Kleine nieuwtjes

Voila windowdressing, niets meer en niets minder. Dealers weten direct wie hen gaat lastig vallen en wie niet. Na de schietpartijen in Anderlecht was er ook veel extra blauw op straat, maar ze weten ook welke gewoon rondrijden en welke effectief gaan uitstappen....

Militairen werden terug op straat gevraagd om de druk van de politie te verlichten, maar waarom moet de politie dan nog altijd personeel meesturen met de patrouilles van de militairen? Je versnippert nog meer uw capaciteit (en de spoorwegpolitie heeft er amper) en ben er zeker van dat het ook voor een mindere sfeer zorgt.

Ipv met uw eigen collega's te patrouilleren mag je op patrouille met compleet onbekenden die een andere mentaliteit hebben. Ga je met een volwaardige patrouille met hen mee, wat heeft het dan voor nut?

Ondertussen heb ik al paar keer gezien dat de politiepost in het Zuidstation soms gesloten is. nochtans met veel tam tam aangekondigd na de zware verloedering van het Zuidstation en omgeving.
Idem met die recent aangekondigde 'Sunrail' bestaat eigenlijk al jaren en gaat misschien over 5 man per dag.

De post in het Zuidstation die trouwens enkele jaren gesloten werd en nu opnieuw open is

Idem met die recent aangekondigde 'Sunrail' bestaat eigenlijk al jaren en gaat misschien over 5 man per dag.

De post in het Zuidstation die trouwens enkele jaren gesloten werd en nu opnieuw open is
Dat is het juist, nog maar net heropend, maar al paar keer hangt er een papier dat ze gesloten zijn. Denk dat ze gewoon personeelsgebrek hebben en als je dan nog van die nutteloze gezamenlijke patrouilles moet doen op vraag van de politiek...

Een nieuwe podcast van de overheid van 800k terwijl het geld op is.
Gennezke toch...
Podcast van Vlaamse overheid kost 800.000 euro, maar haalt amper 661 views: "De waanzin voorbij"

Gebruik dat geld toch eens om te besparen of een rusthuis/school met airco's uit te rusten.
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan maar ik ben zeker dat je belachelijk veel geld kan besparen als mensen hun hobby's zelf moesten betalen. Of het nu bij de gemeentes, provincies, gewesten, federaal of Europees is. Overal massa's verspilling die zelden het daglicht ziet.

Weer een paar jaar pappen en nathouden tot de volgende modelcyclus, tegen dan zijn er andere politici aan zet en is het hun 'schuld' niet meer als ze uiteindelijk toch de boel sluiten.

In other news:

Ehhrrr wat? Maakt Volvo geen miljarden winst? Mis ik hier iets?

Of binnenkort ook een rechtzaak tegen Vlaanderen, zoals Ineos..

Ben benieuwd wat de voorwaarden zijn, of gewoon een blanco cheque?

Of binnenkort ook een rechtzaak tegen Vlaanderen, zoals Ineos..

Ben benieuwd wat de voorwaarden zijn, of gewoon een blanco cheque?
staat letterlijk in het artikel: Diependaele benadrukt ook dat de steun van de overheid gekoppeld is aan effectieve investeringen. “Ze krijgen geen euro als er niet geïnvesteerd wordt”, klinkt het.

Op de voormalige Makro-site in Machelen is gisteren de grootste doe-het-zelf-zaak van het land (20.000 m²) geopend.

COLOS is een zusterketen van Hubo en mikt op particulieren én kleine aannemers met alles onder één dak en lage prijzen.

Begin volgend jaar zou de tweede vestiging moeten openen in Sint-Pieters-Leeuw. Op termijn wil men doorgroeien naar 10 à 15 filialen in België.

Nogal ironisch dat men nu wil banken dwingen om minder kosten aan te rekenen voor pesioensparen terwijl men passief beleggers (die veel etf's gebruiken) die een spaarpot willen aanleggen voor hun pesioen opzadelt met een meerwaardetaks van 10 procent. Had men dan beter geen mechanisme gestoken in de meerwaardetaks om wie effectief belegt voor het pensioen een korting te geven.

Nogal ironisch dat men nu wil banken dwingen om minder kosten aan te rekenen voor pesioensparen terwijl men passief beleggers (die veel etf's gebruiken) die een spaarpot willen aanleggen voor hun pesioen opzadelt met een meerwaardetaks van 10 procent. Had men dan beter geen mechanisme gestoken in de meerwaardetaks om wie effectief belegt voor het pensioen een korting te geven.
Nog zo een rationeel en efficiënt voorstel en tis strafstudie hé! Dergelijk gedrag wordt hier niet getolereerd.

De verdediging van Caroline Gennez van die podcast in Terzake was om van te huilen...

Als je tegen deze podcast bent, zou je een extremist zijn, zou je pro lgbtqi+ jongeren zijn die zichzelf zijn, ... Ze had het zelfs over zelfdoding FFS.

Niets van zelfkritiek of over de vriendschapsband met Daphne Agten, vraag me af hoeveel van die € 800k haar loon is voor dat podcastjes te maken, ...

Dan stelde ze als er één persoon mee geholpen is dat deze podcast het waard is... Tja, had dan gewoon € 800k verloot onder alle lgbtqia+ mensen in dit land, het was waarschijnlijk nuttiger geweest, die winnaar/winnares had er waarschijnlijk iets zinvollers mee gedaan, en ik en anderen kregen op z'n minst geen reclame met Daphne Agten in mijn YouTube feed.

Nog zo een rationeel en efficiënt voorstel en tis strafstudie hé! Dergelijk gedrag wordt hier niet getolereerd.

Quasi diefstal door de banken blijkbaar wel.
Ik ben gestopt met pensioensparen.
In 2021 het geld dat ik nog had staan bij BNP Paribas overgezet bij het herfinancieren van m'n lening... Hou je vast: 12% rendement... op 5 jaar, dus 2,4% per jaar... Hoeveel poverder had dit nog gekund? Breng inflatie in rekening en ik heb hier minstens een kleine 15% verlies op gemaakt...

Banken slokken zelf quasi de volledige stimulus van die belastingteruggave op... Gewoon afschaffen of burgers ook toelaten zelf in ETF's of aandelen te investeren voor hun pensioen.

In 2021 het geld dat ik nog had staan bij BNP Paribas overgezet bij het herfinancieren van m'n lening... Hou je vast: 12% rendement... op 5 jaar, dus 2,4% per jaar... Hoeveel poverder had dit nog gekund? Breng inflatie in rekening en ik heb hier minstens een kleine 15% verlies op gemaakt...

Banken slokken zelf quasi de volledige stimulus van die belastingteruggave op... Gewoon afschaffen of burgers ook toelaten zelf in ETF's of aandelen te investeren voor hun pensioen.
Of dat lage opbrengstpercentage komt door de banken of door het feit dat veel van de pensioenspaarfondsen en gagarandeerde opbrengst moeten geven en ergo ook weinig risico's hebben, iets wat soms wel wat vergeten wordt. Etf's hebben toch wel een hoger risicoprofiel.

Akkoord - maar de waarheid m.b.t. rendement is meestal wat genuanceerder zoals @nestorius ook aangeeft, in die zin dat pensioensparen niet 100% in aandelen zit maar deels in obligaties (ook voor de meest agressieve). Dat drukt meestal het rendement wel wat - bijkomend hebben klanten ook nog wat input inzake agressief of defensief.

Bon, ik ben destijds ook gestart met pensioensparen - wat agressiever en zit rond de 5%. Nog steeds geen cijfer om achterover van te vallen - maar niettemin is het imo voor vele mensen die de stap naar ETF's etc. niet durven zetten toch nuttig. Minder slecht is nog steeds beter dan helemaal niets.

Maar het ontploft eigenlijk ook wat in het gezicht van de regering - mocht dit systeem optimaal georganiseerd worden zou dat mogelijks meer ruimte laten om een begroting op orde te krijgen, zicht op 150K of 300K bij pensioen is een heel ander draagvlak.

Terug
Bovenaan