Kleine nieuwtjes

Ow shutdown in zicht voor Brussel in April of Mei als het zo doorgaat. Dit omdat kaskredieten die door Ing en belfius verstrekt werden oa door belfius opgezegd waren.

Waarbij bepaald personeel niet meer betaald zou worden...

De hellhole volgt Amerika en Trump...

Ja jongens..

De politie verijdelde zaterdagnamiddag een kinderontvoering in Riemst.
Een naar verluidt Portugese vader en drie landgenoten probeerden het kindje bij de moeder weg te halen

De verdachten zouden met de auto helemaal vanuit Portugal naar België zijn afgereisd met het doel een kind te ontvoeren. De kidnappingsplannen kaderden in een gevecht om het hoederecht dat de vader van het erg jonge kind verloren zou hebben

...

De arrestanten brachten de nacht van zaterdag op zondag in een politiecel door en werden verhoord. Na hun verhoren mochten ze beschikken.

Wat kan je nog zeggen

Ja jongens..

De politie verijdelde zaterdagnamiddag een kinderontvoering in Riemst.
Een naar verluidt Portugese vader en drie landgenoten probeerden het kindje bij de moeder weg te halen

De verdachten zouden met de auto helemaal vanuit Portugal naar België zijn afgereisd met het doel een kind te ontvoeren. De kidnappingsplannen kaderden in een gevecht om het hoederecht dat de vader van het erg jonge kind verloren zou hebben

...

De arrestanten brachten de nacht van zaterdag op zondag in een politiecel door en werden verhoord. Na hun verhoren mochten ze beschikken.

Wat kan je nog zeggen
Moeilijk om over te oordelen.
Blijkbaar is die moeder van Portugal naar hier gereisd met die kleine. Ik vermoed dat dit niet voor een vakantie is.
Ik kan de reactie dan wel kaderen.

Moeilijk om over te oordelen.
Blijkbaar is die moeder van Portugal naar hier gereisd met die kleine. Ik vermoed dat dit niet voor een vakantie is.
Ik kan de reactie dan wel kaderen.

Nja er staat in dat ze op bezoek is, hoelang dat bezoek gaat duren is niet duidelijk, maar ik veronderstel tijdelijk

Maar vader verliest hoederecht en om dan uw kind te willen (laten) ontvoeren.
Een nachtje cel is toch wel weinig dan, niet?

Nja er staat in dat ze op bezoek is, hoelang dat bezoek gaat duren is niet duidelijk, maar ik veronderstel tijdelijk

Maar hier is de opsluiting geen straf uitgesproken door de rechter.

Politie arresteert, Parket moet bevestigen. Binnen de 48u moet er dan een voorleiding zijn bij de onderzoeksrechter of stopt de arrestatie. Parket zal geoordeeld hebben dat de vrijheidsbeneming niet noodzakelijk is. Maar dat staat allemaal los van de eventuele bestraffing

Dat weet je pas als het ineens niet meer tijdelijk is, je aan een juridisch steekspel van 10 jaar begint en je kleine voor zijn 18 niet meer ziet.
Triestige situaties.

Maar ongeacht de uitkomst was het inderdaad al een hopeloze actie. Ontvoeren heeft enkel zin als je buiten de EU gaat. In de EU had hij al opgepakt geweest aan de Franse grens.
Klinkt meer als een wanhoopsdaad wat de beslissing van het parket ook verklaard.

Ik ken de situatie niet. Tenzij hij van plan was om die familie te liquideren zie ik die 2 liever nog eens voor het vredegerecht dan voor de correctionele.

Een kwart van je personeel vervangen door AI... Als ik geld had bij ABN Amro zou het snel weg zijn.

Een kwart van je personeel vervangen door AI... Als ik geld had bij ABN Amro zou het snel weg zijn.

Knap hoor. Laatste jaren telkens enkele miljarden euro's pure winst, maar ze willen nog méér, méér, méér. Ik walg van zo'n hebzuchtig kapitalisme.

ergens zou je hopen dat heel het vertrouwen in AI dik in het gezicht mag ontploffen, maar spijtig genoeg zou dit ook weer honderden of duizenden gewone mensen treffen.
Ik snap het toch ook niet. Zelfs voor gewone klantenservice aka chat slaagt AI er dikwijls niet in om gewone vragen correct te beantwoorden (eigen ervaring) en dan zou je dat gaan inschakelen voor ingewikkelde materie als bankzaken?

ergens zou je hopen dat heel het vertrouwen in AI dik in het gezicht mag ontploffen, maar spijtig genoeg zou dit ook weer honderden of duizenden gewone mensen treffen.
Ik snap het toch ook niet. Zelfs voor gewone klantenservice aka chat slaagt AI er dikwijls niet in om gewone vragen correct te beantwoorden (eigen ervaring) en dan zou je dat gaan inschakelen voor ingewikkelde materie als bankzaken?

Kan je eens een paar voorbeelden geven van ingewikkelde zaken bij een bank? En hoeveel % zou dat zijn in vergelijking met wat een klant bij een bank op regelmatige basis doet?

Da's gewoon het excuus dat elk bedrijf tegenwoordig gebruikt als er mensen ontslaan worden, om er iets positiefs van te maken. Moest AI niet bestaan hadden ze waarschijnlijk ongeveer dezelfde beslissing genomen.

Ik denk wel dat het op termijn daarnaar gaat evolueren. Maar mij lijkt het op dit moment nog veel te vroeg om die stap te maken. AI is ook niet gratis, dat kost ook bakken geld. En ik stel mijn vragen in welke mate dat effectief goed gaat werken.

Toch om dan al direct te zeggen dat je daarmee duizenden mensen gaat vervangen... Nog afwachten om te zien of het geen uitleg is zoals Beryl zegt en het eigenlijk gewoon een platte besparingsoperatie is. Doe meer met minder.

Ik denk wel dat het op termijn daarnaar gaat evolueren. Maar mij lijkt het op dit moment nog veel te vroeg om die stap te maken. AI is ook niet gratis, dat kost ook bakken geld. En ik stel mijn vragen in welke mate dat effectief goed gaat werken.

Toch om dan al direct te zeggen dat je daarmee duizenden mensen gaat vervangen... Nog afwachten om te zien of het geen uitleg is zoals Beryl zegt en het eigenlijk gewoon een platte besparingsoperatie is. Doe meer met minder.
Het is in het beste geval een besparingsoperatie. Het is in het slechtste geval een gok die de organisatie kan doen instorten door beloftes die technologie nooit kan waarmaken.

Na Iryna Zarutska deze zomer opnieuw een gruweldaad van een multi-recidivist op het openbaar vervoer. Zonder aanleiding.

Onze Westerse maatschappij slaagt er maar niet in (lees: weigert uit naieve en overdreven empathische overwegingen jegens de daders) om compleet asociale en ronduit gevaarlijke individuen weg te houden van de brede bevolking. Zelfs bij recidive.
Met alle gevolgen van dien natuurlijk.

Na Iryna Zarutska deze zomer opnieuw een gruweldaad van een multi-recidivist op het openbaar vervoer. Zonder aanleiding.

Onze Westerse maatschappij slaagt er maar niet in (lees: weigert uit naieve en overdreven empathische overwegingen jegens de daders) om compleet asociale en ronduit gevaarlijke individuen weg te houden van de brede bevolking. Zelfs bij recidive.
Met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Er niet in slagen is hier alvast vrij duidelijk. Maar kun je de stelling dat men dit bewust weigert uit naïeve en overdreven empatische overwegingen wat onderbouwen?

Ik kan niet spreken over Chigaco, maar hier in België is het te vaak vooral door een gebrek aan investeringen/middelen in oa. justitie/gevangenissen/... dat mensen niet de straf krijgen die ze moeten krijgen en niet uit empathie.

Straks alleen nog Kate-achtige toestanden.
Half ze gat dienstverlening.
Digitale kastje-muur.
Uiteraard pas na 4 verificaties en binnen de zoveel seconden gereageerd hebben bij elke stap.
Bergen verzetten om nog eens een mens te pakken te krijgen en dan...lijn verbroken. (had ik onlangs voor)

Straks alleen nog Kate-achtige toestanden.
Half ze gat dienstverlening.
Digitale kastje-muur.
Uiteraard pas na 4 verificaties en binnen de zoveel seconden gereageerd hebben bij elke stap.
Bergen verzetten om nog eens een mens te pakken te krijgen en dan...lijn verbroken. (had ik onlangs voor)

Geen zorgen daarover, straks hebben we toch geen geld meer omdat de Europese economie naar de vaantjes is.
Die anticiperen daar al op.

Knap hoor. Laatste jaren telkens enkele miljarden euro's pure winst, maar ze willen nog méér, méér, méér. Ik walg van zo'n hebzuchtig kapitalisme.

Jullie beseffen toch ook dat geldautomaten en e-banking veel meer jobs hebben gekost? Zouden jullie terug willen naar de situatie waarbij je tijdens de openingsuren naar de bank moet? En dat e-commerce enkel via overschrijving kon (waarbij je dan ook weer naar de bank moet)?

Terug
Bovenaan