contextbinder
Well-known member
Mag ik het enigszins ironisch vinden dat je hier zelf begint over "meer overheidsuitgaven" maar als we kijken naar manieren om de stroom aan social welfare te reduceren zodat die enkel nog terecht komt bij mensen die het écht nodig hebben, hence besparen op het overheidsbeslag, dan komt daar wel meteen commentaar op.
Mensen moeten zich eens realiseren dat al die zaken direct met elkaar verbonden zijn. Je kan niet langs de ene kant proberen het overheidsbeslag te reduceren en langs de andere kant geld blijven uitdelen en mensen die het eigenlijk niet echt nodig hebben. Dat is niet houdbaar op lange termijn en dat zou anno 2025 eigenlijk voor iedereen heel duidelijk mogen zijn. Helaas...
Idd - bij het nalezen komt het idd niet zo over, ik vind dit voorstel trouwens een zeer goede aanzet - net als dat register om te zien welke voordelen er allemaal worden gecombineerd bvb. Maar het 2de deel zie ik ruimer (zoals 2de deel van post) en waarschuw ik voor het stelselmatig opdrijven van nieuwe belastingen (dus zeker niet deze maatregel m.b.t. deze premies - wat niet meer of minder dan fraude is) zonder ook de keerzijde in te vullen: zet die extra middelen goed in, reduceer overhead kosten en realiseer optimalisaties, krik de competitiviteit op - zowel financieel/regelgeving, toon ambitie in ruimtelijke ordening en justitie, ...

.