Kleine nieuwtjes

Hilde! Ze doet het!

Alle gekheid op een stokje dat is nu een kop die ik niet verwacht had.
Hoezo? Crevits is al jaren een van de grootste pleitbezorgers hiervoor binnen haar partij.

Dat wist ik niet!
Is eigenlijk ook al enige jaren de enige binnen CD&V met nog een groot nationaal aanzien, een waar stemmenkanon ook, maar houdt steeds de boot af om federaal op te komen of een ministerspost in te nemen. Kiest al jaren voluit voor Vlaanderen.

Is eigenlijk ook al enige jaren de enige binnen CD&V met nog een groot nationaal aanzien, een waar stemmenkanon ook, maar houdt steeds de boot af om federaal op te komen of een ministerspost in te nemen. Kiest al jaren voluit voor Vlaanderen.
Imo is dat ook iemand die weet wat er leeft bij haar achterban.

Hilde! Ze doet het!

Alle gekheid op een stokje dat is nu een kop die ik niet verwacht had.
Voorbereidende handuitreiking naar NVA voor 2024?

Of gewoon iets waar ze al lang over praten? Als men gelooft dat confederalisme iets exclusief van NVA is :

Of gewoon iets waar ze al lang over praten? Als men gelooft dat confederalisme iets exclusief van NVA is :
Ja dat wel, maar om er nu weer specifiek mee in de media te komen is nog iets anders.

Ik ben altijd de eerste om racisme-aantijgingen te gaan nuanceren, maar hier moest ik toch ook wel even de wenkbrauwen fronsen 😳
Ook al is dat niet racistisch als je het helemaal leest en bekijkt begrijp ik echt niet hoe professionals zoiets de wereld kunnen insturen. Als je daar naar kijkt dan weet je toch dat dat helemaal fout gaat overkomen? Onbegrijpelijk, zulke dingen.

Dit gaan ze niet laten liggen bij carnaval 2024. :D

Allezins wel een leuke paradox. Als je deze affiche leest als 'de donkere medemens is de pretbederver' ben je dan racist of net niet? Of een superpositie van alletwee?

Unia legt het feitelijk iets genuanceerder uit. Dit beeld is eentje van meerdere en is bedoeld om inclusief te zijn.
Ondertussen reageerde ook Unia - het centrum voor gelijke kansen - al kort op de heisa. “Deze affiche maakt deel uit van een grotere reeks van verschillende beelden met telkens dezelfde boodschap”, zegt Anne Salmon van Unia. “Het lijkt niet zo dat de stad Aalst met deze campagne slechte bedoelingen had.”

Laatst bewerkt:
Ook al is dat niet racistisch als je het helemaal leest en bekijkt begrijp ik echt niet hoe professionals zoiets de wereld kunnen insturen. Als je daar naar kijkt dan weet je toch dat dat helemaal fout gaat overkomen? Onbegrijpelijk, zulke dingen.
Ik heb echt moeten nadenken eer ik begreep waar Tjiftjaf het over had om eerlijk te zijn. Much ado about nothing...

Ik ben altijd de eerste om racisme-aantijgingen te gaan nuanceren, maar hier moest ik toch ook wel even de wenkbrauwen fronsen 😳
Het enige racistische aan die affiche is het 'casual racism' van de "coole spot" met de zwarte jongeren. Een beetje als een witte man die plots een coole handshake gaat uitproberen omdat de ander een zwarte is. Maar dat zal ook wat van de context van de andere affiches afhangen.

Voor de rest is het gewoon een superslechte affiche in een campagne die sowieso al problemen heeft gekend. Dan mag wel in het nieuws komen dat overheidsgeld aan zoiets verkwist wordt, maar mag ik hopen dat we niet gaan doen alsof de burgemeester racistisch is en daarom deze affiche zo wou zetten. Het laat wel zien hoezeer het niét opgaat van te zeggen "ik zie geen kleur, dus wat ik doe kan niet racistisch zijn". Slechte affiche, niet goed over nagedacht.

Het enige racistische aan die affiche is het 'casual racism' van de "coole spot" met de zwarte jongeren. Een beetje als een witte man die plots een coole handshake gaat uitproberen omdat de ander een zwarte is. Maar dat zal ook wat van de context van de andere affiches afhangen.
Ik kan verstaan dat ge dat zo ziet maar voor mensen binnen Aalst denk ik niet dat die "coole spot" er komt door de associatie met de zwarte jongeren maar door de plek waar ze zitten net omdat de plek (deel van verschillende plekken) waar ze liggen nogal gekend is en ook al gepushed geweest is als 'zie nekeer wat een coole plek met straattekening, pak hier uw selfies!!!1!!11' (denk niet dat dàt zo geslaagd was ook :v, maar ge weet dus wel wat 'het bestuur' bedoelt met die 'coole spot')

Moest Crevits nu eerst eens zorgen dat onze kinderen niet meer sterven in onze Vlaamse kinderdagverblijven omdat ze er opeengepakt zitten à rato van 9 per begeleider (en onofficieel vaak zelfs nog veel meer), dan zou ze misschien meer zieltjes winnen voor het schijnbaar heiligmakende confederalisme dan met haar loze mediageile uitspraken. The same goes for N-VA uiteraard.

Why the fuck zou je eigenlijk meer verantwoordelijkheden willen leggen bij zo'n ziek, falend en corrupt niveau als Vlaanderen?

"Hier, nen euro een pin die we wel niet echt gaan geven."
Hoe hard kunt ge een beroepsgroep uitlachen... Ik weet wat hoe kabinetten werken dus ik ben ervan overtuigd dat die oprecht denken dat ze daar iets goed met doen voor de leerkrachten stemmen te ronselen.

Geen mocktype in p&a aub.
Ik zet mijn televisie op. Ik word spontaan herinnerd aan het feit dat we ons vandaag allemaal Vlaming moeten voelen. Geforceerde identiteitsvorming, van bovenaf opgelegd door de overheid. Gezond! :thumb:

Met vlaggetjes zwaaien enzo, in het jaar 2023. En straks voor we in bed kruipen vlug nog wat spulletjes bestellen op Alibaba omdat het 5 cent goedkoper is.

En waar gaan de festiviteiten door? Hint: de dominante partij van de Vlaamse Regering heeft een voorzitter die ook burgemeester is van een provinciestadje. Ik wist het dus al vanaf de eerste seconde dat ik mijn televisie opzette, maar ik checkte toch nog eens. Altijd zelfkritisch blijven, weet je wel.
Maar jawel hoor. Mijn buikgevoel liet me opnieuw niet in de steek. Het was in AnTwErPeN. Tiens, hoor ik jullie collectief denken, waarom is dat niet in de Vlaamse hoofdstad; Brussel?! De vraag stellen is ze beantwoorden. Antwerpen heeft dus exact even veel te maken met Vlaanderen als Brugge, Gent, Leuven of Hasselt. Maar op één of anderen manier is het toch altijd en overal Antwerpen.

Subtiel hoor N-VA, om niet alleen alle financiële middelen en subsidiestromen vanuit Vlaanderen naar Antwerpen te kanaliseren maar er ook steeds meer de onofficiële hoofdstad van te proberen maken. Heel subtiel. Nothing to see here. :sarcastic: Achterbakse cliëntelistische Vlaams-Nationalisten.

"Hier, nen euro een pin die we wel niet echt gaan geven."
Hoe hard kunt ge een beroepsgroep uitlachen... Ik weet wat hoe kabinetten werken dus ik ben ervan overtuigd dat die oprecht denken dat ze daar iets goed met doen voor de leerkrachten stemmen te ronselen.

Feiten: Een Vlaams onderwijs die danig slechte kwaliteit aflevert dat we bijna moeten spreken over een totale ineenstorting van ons onderwijsniveau.

Meanwhile: plechtige proclamaties voor 5-jarige kleuters omdat ze 1-2-3 kunnen zeggen en alle leerkrachten krijgen collectief een ereteken!

Maar oplossingen? Is dat niet te lastig? Kom, smijt er wat diploma's en eretekens tegenaan. Gewoon een extra dikke laag inflatie van alle symboliek wat vroeger enige betekenis had, daar trappen ze op korte termijn vast nog wel in. Dan hebben we nog iets gedaan voor de volgende verkiezingen.

Bende clowns. Degoutante clowns. DOE IETS.

gratuite beledigingen zijn hier niet toegelaten
Ik zet mijn televisie op. Ik word spontaan herinnerd aan het feit dat we ons vandaag allemaal Vlaming moeten voelen. Geforceerde identiteitsvorming, van bovenaf opgelegd door de overheid. Gezond! :thumb:

Met vlaggetjes zwaaien enzo, in het jaar 2023. En straks voor we in bed kruipen vlug nog wat spulletjes bestellen op Alibaba omdat het 5 cent goedkoper is.

En waar gaan de festiviteiten door? Hint: de dominante partij van de Vlaamse Regering heeft een voorzitter die ook burgemeester is van een provinciestadje. Ik wist het dus al vanaf de eerste seconde dat ik mijn televisie opzette, maar ik checkte toch nog eens. Altijd zelfkritisch blijven, weet je wel.
Maar jawel hoor. Mijn buikgevoel liet me opnieuw niet in de steek. Het was in AnTwErPeN. Tiens, hoor ik jullie collectief denken, waarom is dat niet in de Vlaamse hoofdstad; Brussel?! De vraag stellen is ze beantwoorden. Antwerpen heeft dus exact even veel te maken met Vlaanderen als Brugge, Gent, Leuven of Hasselt. Maar op één of anderen manier is het toch altijd en overal Antwerpen.

Subtiel hoor N-VA, om niet alleen alle financiële middelen en subsidiestromen vanuit Vlaanderen naar Antwerpen te kanaliseren maar er ook steeds meer de onofficiële hoofdstad van te proberen maken. Heel subtiel. Nothing to see here. :sarcastic: Achterbakse cliëntelistische Vlaams-Nationalisten.
Zure mens.

On: ik hoop dat er snel duidelijkheid is over dat Frans manneke, moet verschrikkelijk zijn voor de ouders, die onwetendheid. 🙏🙏🙏

Terug
Bovenaan