. Nvidia was de eerste dat daarvan profiteerde, nu zijn memory (MU, SK, Scandisk) en photonics (AXTI, AAOI, Lumentum, IQE,..) gerelateerde bedrijven aan de beurt. De vraag is, wat volgt er? Ik ben momenteel alleen overtuigd van alles energie gerelateerd aan AI.Ik gebruik bv. Claude dagelijks, maar i couldn't care less om terug over te schakelen naar OpenAI of Mistral (als die ooit meekunnen), weinig switching costs voor zover ik het kan inschatten.
Ja, maar dat doet de halve wereld al sinds +2 jaar. Dat is zoals 3 jaar geleden over defensie aandelen beginnen.Volledig mee eens, daarom is het veel interessanter om te investeren in de gemeenschappelijke valuechain. Nvidia was de eerste dat daarvan profiteerde, nu zijn memory (MU, SK, Scandisk) en photonics (AXTI, AAOI, Lumentum, IQE,..) gerelateerde bedrijven aan de beurt. De vraag is, wat volgt er? Ik ben momenteel alleen overtuigd van alles energie gerelateerd aan AI.

Voor end-consumer lijkt me ook, voor bedrijven ligt het toch lichtjes anders. Als ik bekijk bij ons hoeveel GPTs er al gebouwd en in gebruik zijn met allerlei echt wel nuttige toepassingen -> dat zet je toch niet in 1-2-3 over naar een ander model denk ik.Ik gebruik bv. Claude dagelijks, maar i couldn't care less om terug over te schakelen naar OpenAI of Mistral (als die ooit meekunnen), weinig switching costs voor zover ik het kan inschatten.