Kleine Beursfeiten

De US markten stevig in het rood vandaag, NASDAQ -4,18% en de S&P 500 -2,64%
De winsten van de laatste maand zijn op één dag weggeveegd.

Goh ja, uitzoomen is inderdaad de boodschap, dit is 1 maand winst weg dus YTD +8% en op een jaar tijd nog +23%. Als het elk jaar zo'n feest zou zijn, teken ik daar voor!

Nasdaq -4,18%. Maar bon, itt de internet bubble met .com bedrijven zonder een inkomstenproduct zijn de chipbedrijven wel echte bedrijven met volle orderboeken.

De AI-markt is nog lang niet verzadigd. AI-algoritmes, AI-modellen, AI-research dat gaat niet meer zomaar terug in wintermodus gaan zoals het in het verleden gebeurde.

AI is zich aan het vermarkten met oa de verkoop van Tokens. Er is een inkomstenproduct.

En AI is de hefboom voor de chipbedrijven, voor de datacenters, voor de infrastructuurleveranciers.

AI geeft nieuw boosts aan fundamenteel onderzoek, biotech, medicijnontwikkeling, nieuwe materialen, halfgeleiders, klimaatonderzoek, luchtvaart, energie ea.

Daarom vraag ik mij af of een en ander zomaar zal stil vallen? Het is best mogelijk dat het maar een korte adempauze is. Om nadien verder door te gaan, waarschijnlijk met minder steile groei.

Daarom vraag ik mij af of een en ander zomaar zal stil vallen? Het is best mogelijk dat het maar een korte adempauze is. Om nadien verder door te gaan, waarschijnlijk met minder steile groei.
En wat als er meer regulering ed komt… Gefaseerd afbouwen op sterkte blijft de boodschap. De verwachte steeds wederkerende sterke groei blijft niet duren. En als men dat door heeft, komt er de multiple compression. Koersdalingen, zelfs bij grotere winst. Dat proces is stilaan aan het starten. Of is this time different? En ja, de kans is groot dat de top er nog niet is, en de grote spelers noog verder moeten distribueren, maar toch… https://www.tijd.be/ondernemen/tech...dwijde-pauze-in-ai-ontwikkeling/10674061.html

Laatst bewerkt:
Nasdaq -4,18%. Maar bon, itt de internet bubble met .com bedrijven zonder een inkomstenproduct zijn de chipbedrijven wel echte bedrijven met volle orderboeken.

De AI-markt is nog lang niet verzadigd. AI-algoritmes, AI-modellen, AI-research dat gaat niet meer zomaar terug in wintermodus gaan zoals het in het verleden gebeurde.

AI is zich aan het vermarkten met oa de verkoop van Tokens. Er is een inkomstenproduct.

En AI is de hefboom voor de chipbedrijven, voor de datacenters, voor de infrastructuurleveranciers.

AI geeft nieuw boosts aan fundamenteel onderzoek, biotech, medicijnontwikkeling, nieuwe materialen, halfgeleiders, klimaatonderzoek, luchtvaart, energie ea.

Stil vallen niet, maar de vraag is in hoeverre alles wat je noemt al is ingeprijsd of niet. Niets gaat in een rechte lijn naar omhoog.

Terug
Bovenaan