Toch waanzin hoe sommige aandelen (SanDisk, Micron, Intel,…) momenteel omhoogschieten. Voor de durvers -> TQQQ.Amd weer een nieuwe ath450 aan het naderen. t'is nu bijna de helft van mijn portfolio
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch waanzin hoe sommige aandelen (SanDisk, Micron, Intel,…) momenteel omhoogschieten. Voor de durvers -> TQQQ.Amd weer een nieuwe ath450 aan het naderen. t'is nu bijna de helft van mijn portfolio
Lol een week voor launch en IPO al voor meer dan 20x oversubscribed. Wil dus zeggen dat ze al voor 70B bids hebben voor een offering van 3.5B. Price range zal dus verhoogd worden.Ik volg ze al lang, en laatste jaar check ik systematisch elke dag alle artikelen (zowel voor, als tegen argumenten), fora, etc.
Heb nogal wat "skin in the game". Zit er Pre-IPO in (waarde nu iets van een +-250k).
De stroomversnelling qua deals van de laatste 3 maanden is ongezien.
Technologisch staan ze het verst omdat ze fysisch het communicatieprobleem tussen chips oplossen. Alles zit namelijk op 1 massaal grote wafer. Dit geeft snelheden die op geen enkele manier mogelijk zijn voor "clusters" van chips (= het Nvidia/GPU model).
Op dat vlak staan ze gewoon best gepositioneerd.
Hun probleem is deel uitmaken van de hele stack/ecosysteem. Daar zijn nu grote doorbraken (openAI deal, AWS Bedrock, etc.)
Weet ik met alle zekerheid dat dit een homerun zal worden? Neen. Veel zal afhangen van:
-komen er alternatieven voor inference? -> Technologisch zeer onzeker, maar concept van disaggregated inference laat het niet afhangen van 1 enkele chip, maar van een combinatie van verschillende chips met elk hun specifieke sterktes en een orchestrator die alles bolwerkt.
-Verhuist AI voor een bepaald deel van cloud naar on-device? (e.g. Taalas hardwired AI-chips),
-wat gaat de cost per token zijn die Cerebras kan brengen eens ze volledig opgeschaald zijn (-> dit zal het verschil maken tussen het gebruik van hun chips voor zéér breed gebruik/hoge volumes vs. eerder niche gebruik aan premium prijzen),
-Wat gaat de prijszetting van concurrenten zijn?
-Hun afhankelijkheid van TSMC -> kunnen die efficiënt schalen?
Wat ik wel weet:
-Markt voor inference/AI compute is al gigantisch en zal nog sterk stijgen de komende jaren. En wellicht ook nooit verdwijnen.
-Cerebras is heel goed geplaatst om daar een belangrijke rol in te spelen
-Ze krijgen het vertrouwen van OpenAI (20B!) en AWS
-In het verleden heeft Elon Musk hen proberen kopen, en ook Nvidia heeft poging gedaan -> die reject je niet om gewoon te IPO'en en dan op je lauweren te rusten. CEO heeft grotere ambities.
-Opvolg-product WSE-4 komt eraan 2027 (en die zal de technologische voorsprong mogelijks exponentieel vergroten -> exponentieel mag je hier letterlijk nemen omdat ze nu (WSE-3) werken met een volledige sillicum-wafer en geruchten zijn dat ze bij een volgende generatie de wafers zullen stapelen op elkaar tot een soort van 3D kubus, maar dat laatste is speculatie).
Dit is géén "value play", géén berkshire, géén household name, maar m.i. een aandeel met een pakweg 1 op 3 kans om x5 te gaan op termijn. Met een downside kussentje van de 25B backlog.
Elke AI IPO is een blockbuster IPO op dit moment. Zou me niet verbazen als ze dan nog eens 100% hoger schieten op dag 1. Proficiat met de gains!Lol een week voor launch en IPO al voor meer dan 20x oversubscribed. Wil dus zeggen dat ze al voor 70B bids hebben voor een offering van 3.5B. Price range zal dus verhoogd worden.
Alle signs van blockbuster IPO.
Of hoe je melt-up een self fulfilling prophecy wordtToch waanzin hoe sommige aandelen (SanDisk, Micron, Intel,…) momenteel omhoogschieten. Voor de durvers -> TQQQ.
Moeilijk te zeggen.@Racing_Genk : ik zie net dat Coupang deze week een behoorlijke daling heeft gemaakt. Terug intetessant om te kopen, denk je?

Tijd om te verkopen danVerdorie, Burry koopt MercadoLibre.
Een grotere bear case voor mijn positie dan lagere margins, credit risk,…
.Googl heeft al duidelijke ROI via cloudgroei en search dat merkelijk sneller groeit dan afgelopen jaren. Tussen Anthropic en OpenAI zal er wss maar 1 winnaar zijn maar die zal wel zijn broodje kunnen verdienen hoor met models te verkopen aan bedrijven en particulieren.Panelgesprek met Amodei (Anthropic) en Dimon.
"The Anthropic CEO said he “would guess” the other AI labs are about one to three months behind him, while the Chinese models are “maybe six to 12 months behind.” (Although OpenAI has released a model, GPT-5.5, that in testing by the U.K. government performed almost as well as Mythos at orchestrating a complete end-to-end cyberattack.) That means we have roughly that amount of time to fix all these vulnerabilities, he said, and there are a lot of those."
Dus OpenAI, Google, Anthropic, Chinezen, etc. pompen er allemaal 500 miljard in, want technologie van de toekomst en 'returns will follow in the future'. Maar allemaal geraken ze blijkbaar reeds binnen de 6-12 maanden aan dezelfde capabilities.
Waar is die moat dan? En als die er niet is, hoe worden die investeringen precies terugverdiend?
En als die incremental AI capex niet terugverdiend wordt, want gewoon nodig om de huidige competitiviteit te houden, dan is het geen capex maar cost, nietwaar?
Wat betekent dat dan voor hun toekomstige winst? En als die forward P/E's allemaal vertekend zijn, heeft dat geen invloed op de aandelenwaarderingen?
Gewoon even luidop aan het nadenken dus.
Met als onvermijdelijk resultaat dat ik binnen een jaar terugkijk en zoals de voorbije jaren gewoon beter Fistcoin en aandelen in "DroneGPT Quantum AI Uranium Semiconductor Corp" (*) gekocht had ipv chemicals en andere troep
Quantum Blockchain Metaverse EV DroneGPT SpaceXpress Biotech Cloud Mining Cannabis Robotics FusionAI Holdings Corp.
Other variants:
- NFT Quantum DroneVerse AI Lithium Cannabis Labs International
- Hyperloop Genomics CryptoCloud SpaceDefense AI Mobility Group
- Synergistic Quantum EV Metaverse Robotics AI Pharma Uranium Ventures
- NanoFusion Web3 DroneGPT ClimateTech Cannabis Capital Partners
- Autonomous Blockchain Space Mining AI Battery Semiconductor Holdings
- DeepFusion Quantum Crypto EV Rocket Wellness AI Corp.
- Neural Metaverse Defense Drone Biotech Lithium Systems Inc.
- NextGen AI Quantum Rare Earth Cybersecurity Cannabis Energy Group
- CloudChain Space Mobility AGI Robotics Fusion Minerals Ltd.
- Disruptive Web3 Quantum Drone EV AI Infrastructure Technologies plc
Beleggen in vogelpik ETF IWDA kan een oplossing zijn in dat gevalGewoon even luidop aan het nadenken dus.
Met als onvermijdelijk resultaat dat ik binnen een jaar terugkijk en zoals de voorbije jaren gewoon beter Fistcoin en aandelen in "DroneGPT Quantum AI Uranium Semiconductor Corp" (*) gekocht had ipv chemicals en andere troep
Quantum Blockchain Metaverse EV DroneGPT SpaceXpress Biotech Cloud Mining Cannabis Robotics FusionAI Holdings Corp.
Other variants:
- NFT Quantum DroneVerse AI Lithium Cannabis Labs International
- Hyperloop Genomics CryptoCloud SpaceDefense AI Mobility Group
- Synergistic Quantum EV Metaverse Robotics AI Pharma Uranium Ventures
- NanoFusion Web3 DroneGPT ClimateTech Cannabis Capital Partners
- Autonomous Blockchain Space Mining AI Battery Semiconductor Holdings
- DeepFusion Quantum Crypto EV Rocket Wellness AI Corp.
- Neural Metaverse Defense Drone Biotech Lithium Systems Inc.
- NextGen AI Quantum Rare Earth Cybersecurity Cannabis Energy Group
- CloudChain Space Mobility AGI Robotics Fusion Minerals Ltd.
- Disruptive Web3 Quantum Drone EV AI Infrastructure Technologies plc
.Hier onder andere 30 en 18 april je kan gewoon berichten checken of zoekfuncties gebruiken hoor. Los ervan niet om gelijk te halen maar beetje rare vraag als je gewoon kan zoeken.Rare earth? Waar heb je dat hier meermaals gepost?
Monday weer mooi omhoog. 11/05 earnings prémarket. Met de meltup van de algehele markt hopelijk ook een meltup voor Monday. De weg richting 165$ lijkt mij hiermee op termijn open te liggen, indien het bullish scenario terug opduikt.
Precies toch weer iets te vroeg gecasht op RKLB. Weer 10% up (en counting).
Gelukkig nog altijd supervolatiel, ben nog altijd van zin om terug in te kopen moest hij onder de 80 duiken, wat gezien het verloop het afgelopen jaar nog redelijk plausibel is (meermaals 30-40% getankt).Haha idem. Achja wat er nu insteekt is pure winst. Gewoon blijven houden tot in de eeuwigheid

Wel van korte duur preciesMonday.com prémarket +30% na goede earnings!
Tet’s go!
Toch wel, ze maken geheugenchips wat gebruikt wordt in datacenter en AIGrappig om MRAM te zien knallen. Heeft niks te maken met de AI value chain momenteel... een small cap dat zo snel gestegen is dat er zelfs geen OTM calls meer zijn...
Bij mijn weten worden die gebruikt voor militaire applicaties en niet datacenters/AI. Ze zouden daar wel potentieel toegepast kunnen worden... maar voorlopig niet.Toch wel, ze maken geheugenchips wat gebruikt wordt in datacenter en AI