Kleine nieuwtjes

Terechte vraag.
Maar meer budget voor asiel en migratie, om wat dan exact te doen?

Snellere afhandeling asielaanvragen, betere opvolging van asielzoekers, meer integratie/taal lessen voor succesvolle asielaanvragen, meer gesloten opvangcentra voor mislukte asielaanvragers die niet van zinnens zijn zelf het grondgebied te verlaten.

Dewinter met een Verdinaso-vlag en "Onze eer is trouw" in de caption. Hilarisch.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat er "Hilarisch" is aan het heulen met een voormalig politieke partij waarvan menig lid met veel plezier collaboreerde met de Duitsers en het ophemelen van het SS-motto. 90 jaar geleden werden zo'n personen zonder pardon (en terecht) tegen de muur gezet en afgeknald.

"Onze eer is trouw", gezegd door een dweil die geen greintje eer of trouw kent.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er "Hilarisch" is aan het heulen met een voormalig politieke partij waarvan menig lid met veel plezier collaboreerde met de Duitsers en het ophemelen van het SS-motto. 90 jaar geleden werden zo'n personen zonder pardon (en terecht) tegen de muur gezet en afgeknald.

"Onze eer is trouw", gezegd door een dweil die geen greintje eer of trouw kent.
Verdinaso ging ook voor een deel in het verzet en Van Severen was niet pro-Nazi.

Ik vind het hilarisch omdat de maskers nu wel knullig afvallen na jarenlang te dwepen met pro-zionistische standpunten. Van Rooy, een andere notoire VB-zionist, moet zijn das nu toch ook opvreten.

Snellere afhandeling asielaanvragen, betere opvolging van asielzoekers, meer integratie/taal lessen voor succesvolle asielaanvragen, meer gesloten opvangcentra voor mislukte asielaanvragers die niet van zinnens zijn zelf het grondgebied te verlaten.

Ter info in 2024 had fedasil een werkingsbudget van 929.391.289 euro uit federale dotatie.
Ik laat in het midden of dat veel of weinig is. Maar dit is wel per definitie voor een groot deel een verliespost.
Gecontesteerd, maar beter hou je al tegen nog voor je er tijd en energie moet insteken.

Migratie waarvan je op voorhand al weet dat het zinloos is, waarom daar nog meer geld tegenaan gooien?
Maar goed dit is geen migratietopic.

Ter info in 2024 had fedasil een werkingsbudget van 929.391.289 euro uit federale dotatie.
Ik laat in het midden of dat veel of weinig is. Maar dit is wel per definitie voor een groot deel een verliespost.
Gecontesteerd, maar beter hou je al tegen nog voor je er tijd en energie moet insteken.

Migratie waarvan je op voorhand al weet dat het zinloos is, waarom daar nog meer geld tegenaan gooien?
Maar goed dit is geen migratietopic.

Omdat gesloten grenzen een utopie is? Omdat grenscontroles invoeren een nog grotere economische kost is?

Je moet meer investeren net om het efficienter te maken. Op termijn verdient zich dit terug.

Omdat gesloten grenzen een utopie is? Omdat grenscontroles invoeren een nog grotere economische kost is?

Je moet meer investeren net om het efficienter te maken. Op termijn verdient zich dit terug.
Ook puur opportunistisch: West-Europa heeft migranten nodig om het dalende geboortepeil te compenseren, die nodig is om het welvaartspeil in stand te houden -> een goed migratiebeleid zorgt voor een efficiente filtering (beslissing over blijven/vertrekken op korte termijn) en nadien goede begeleiding (op een menswaardige manier uitwijzen/blijvers begeleiden met een goed inburgeringstraject). Kost handenvol geld, maar de grenzen sluiten is gewoon de kop in het zand steken en de hete patat doorschuiven naar de volgende generatie.

17,5 jaar rijverbod. Ik durf er wel 100 euro om te verwedden dat deze jongeman ergens tijdens die 17,5 jaar nog eens achter het stuur kruipt. Wat zou dan de straf zijn vraag ik me af?

17,5 jaar rijverbod. Ik durf er wel 100 euro om te verwedden dat deze jongeman ergens tijdens die 17,5 jaar nog eens achter het stuur kruipt. Wat zou dan de straf zijn vraag ik me af?

Was nu al het geval, het is gewoon een rijverbod op de hoop gooien van de vorige:
Op het proces vanochtend, waar de beklaagde niet kwam opdagen, bleek dat adil.gofast eerder al een rijverbod had opgelopen, maar toch achter het stuur bleef kruipen. “Hij werd meermaals gecontroleerd en werd ook betrapt op het rijden onder invloed van drugs”, zei de openbaar aanklager. “In het verleden kreeg hij al zes keer een rijverbod opgelegd en werd hij ook al veroordeeld voor vluchtmisdrijf en drugsfeiten.”

De openbaar aanklager tilde zwaar aan het feit dat de man recent nog nieuwe video’s online had gezet, hoewel hij was gedagvaard om te verschijnen voor de politierechtbank en bij aanvang van het onderzoek zelfs een tijdje in de cel had gezeten. “Hij postte in april nog een video waarin hij aan het stuur van een Audi met meer dan 100 km/u door de tunnels in Brussel reed.”

Wel hallucinant verhaal, die man is een gigantisch gevaar voor de maatschappij. Daar zou toch een vorm van internering/enkelband bij de straf mogen gezeten hebben, dit is een kwestie van tijd voor er slachtoffers vallen.

Lijkt me inderdaad overduidelijk dat die gast zijn gedrag niet zal veranderen ook al leg je hen 10 millenia aan rijverbod op.
Vanaf je meer dan pakweg 5 jaar rijverbod krijgt mag er toch wel een celstraf van enkele maanden bij komen zou ik denken. Wat maakt het uit als er enkel een voor hem fictief tellertje omhoog gaat?

Ok, hij kreeg ook een boete van 25k€. Geen idee in hoeverre dat opweegt tegenover de inkomsten van zijn videokanaal?
In elk geval niet genoeg in verhouding met het gevaar dat hij systematisch creëert. Dit mag van mijn part als poging tot moord behandeld worden. Tegen 250 km/u rijden op onze wegens kan je niet meer als afdoen als simpelweg te snel rijden.

Er is nog wel een wereld van verschil tussen zeggen dat er meer moet geïnvesteerd worden in asiel en migratie.
En langs de andere kant pleiten voor volledig gesloten grenzen.
Er bestaat nog een hele wereld daartussen.

Alles begint bij het aanpakken aan de bron. Je moet migratie en al zijn uitwassen net minder interessant maken, dan lost het voor een stuk al zichzelf op.

Er is nog wel een wereld van verschil tussen zeggen dat er meer moet geïnvesteerd worden in asiel en migratie.
En langs de andere kant pleiten voor volledig gesloten grenzen.
Er bestaat nog een hele wereld daartussen.

Alles begint bij het aanpakken aan de bron. Je moet migratie en al zijn uitwassen net minder interessant maken, dan lost het voor een stuk al zichzelf op.

Jij sprak over "tegen houden nog voor je er tijd en energie insteekt". Hoe anders moet ik dat interpreteren dan gesloten grenzen?

Hoe maak je migratie minder interessant?
Rusland betaalt Afrikanen en inwoners van het Midden Oosten honderden/duizenden euros om ze dan aan de grens met Polen en Finland te droppen. Hoe maak je migratie minder interessant voor die duizenden vluchtelingen?

Ik heb bij het bedrijf waar ik werkzaam ben onlangs een volledig rondleiding gekregen achter de schermen. Alle eentonige jobs die geen Vlaming meer wil doen worden daar uitgevoerd door migranten. Ik wil er niet aan denken wat er zou gebeuren moesten we die mensen niet hebben om die taken uit te voeren.

Ik heb bij het bedrijf waar ik werkzaam ben onlangs een volledig rondleiding gekregen achter de schermen. Alle eentonige jobs die geen Vlaming meer wil doen worden daar uitgevoerd door migranten. Ik wil er niet aan denken wat er zou gebeuren moesten we die mensen niet hebben om die taken uit te voeren.
Dat mag geen reden zijn om migratie toe te laten of aan te moedigen.
Zulke problemen lossen zichzelf wel op, dat is eigen aan kapitalisme. Ofwel worden die taken geautomatiseerd, ofwel worden lonen opgetrokken totdat er voldoende Vlamingen die jobs wel willen doen, ofwel moet men tevreden zijn met minder dienstverlening of whatever die taken juist zijn.

Ik vind dat maar een vreemd excuus om steeds migratie aan te moedigen. We geven zelf toe dat die jobs 'minderwaardig' zijn voor onszelf, dus zoeken we buitenlanders om de gaten in te vullen. En dan klagen dat diezelfde buitenlanders niet goed integreren en steeds aan de onderlaag van de maatschappij blijven zweven. Ja wat had je dan verwacht?

Dat mag geen reden zijn om migratie toe te laten of aan te moedigen.
Zulke problemen lossen zichzelf wel op, dat is eigen aan kapitalisme. Ofwel worden die taken geautomatiseerd, ofwel worden lonen opgetrokken totdat er voldoende Vlamingen die jobs wel willen doen, ofwel moet men tevreden zijn met minder dienstverlening of whatever die taken juist zijn.
Niet alles kan geautomatiseerd worden, er wordt nu al steen en been geklaagd over de loonlast en de dienstverlening in bijvoorbeeld de zorg - dat nu ook al voor een groot deel op buitenlandse arbeidskrachten teert - is nu al in bepaalde deelsectoren zwaar ondermaats. Rusthuizen worden nu al onbetaalbaar, terwijl de zorg er op sommige plekken gewoon mensonterend is. Haal daar de migranten weg uit het personeel, en we hebben gewoon geen ouderenzorg meer voor wie niet behoort tot de hoogste klasse.

Mensen moeten zich toch serieus afvragen wat er het belangrijkste is. Zijn hogere prijzen en slechtere dienstverlening het je waard om wat minder "vreemden" te zien? Dingen lossen zichzelf op? Misschien, maar je riskeert naar oplossingen en resultaten te gaan die maatschappelijk nog veel meer onwenselijk zijn dan het "probleem" nu.

Niet alles kan geautomatiseerd worden, er wordt nu al steen en been geklaagd over de loonlast en de dienstverlening in bijvoorbeeld de zorg - dat nu ook al voor een groot deel op buitenlandse arbeidskrachten teert - is nu al in bepaalde deelsectoren zwaar ondermaats. Rusthuizen worden nu al onbetaalbaar, terwijl de zorg er op sommige plekken gewoon mensonterend is. Haal daar de migranten weg uit het personeel, en we hebben gewoon geen ouderenzorg meer voor wie niet behoort tot de hoogste klasse.

Mensen moeten zich toch serieus afvragen wat er het belangrijkste is. Zijn hogere prijzen en slechtere dienstverlening het je waard om wat minder "vreemden" te zien? Dingen lossen zichzelf op? Misschien, maar je riskeert naar oplossingen en resultaten te gaan die maatschappelijk nog veel meer onwenselijk zijn dan het "probleem" nu.
Het gaat hem niet om minder 'vreemden' te zien zoals je insinueert, maar wel om ervoor dat die vreemden die ik zie zich op gelijke voet kunnen begeven in de maatschappij als de rest van de bevolking. Het gaat om frustraties rond migratie en integratie, om ongelijkheid tussen bevolkingsgroepen weg te werken. Ik dacht dat dat wel duidelijk was in mijn post.

In tegenstelling tot waar jij nu voor lijkt te ijveren: migranten binnenlaten om de 'minderwaardige' jobs te doen - wil ik de minderwaardige jobs
zelf geëlimineerd of opgewaardeerd zien. En ja dat mag voor mijn part best wat kosten als het over de zorgsector gaat (betaald door de maatschappij, het is inderdaad niet de bedoeling dat je een klassenverschil ziet in ouderenzorg).
Liever meer betalen voor zulke jobs die sowieso beter zouden moeten verdienen. De kwaliteit zal er tevens mee stijgen want je trekt mensen aan die het willen doen in plaats van mensen die geen andere keuze hebben.

Het gaat hem niet om minder 'vreemden' te zien zoals je insinueert, maar wel om ervoor dat die vreemden die ik zie zich op gelijke voet kunnen begeven in de maatschappij als de rest van de bevolking. Het gaat om frustraties rond migratie en integratie, om ongelijkheid tussen bevolkingsgroepen weg te werken. Ik dacht dat dat wel duidelijk was in mijn post.

In tegenstelling tot waar jij nu voor lijkt te ijveren: migranten binnenlaten om de 'minderwaardige' jobs te doen - wil ik de minderwaardige jobs
zelf geëlimineerd of opgewaardeerd zien.
En ja dat mag voor mijn part best wat kosten als het over de zorgsector gaat (betaald door de maatschappij, het is inderdaad niet de bedoeling dat je een klassenverschil ziet in ouderenzorg).
Liever meer betalen voor zulke jobs die sowieso beter zouden moeten verdienen. De kwaliteit zal er tevens mee stijgen want je trekt mensen aan die het willen doen in plaats van mensen die geen andere keuze hebben.
Hoe ga je het leggen van nutsleidingen in weer en wind, leggen van chape etc opwaarderen of elimineren?

Dus je wilt dat de mensen van Turkse origine die doorgaans de kabels voor bijvoorbeeld de elektriciteit leggen beter betaald worden zodat een Vlaming dat ook terug wil doen, ik hoop dan dat je niet bij de klagers hoort als de energiefactuur alweer duurder wordt.

Hoe ga je het leggen van nutsleidingen in weer en wind, leggen van chape etc opwaarderen of elimineren?

Dus je wilt dat de mensen van Turkse origine die doorgaans de kabels voor bijvoorbeeld de elektriciteit leggen beter betaald worden zodat een Vlaming dat ook terug wil doen, ik hoop dan dat je niet bij de klagers hoort als de energiefactuur alweer duurder wordt.
Opwaarderen kan je doen door de omstandigheden gunstiger te maken, wat zeker kan. En door de lonen hoger te leggen.

Het is een zeer raar argument om te stellen dat we schijnbaar enkel nog migranten gek genoeg vinden om de job in de omstandigheden en voor dat loon uit voeren. Dat we de migranten dus nodig hebben om ze als tweederangsburger te behandelen, om ze zaken te laten doen waar de autochtone belg van zegt "goed gek, nooit van mijn leven".
Dan voel je toch zelf aan dat het een beetje schort. En dan werk je dus in de hand dat hele generaties zich achtergesteld voelen en allesbehalve moeite doen om zicht te integreren, en ook de maatschappij die hen uitlacht maximaal uit te persen.
Zo naar deze mensen kijken is zelf een beetje denigrerend en zelfs een vleugje racistisch.

Maar de realiteit is dat de "turken" die langs de weg bezig zijn net het tegendeel zijn van waar men aan denkt als men spreekt over problemen door migratie.
Dat zijn niet de patsers, dat zijn niet de profiteurs, dat zijn allesbehalve de criminelen. Nee dat zijn hardwerkende mensen die elke dag het beste van zichzelf geven, en waar je weinig aan gaat aan kunnen opmerken buiten dat hun nederlands misschien niet van het hoogste niveau is.

Het is niet zozeer dat enkel migranten nog bereid zijn om dat soort jobs uit te oefenen, maar eerder dat de autochtone Belg gemiddeld langer studeert dan vroeger en daardoor vaker in hogere functieniveaus terechtkomt. Kortgeschoolde of technische jobs worden daardoor nog zelden ingevuld door autochtonen.

Het is niet zozeer dat enkel migranten nog bereid zijn om dat soort jobs uit te oefenen, maar eerder dat de autochtone Belg gemiddeld langer studeert dan vroeger en daardoor vaker in hogere functieniveaus terechtkomt. Kortgeschoolde of technische jobs worden daardoor nog zelden ingevuld door autochtonen.
Dat komt op hetzelfde neer. De autochtone belg studeert omdat hij een betere job wil, omdat hem continu ingepeperd wordt dat bepaalde jobs minderwaardig zijn en omdat hij meer wil verdienen. Bijgevolg mag de autochtone belg op een verwarmd kantoor zijn koffie staan drinken terwijl hij uit het raam kijkt en buiten de migranten in weer en wind katoen ziet plukken nutsleidingen ziet leggen.

Dus in plaats van trachten alle jobs voldoende aantrekkelijk te maken naarmate ze nodig zijn in de maatschappij, wil je dat kutjobs kutjobs blijven en goedkoop werkvolk uit het buitenland aantrekken dat eens gearriveerd geen andere keuze heeft dan kutjobs uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan